Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg under maj 2012

Av Annelie - 31 maj 2012 21:40

Grattis älskade Petter!

Ja, idag fyller Petter 19 år! Fick inte tillåtelse att ta någon bild och lägga in här... Vi har fikat lite ikväll och i morgon kommer farmor, farfar och morfar och grattar honom och Cajsa. Tyvärr är Petter inte hemma, eftersom han och några kompisar åker till Göteborg i morgon och stannar där hela helgen... (Ännu en orolig och sömnlös helg för lilla mamma...) 



I eftermiddag har Olle varit hemma hos sin kompis William, och när vi skulle hämta honom fick hundarna leka lite igen! Det är så kul att se hur de är mot varandra, olika hundar. Den som bestämmer är Flisan, hon är oxå äldst! Hon går omkring och låter lite (tyst morrande) när Soya är i närheten... Hon gör inget mot henne, men markerar att det är hon som styr... Och Soya tittar inte ens åt Flisan, utan jag tror att hon låtsas att hon inte finns där... Dissy däremot lägger sej gärna för Soya och visar sig underlägsen. Hon vill gärna leka med henne, men ibland ser hon nästan rädd ut för soya, fast tror inte att hon är det. 


Tog lite bilder som jag lägger in... men kan inte avgöra om de är suddiga eller skarpa... Eftersom den enda datorn som blev över till mej ikväll är den lilla plutt-datorn, och på denna lilla skärmen ser jag så dåligt att jag inte kan avgöra kvaliten på korten...

 

 
Flisan leker inte med de andra vildarna, utan tar sina saker istället... ;)


 
Här går det undan i svängarna...


   
Dissy känner sej säker under studsmattan.


 
Men sedan bjuder hon in till lek.


           
Det ser ut som om Soya bara springer med bakbenen... Haha!


   
Soya vågar lukta på en leksak, trots att Flisan muttrar lite åt henne... ;)


 
Grabbarna hoppade av sej lite energi på studsmattan.


         
Soya undrar om det verkligen är så som matte säger, att vi ska åka hem... När jag ropade på henne och öppnade bagaget kom Dissy springande och Soya sprang till Susanne... Så vi hade ju kunnat byta hund... Fast när Soya såg att Dissy var vid bilen kom hon direkt och hoppade in i sin bur utan att jag sagt nåt... 

Nu ska jag ta och sluta mina blå, så jag orkar upp klockan 5 i morgon...


Ha en bra kväll! 


Av Annelie - 29 maj 2012 21:11

Idag har Olle sprungit Energikicken! Ett motionslopp på 5 km. Han och fyra kompisar sprang i ett lopp och när man är minst 5 i ett lag får man en picknick-korg att smaska på efteråt!


Och givetvis var Chrille, Soya och jag ute och tittade på killarna när de sprang!


 
Soya väntar på att starten ska gå av stapeln!



   
Mitt under loppet var Olle tvungen att stanna och knyta skorna, och här springer han för att komma ifatt sin kompis Hugo. (som han sedan spurtade om på upploppet!)


     
Hela gänget (och en lillebror) med picknick-korgen!


Nu ska jag kurera mitt huvud med lite tv-tittande och sen sömn!


Ha en bra kväll! 

Av Annelie - 28 maj 2012 21:22

Grattis Cajsa på din 17-årsdag!!!


 


Tiden den går och går... 


I dag hade vi lite minifirande av Cajsa med lite på altanen! Det blir mer firande framåt helgen!!!


Ha det så bra alla!!!
 






Av Annelie - 27 maj 2012 23:06

Idag har jag blivit ordentligt uppvaktad av mina älskade barn! De (läs Cajsa) hade handlat gott te och tre kökshanddukar till mej! Blev väldans glad! Egentligen är det ju inte så att man måste få presenter på Mors dag, men det är ju himla kul att få öppna paket!!!


Idag har vi varit och tittat på när Olle spelade fotboll. Sen framåt kvällen gick Cajsa, Soya och jag en lång sväng på närmare 1 mil i skogen! Underbart väder och lagom varmt att promenera i! Hittade faktiskt lite fina blommor som jag inte kunde motstå!!!



Nu sitter jag här i sängen med trötta ben och funderar på om jag ska sova eller läsa en stund...



Hoppas ni njutit av det fina vädret!  

Av Annelie - 26 maj 2012 21:51

Underbart väder idag oxå! Bara njuter o njuter!!!


Ikväll åkte grillen fram igen.  Det blev korv o pommes, med gurksallad! Mums!
   
Kan rekommendera ett väldigt gott öl, som jag drack till maten! Mums!


 
Undrar om det blir några tomater i år!? Har fått plantor av svärmor!



 
Håller även tummarna för att det ska bli lite physsalis oxå!!!



 
Min fin-pelargon!



   
Mitt lilla olivträd!


Efter maten följde Olle med Soya och mej på kvällspromenad. Kameran fick oxå följa med...


 
Kom igen nu matte!!!



 
Hittade lite smultronblommor!



 
Livet är bra härligt när man får rulla i gräset!!! 



 
Och efteråt gäller det att få pälsen på rätt plats igen... 



               
I det här lilla söta huset trodde Olle att Tomten bodde, när han var liten! 



     
När vi kom tillbaka till Blåbärsstigen igen mötte Tessan oss vid staketet! 



 
   
Väl hemma igen ville Soya leka med Olle igen!


Nu sitter vi och tittar på melodifestivalen! Orkar inte lyssna på alla, men väntar på Loreen!!!


Hoppas ni haft lika fint väder som vi!



Av Annelie - 25 maj 2012 13:01

Igår kväll hade vi kursavslutning på agilityn. Vi gjorde en liten utflykt och åkte till Åtvidabergs hundklubb och deltog i deras cup. (Kommer anordnas 2 gånger till) 


 
Sally.



 
Prince.



   
Tindra.



 
Freja.



 
Focus.



 
Soya.



 
Baccus.



   
Smilla.


Jag måste säga att Soya höll ett ganska högt tempo i båda loppen, även att det luktade väldans gott på banan i första...


Vi hade en underbar kväll i solen och med lagom värme! Vi kom hem sent i natt, så jag är ganska trött idag...



Ha en bra helg!  

Av Annelie - 21 maj 2012 21:49

Idag hittade Cajsa världens roligaste leksak, som varit borta i ett år... Gissa vem som blev glad???



 

Av Annelie - 20 maj 2012 20:45

Idag har vi tävlat igen... 

Tog det lugnt på morgonen eftersom jag tagit beslutet att endast köra de två hopp-loppen, och de startade inte så tidigt. Så framåt 10 - tiden kom vi till Bälaryd. Behövde inte vänta speciellt länge innan det var dax för oss att göra vår första start. Och gissa om jag blev glad när Soya hade lite fart under tassarna!     Vi fick 10 fel, vilket inte spelade någon roll för oss, sen fick vi tidsfel oxå... och det spelade inte heller någon roll för oss... Det enda som spelade någon roll var att Soya hade ett ganska bra tempo och såg glad ut under loppet! Min fotograf och filmare, Chrille, missade tyvärr loppet, eftersom ett toabesök var tvunget att genomföras...   Så jag har ingen film eller ens foto från loppet... 



 
Soya och Sally väntar på att få starta! 



   
Uppladdning inför lopp nr. 2!  




Efter en liten paus var det då dax för nästa lopp... När vi klev in kändes det helt ok... men så fort jag såg Soya hoppa över första hindret förstod jag hur det skulle gå... Ja, hon tog fram sin sölkorv-stil... När vi äntligen kom till slalomet gick hon fel, och egentligen skulle jag ha börjat om från början, men struntade i det och diskade oss...


Detta loppet fick Chrille med på film, men den är väldigt suddig... Och även om den inte hade varit det, så skulle jag inte visa den, eftersom det gick så dåligt! 


Men trots det andra loppet var jag glad över att ett lopp gick i lite snabbare tempo... Måste ju liksom tävla mot oss själva, eftersom vi inte har någon chans mot alla snabba Border Collies! Så vi kommer nog harva runt i klass 1 hela tiden! Men vad gör det? Vi har ju kul i alla fall!      


   
Soya och husse tar en avslappnad och lugn promenad! Det är nog detta som Soya gillar mest med tävlingar... Att gå omkring och titta på andra hundar och kanske få hälsa på någon rolig person!  


Eftersom Olle sovit över hos William (Dissy och Flisans lillhusse) inatt åkte vi till dem på hemvägen och hämtade honom. De bor på landet med sina djur! Hundar, katter och hästar! Soya och Dissy lekte lite och en av katterna fick sej en springtur.. .  (  Då är Soya snabb ska ni veta! )


Nu ska jag snart sova så jag är laddad inför morgondagens jobb! Känner att längtan efter semester är ganska stor... Men den som väntar på nåt gott.....


Hoppas helgen varit bra!  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Skapa flashcards