Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg under oktober 2014

Av Annelie - 31 oktober 2014 20:03

 Idag är det fredag o jag sitter här ensam o tittar på idol. Eller ensam är jag inte, Soya, Bea o Vera är ju hemma oxå! Petter är i Linköping o spelar hockey, Cajsa är hos en kompis, Chrille är o tittar på Olles hockeymatch här i Tranås. Jag skulle egentligen packa inför i morgon (tävling) men har ännu inte fått nån fart...


Nyss fick jag fint besök oxå! 

     

Tre små otäckingar... Hundarna skällde ut dem rejält till en början, men när de kom in o vi pratade blev det pusskalas! 


Ha en bra kväll!

Av Annelie - 30 oktober 2014 21:33

Idag när vi vaknade var det minusgrader ute, o vi var tvugna att skrapa rutan! Underbart! 


Cajsa tog med kameran ut i trädgården o fotade de fyrbenta flickorna idag. Jag lånar några av hennes bilder. Fler finns på Veras blogg!

               

Det är ju inte konstigt att Vera kräks upp hårbollar, som en katt...





 

Nu har jag fått bildbevis på vem som gräver i vår trädgård! 





 

Ytterligare ett bevis...



I helgen åker vi till Motala för en inofficiell agilitytävling. Vera o Cajsa ska oxå följa med. Bra miljöträning för fröken lakrits. 


Nu är det hög tid att krypa till kojs, så jag orkar jobba i morgon! 


Må så gott!

Av Annelie - 28 oktober 2014 06:54

Sitter här i sängen o lyssnar på julmusik, ja, jag längtar till advent o jul nu! Jag ska snart fixa till mej o åka o jobba, men sitter här en liten stund till... 


I lördags var vi på hundklubben o hjälpte till med rallylydnadstävlingen. Chrille skrev åt Jannika, o jag tog emot de tävlande när de anlände. Vi var inte med o tävlade med nån av våra hundar. Samtidigt hade vi lydnadstävling på klubben, så det var mycket folk där. Min kusin Ann-Charlott o hennes man Ulrik kom o tittade på lydnaden. Så efter tävlingen åkte vi alla hem till oss o åt pizza! 


I söndags var vi hos svärmor o svärfar o åt middag! Alltid lika gott! 


 

De har alltid en eller två, o ibland tre, hundar som vill "hjälpa till" i köket... 


Därefter åkte vi till ishallen för att titta på Petter. Löfstad hade seriepremiär i Div 4 mot Motala. Löfstad har för denna säsongen valt att gå ner en division. Det är killar som inte tar hockeyn på så stort allvar, utan tränar o spelar för det är roligt! Det brukar bli ganska roliga o händelserika matcher! 


 

Just denna matchen vann de med 10-0. 


Igår var det jobbdax igen, o vi hade en lugn o skön dag, eftersom det är höstlov i skolorna o då är flera av barnen lediga. Då hann vi med att göra saker som ligger efter med... 


På kvällen åkte vi o parkerade på Storgatan, Cajsa, Olle, hundarna o jag. Vi tänkte miljöträna Vera lite. Så vi promenerade o tittade i skyltfönstrena. Vera skötte sej väldigt bra. Det låg lite läskiga saker på trottoaren, som tomburkar o löv, men efter att hon sett att de inte var farliga kunde vi gå vidare. 


Hittade ett par bilder på min telefon, från när vi var hos Inger...

 

Bea hälsar på farmor Pernilla, o killarna är väldigt nyfikna på henne... 




  

Cajsa med Vera o Bea i Ingers soffa. Observera det lilla svarta huvudet som sticker upp nedanför Bea. En av killarna vill oxå komma upp... Så söt!



Nä nu är det hög tid att sätta lite fart här...


Ha en bra dag!


Av Annelie - 23 oktober 2014 21:59

... fredag i morgon igen! Tiden går så fort att man inte hinner med... 


I går hade vi agilityträning. Vi körde en Jenny Damm bana, som är mycket springande i... Så jag blev rejält trött... 


Tidigare på dagen var Cajsa o jag ute med hundarna i skogen. Vi hade otroligt nog kameran med oss, så Cajsa har klippt ihop en liten film. 




På lördag är det rallytävling här i Tranås. Så då kommer Chrille skriva o jag kommer hjälpa till med lite annat. 


Ha en bra kväll!

Av Annelie - 20 oktober 2014 18:58

I fredags bar det då iväg till Ingers hus, Cajsa o valparna! Min syster Carina följde oxå med, som sällskap. Det var väldigt skönt att hon åkte med så jag slapp åka helt ensam i mörkret o regnet. Jag hade ju visserligen Bea med mej, men hon är ju inte mycket till sällskap eftersom hon sover i bilen.   


När vi kom fram o släppte ut Bea visste hon precis vart hon skulle hitta grinden in på gården. Vera blev jätteglad när vi kom, eller framför allt Bea var nog uppskattad.    Efter resan var vi ganska hungriga o det smakade jättebra med tacos, som vi fixade till. 


Det var så himla kul att se Vera leka med sina bröder. Och det var nog hon som bestämde mest... Vi andra fick inte plocka upp killarna i famnen eller gosa med dem, för då kom hon o protesterade högljutt... 


Lördagen var det mest uppehåll o vi gick några promenader i skogen med hundarna. Killarna var väldigt försiktiga när Bea var i närheten, fast inomhus klättrade de på henne... 

På förmiddagen åkte vi till Lidhult för att handla lite. Vi mötte Pernilla (som äger Soya o Beas pappor) då hon var på väg till oss. Så vi köpte med fika och bjöd på när vi kom tillbaka. Bea var ivrigt uppvaktad av Pernillas hundar, då framför allt av Phille, Beas pappa... 


Senare på eftermiddagen packade vi in hundarna i bilen o for till Ullared. Det blev en väldigt spontan resa, så vi hade inga förväntningar på vad vi skulle handla. När vi kom fram promenerade vi med alla hundarna en sväng. Valparna var väldigt duktiga på att gå i koppel o sköta sej!   


Väl inne på GeKås var det väldigt mycket folk. Vi gick bara på vissa avdelningar, o handlade bara några få saker var. Jag köpte bland annat nya julgardiner o en ljusstake. Ser fram emot advent!!! 

Vi shoppade i ca en timme, o köerna ut var enormt långa... Så när vi ställde oss där, gick Cajsa ut o rastade hundarna igen. 


Igår regnade det hela dagen...    Hade tänkt fota  hundarna men det blev ju inte så bra bilder i det dåliga ljuset! 

             


Valparna sprang ner till vattnet när vi var i skogen, o när vi försökte få in dem, stängde vi in Bea på gården... Men efter en kort stund hade hon hoppat över staketet o kom springande rakt ner i vattnet... Valparna vågade inte bada när hon låg där! 


Tack Inger för att vi fick komma o bo hos dej! Det var enormt kul att passa valparna, som är så himla söta!!! 


Idag har det varit jobbdag igen. Och i eftermiddag kom min moster Ingegerd o min kusin Ann-Charlott på besök. De var sugna på att gosa med Vera! Det var superkul att ni kom o förgyllde vår eftermiddag! 


Nu sitter jag här o bloggar, samtidigt som jag tittar på/lyssnar på "Så mycket bättre", som jag missade i lördags. Håller även ett öga på Olles hockeymatch som pågår just nu. (Efter två perioder leder TAIF med 2-1, o Oller har inte varit utvisad en enda gång hittills!)


Ha en bra kväll!

Av Annelie - 15 oktober 2014 20:31

... väldigt lugnt o tyst.... Igår åkte Cajsa o Vera till Inger för att vara valpvakt åt Veras två bröder; Kafka o Bjorn. Det är konstigt vad man vänjer sej vid olika saker, tex Veras små tassande steg genom huset när hon kommer springandes. Eller när hon busar med Bea... Självklart saknar vi Cajsa oxå, men hon gör ju inte så stort väsen av sej som Vera. 


Jag har fått meddelande om att tågresan ner gick jättebra o att de har det toppen hos Inger. Vera verkar vara den som bestämmer, enligt Cajsa... Hon vaktar även sin matte, som knappt får gosa med småkillarna... Men hon vänjer sej nog o de andra börjar kanske snart säga ifrån till den lilla huliganen. 


 

Har lånat en bild från Cajsas blogg! (vet inte vem som är vem... ;))


I eftermiddags var Lena o jag ute med hundarna. Så det var två blöta, trötta o pinnrika, men glada hundar som jag fick med mej hem. Tror att lilla Sickan oxå var glad o trött! Det är så skönt att de funkar bra tillsammans! Tyvärr har Bea "glömt" var vår tomtgräns går o att man inte får springa genom grannens trädgård för att komma till Sickan.... När man ser att hon gör sej redo för att springa dit, spelar det ingen roll vad man säger eller gör, för öronen är inte påkopplade då... (Fast det är ju positivt att hon genar genom grannens trädgård o inte på gatan... ) 


Ikväll skulle vi ha tränat agility, men jag planerade att vara hemma o fortsätta att borsta Soya. Det har tyvärr inte blivit nån borstning alls idag, så jag skjuter det till i morgon istället! 


Hoppas dagen varit bra!

Av Annelie - 13 oktober 2014 22:23

... varken till utseende eller sätt! Soya fick lite pälsvård ikväll, vilket hon inte är särskilt förtjust i... Bea, som älskar att bli borstad, hoppade upp på bordet o la sej tillrätta jämte Soya! 


 

Tyvärr varken orkade jag eller hann borsta blondinen ikväll, utan får ta det en annan dag istället! 


Hoppas ni haft en bra måndag!

Av Annelie - 12 oktober 2014 19:21

Idag har vi haft kurs för Ulrika Pettersson. Bea har skött sej jättebra hela dagen, bara jag som måste träna på att springa, göra bytena innan Bea hoppat o placera mej rätt... 

 

Morgonen började med ösregn... Men som tur var så lugnade det sig och framåt dagen tittade solen fram.




 

Stackars Ulrika som fick stå ute i regnet...




               

Framåt dagen kom Cajsa o Vera på besök. Bra miljöträning för lakritstrollet!





     

Ulrika har en pulihane, som heter Atlas. Atlas blev lika förtjust i Vera, som hans matte. Först höll hon sej på behörigt avstånd från honom, men senare fick han lukta lite på henne.





 

Atlas.





 

Vera o Ulrika.






                     

Skäller man när träningskompisarna kör, får man sitta bakom tältet... 





 


Vi har haft en toppen dag idag, och jag hoppas vi hyr in Ulrika vid fler tillfällen! 




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Skapa flashcards