Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 23 augusti 2009

Av Annelie - 23 augusti 2009 17:50


Idag har det varit fullt med idrott för oss! Ja, jag har ju inte idrottat så väldans mycket... Bara gått lite i skogen, men ungarna har hållit igång!


Olle, Soya och jag promenerade upp till Bredstorp för att titta på Cajsa när hon och hennes kompisar spelade fotboll. Olle skulle äntligen ha med sej en stor pinne... men det fick han inte ha ifred... Så till slut gick de med den tillsammans! Efter en stund tröttnade Soya och sprang på upptäcksfärd i skogen i stället... ;)


Cajsa och tjejerna vann över Hultsjö med 2-0. Men hade många chanser och borde gjort fler mål.


Soya gnällde lite först när vi "bara" skulle stå och titta på fotboll... Hon ville att vi skulle röra på oss, men när jag ignorerade hennes gnäll la hon sej och slappnade av lite. När vi gick därifrån hälsade hon på en massa folk. Bland annat på Maria Svenler som blev alldeles förtjust i henne och ville köpa en likadan! Jag berättade att jag vet var det finns halvsyskon till henne, men Maria hade lite svårt att lösa rastningen på dagarna! Hon hälsade även på en stor svart Kungspudel och på Sally (golden retriver).

När vi gick mot ishallen, där J-18 skulle möta Smålands tv-puckslag (94or) träffade vi på Rottkho (vet ej hur det stavas... men han är en 5 månaders flat coated retriver). De hade nog gärna velat springa lösa istället för att sno in sej i varandras koppel!

Inne i ishallen satte vi oss på läktaren och precis nedanför oss kom David med 6 månaders schäfern Cesar. Jag trodde Soya skulle vilja gå ner till honom hela tiden, men efter att de hälsat la hon sej ner och somnade på läktaren. Jag tror hon trivs där eftersom det är svalt och skönt!

Matchen slutade med förlust för Tranås killarna! De kämpade på bra framför allt i andra och tredje ( i första gick de in med inställningen att detta skulle bli en lätt match eftersom motståndarna var yngre, men de är dock smålands bästa 94or...) Så nu får vi heja på killarna i TVpucken framöver! ;))


Efter att vi kommit hem har jag ätit, hjälpt Olle med läxan och sovit en stund! Så himla skönt! Soya har oxå slappat i gräset!



Nu ikväll ska jag plocka undan, diska och dammsuga, så att svärmor och svärfar inte får dåndimpen när de kommer i morgon för att gå ut med Soya!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards