Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg under september 2011

Av Annelie - 24 september 2011 21:46

Ja, då var man över det berömda strecket... Men ska väl meddela att det känns inte som om det är någon större skillnad från igår...! 


Har i alla fall haft två väldigt trevliga dagar! Vi började firandet igår kväll när familj och släktingar kom och grattade mej!  


   Det var väldigt kul att träffa alla! 



   Syrran, systerdottern Malin och systersonen Oskar.



   Fina blommor som jag fick.
 


   Vacker cyklamen.



   Fick fina ljuslyktor av snälla Lena.



   Idag kom mina söta jobbarkompisar. Lotta, Carina och Ann.



   Emma och Annelie.



   Soya har pusskalas med Ann. 



               Fick fina blommor idag oxå!



   Chrille hade oxå varit och inhandlat lite blommor! Fick även presentkort på massage och ansiktsbehandling av honom. Något som jag verkligen ser fram emot!!!


Ikväll kom min kompis Lotta oxå. Fick fin duschcreme och bodylotion av henne! 


Ja, så då var man då äntligen vuxen!!!! Känner visserligen ingen skillnad från tidigare...


Nu ska jag lägga mej och läsa lite och i morgon ska jag ta en lååång promenad med Soya på morgonen. Hon har varit lite åsidosatt de här dagarna när jag har styrt och städat här hemma...


Ha en bra lördagskväll!!!
 

Av Annelie - 16 september 2011 22:39

Ikväll har vi varit hos svärmor och svärfar och ätit underbart god smörgåstårta och marängtårta, eftersom svärfar fyller 70 om ett par dagar! Har ätit så jag nästan mår illa... Men det var ju så gott!!!


   Soya är redo för födelsedagskalas.

Tidigare i eftermiddags träffade vi Susanne med sina båda hundar Flisan och Dissy. Dissy är så jäkla söt... Hon var verkligen leksugen med Soya och vi bestämde att vi skulle ses och låta dem leka någon dag! 

I morgon ska jag städa och putsa lite fönster här hemma... Det sägs att det är fest på gång här oxå...!   


Ha en bra fortsättning på fredagskvällen!!! 


 

Av Annelie - 15 september 2011 06:25

Igår kväll var jag med på agilityn men utan Soya eftersom hon höglöper... Hade med mej kameran istället...


   En besviken Soya som fick stanna i bilen...



   Siffe.



   Tuva.
 


           Cocco.



     Barboza. (vet ej hur det stavas...)



                           I träningspausen fick Soya träffa Freja och leka en stund.  Även efter passet fick hon leka med Cocco... filmade dem, men då var det så mörkt ute att det inte nåt bra...

Nu ska jag fixa till mej och åka till jobbet! 

Ha en bra dag alla! 


Av Annelie - 11 september 2011 20:34

... har jag varit väldigt arg! Men kommer till det senare...


Ska först meddela att jag inte tog en endaste bild på Hundens dag! Det regnade och åskade med jämna mellanrum... så kameran fick ligga kvar i väskan... Eftersom vädret var så dåligt kom det ju inte så mycket folk... men framåt dagen fyllde det på lite ändå. Det var intressant att lyssna på och se hur de tränade med räddningshundarna och även försvarsmakten. Polisens uppvisning var lite seg och långdragen med mycket prat... men ändå intressant!


När jag kom hem bad jag Petter gå en sväng med Soya. När han kom hem var han skärrad och arg... Eftersom en hund, samma som attackerade Soya som valp, gjort likdant igen. Gubben som äger honom orkar helt enkelt inte hålla honom och idag när Petter och Soya gick förbi på cykelbanan utanför hans hus kom hunden farande med gubben hängande i kopplet. Men han kunde inte hålla fast utan släppte hunden som attackerade Soya som skrek! Sen fick Petter en rejäl utskällning av gubben för att han gått förbi... Hmm... När Petter gick vidare, eftersom Soya drog hemåt, sa gubben: - Hur torr i skallen får man va?

Gissa om jag gick igång hemma när jag fick höra vad som hänt!???  Som tur va gick jag inte upp  till gubben i det tillståndet, för så arg som jag var hade jag nog gjort mej olycklig på honom... Istället lockade vi fram Soya under Cajsas säng och tog med henne till sin kompis Tessa för att få leka lite. Hon hälsade även på Helge som bor brevid dem. Och som tur va så var hon inte alls rädd för dem... (Snarare bjöd hon in Helge lite väl mycket, eftersom hon löper...)
När vi kom  hem därifrån ringde jag polisen för att rådfråga vad vi skulle göra. Och svaret jag fick var: att anmäla! Gjorde så då, men fick även till svar att inget antagligen kommer hända, eftersom de måste till fler anmälningar då, men eftersom det hänt innan och antagligen kommer hända igen, så finns det hos polisen i alla fall.


Chrille gick upp till gubben när han kom hem från Olles hockeymatch. Men de kom ingen vart med det samtalet. Gubben hävdade fortfarande att Petter inte skulle gått där han gick, sen försökte han stänga dörren mitt i synen på Chrille, men han satte foten emellan dörren... Då kom gubbens stackars fru ner och hon skämdes för sin man! Kan inte redogöra för allt som sagts, men Chrille sa att han ville att Petter skulle få en ursäkt från gubben. Och efter en stund kom han till oss och bad honom om förlåtelse. Men han tittade inte Petter i ögonen när han sa det...  Ja ja, hoppas att Soya inte fått några men av händelsen!


Nu är jag så trött efter att jag varit så asarg... Det känns som om gubben stulit all min energi!!! Ska lägga det bakom mej nu och inte tänka mer på det!


Eftersom det inte blev några kort tagna på hundklubben, så lägger jag in ett foto på Olle istället från dagens match. Som de för övrigt förlorade med 5-4 mot LHC.


 

Nu ska jag nog lägga mej och läsa, titta på tv eller sova!


Hoppas helgen varit bra! 

Av Annelie - 10 september 2011 18:50

I dag har Chrille och Petter varit i Vetlanda och spelat hockey med J-20. Det blev seger med 5-3. Tyvärr blev Petter skadat i tummen i en tackling... Vet inte om det är brutet eller en spricka... Eller bara en rejäl stukning, men avvaktar med besök hos läkaren till i morgon. (De har lagfest i J-20 ikväll och det kan han ju inte missa... ) 


   En trött Soya efter att vi träffat Frigg på morgonpromenaden och de sprungit och lekt i skogen. 



Nu ska jag snart skjutsa Petter till festen, sen blir det duschen för Soya! 


I morgon är det Hundens dag på hundklubben. Tyvärr har Soya börjat löpa annars skulle vi varit med på agilityuppvisningen och vi skulle även medverkat i rasparaden, eftersom hon är den enda beardiesen i klubben. Men jag ska åka ut och titta lite på uppvisningarna ändå. Är det uppehåll ska jag försöka få kameran med mej och ta lite bilder!


Ha en bra kväll!
 




Av Annelie - 5 september 2011 20:09

Regnet det bara öser ner... 


Idag har jag varit hemma och VAB:at med Olle. Tyvärr blev det ingen föreläsning för mej i dag... Och det berodde inte på att VAB utan på att de fått för sej på jobbet att jag var sjuk... och tog för givet att jag inte skulle med till Jönköping... Eftersom det var fler borta flyttade de om i bilarna och jag fick med andra ord inte plats!!! Det var en jäkla tur att jag ringde jobbet innan för att checka av med dem... annars hade jag stått där vid vår mötesplats och väntat... Ska villigt erkänna att jag blev både ledsen, besviken och arg!!! Hade så gärna velat höra denna föreläsning!!!  


Men medans jag satt här hemma och retade upp mej... kände jag att det enda som kunde hjälpa var en rejäl promenad, så jag tog Soya med mej och gick till Malingskog, där träffade vi Rebecka och Freja, som vi gick en sväng i skogen tillsammans med. Sen promenerade Soya och jag hem igen. Vi var ute i närmare två timmar, och under den tiden rann ilskan av mej och jag kände mej ganska lugn när jag kom hem!


Efter en varm dusch stekte jag svamp som vi la på kvällsmackorna! Mumma!!!


     En trött och blöt hund efter kvällspromenad!!!

Nu ska jag spendera kvällen framför tv´n! 

Må så gott! 





Av Annelie - 4 september 2011 17:54

Varför måste helgerna gå så fort...??? Det bara svischar förbi, så är det måndag igen...  Men det är väl bara att gilla läget!?


Idag har vi varit och kollat på Olle som spelade fotboll. Han var målvakt hela matchen, och Tranås FF vann med 4-2 mot Tenhult. Hade kameran med mej, men tog inte så många kort, eftersom Susanne kom med sin lilla valp, Dissy. (Border collie- Golden retriver) Hon var så söt!!! Så jag var tvungen att gosa och gosa och gosa och så inte så jättemycket av matchen... 


   Lilla Dissy.



   Susannes andra hund Flisan.



   Olle grattar en av målskyttarna.



   Dissy tyckte det var jobbigt att  vara på fotboll...



   Soya på väg hem. Visst ser hon glad ut!?


I morgon ska jag till Jönköping på eftermiddagen på kurs. Har ganska höga förväntningar på den och hoppas inte jag blir besviken.


Hoppas ni haft en bra helg! 

Av Annelie - 2 september 2011 19:59

Nu för tiden brukar vi spendera fredagskvällarna på hundklubben. Ikväll blev det en kort träning, men det kändes som om det räckte i alla fall. Soya blev tillräckligt trött ändå. Vi var bara tre, så vi la en kort bana och jag tränade på att skicka Soya före mej. Hade kameran med mej och tog några bilder.


   Sallly på språng


.

     Soya på A-hindret.




         Freja.



             
Nu ska jag slappa resten av kvällen... I morgon blir det röjning här hemma och sen en sväng till ishallen för lite hockey.


Ha ett bra fredagsmys! 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards