Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg under december 2011

Av Annelie - 31 december 2011 21:07

Denna nyårsafton tar vi det väldigt lugnt! I alla fall Chrille, Olle, Soya och jag... Petter och Cajsa är ute på varsin fest och lär nog inte ta det speciellt lugnt! 


Olle och Soya (motvilligt) ställde upp på lite nyårsfotografering!  


   
Men det gäller att vara snabb med kameran....


   
När Soya gav upp så poserade Olle ensam...


Nu är klockan 21 och jag ska gå och bädda till några nattgäster som kommer sen tillsammans med Petter. (Jag tror det skulle vara 3 kompisar) Eftersom jag själv är uppvuxen utanför stan, så vet jag att det kan vara svårt att ta sej hem på nätterna! (Allra helst en natt som denna...) Så accepterar de bara att ligga i soffor och på luftmadrasser så är de välkomna hit! Och Soya lär ju bli överlycklig när hon får sällskap i soffan nere i källaren!


Hoppas ni har en bra nyårskväll och att morgondagen känns lika bra! ;) 

Av Annelie - 27 december 2011 21:36

Idag har Cajsa och jag gjort julgodiset som vi planerat att göra innan jul, men som vi aldrig gjorde... Så nu äntligen fick vi det gjort... mums!



Och idag när jag var på Hemköp och köpte lite yoghurt kunde jag inte låta bli att köpa tulpaner, mina älsklingsblommor!!!



Så nu står de på köksbordet och jag njuter av dem hela tiden!


Hoppas dagen varit bra!   

Av Annelie - 25 december 2011 20:26

Idag har vi haft besök av syrran med familj och pappa! Vi hoppade över julmat idag och åt tacos istället! Gott!


Soya som gillar att vara i centrum tvingade sej ner på den minsta platsen i soffan...


   


Nu har vi just kommit hem från en ganska lång promenad och lite bus i trädgården. Och jag ska bara spendera resternade delen av kvällen i sängen framför tv´n. I morgon åker Cajsa till Lidköping för bandymatch, vi andra är nog hemma och latar oss!


Ha en bra fortsättning! 

Av Annelie - 25 december 2011 09:25

Ja, igår var det då den efterlängtade julaftonen!!! Vi började med god julmat, tomte, paket o Kalle Anka hos svärmor och svärfar. 


 

Soya undrar om det kanske kan finnas en liten köttbulle över till henne...



 
Cajsa väntar på Tomten.



 
Så kom han då den Röde mannen... Soya blev lite rädd i år oxå, hon visste inte hur hon skulle bete sej... Men ville absolut inte gå alltför  nära honom...
 

         
Olle var däremot inte rädd... ;)



 
Soya fick en rolig gräsand... 



 
Mums till efterrätt!



 
Det tyckte även Soya...



Därefter for vi till syrran med familj i Österbymo.



 
Pappa, Cajsa, Petter, Wille och Oskar väntar på att julklappsutdelningen ska börja.



 
Syster-yster Carina, Pappa och jag.



   
Jag fick bland annat en fin gris i julklapp! (precis en sån jag önskat mej!)


Nu är det juldagsmorgon och jag borde sätta lite fart! I eftermiddag kommer släkten hit på mat och jag måste plocka i ordning lite, handla och laga mat!


Ha en bra fortsättning på helgen! 

Av Annelie - 21 december 2011 20:00

Nu börjar det smyga på lite julstämning på mej...! Äntligen!  Det kan bero på att snön fortfarande ligger kvar här . Tyvärr vågar jag inte tro på att den ligger kvar ända tills lördag! Men håller alla tummar jag har! 



Idag har det varit ungarnas första jullovsdag för i år. Tror de har njutit av sin lediga dag!  Cajsa tog med sej Soya ut i trädgården för lite lek. Har snott lite bilder...


                


Just nu är Soya väldigt rolig att gå ut och gå med, eller leka i trädgården... Det är sånt tempo på henne och hon gillar verkligen att leka. Hon har varit lite slö efter löpet, men nu känner vi igen henne igen!  Tidigare lufsade hon bakom oss och såg allmänt uttråkad ut... Men nu springer hon före, och kommer hon på efterkälken så kommer hon springandes i fatt i hög fart!


Idag på jobbet har jag varit Tomte! Vi brukar varje år ha en tomte som ligger i skogen och sover inför julafton! Och barnen få komma och titta på honom och de modiga får gå fram och klappa honom. Så i år erbjöd jag mej att klä ut mej och sova lite... Men hann ligga där i en timme innan alla avdelningarnas barn hälsat på klart! Det var riktigt kul att ligga där och snarka, släppa en fis och jäspa lite! Ett av barnen kröp intill mej och viskade; "- Hej Tomten, var är mina julklappar....?"  Så sött! 


Nähä, nu ska jag koncentrera mej på Ernst som sprider ytterligare julstämning!



Ha en bra kväll! 

Av Annelie - 18 december 2011 12:24

I natt har Petters kompis Jocke sovit hos oss i soffan i källaren. Men han behövde inte känna sej ensam, eftersom Soya sovit hos honom hela natten... Väckt honom ett par gånger med lite slickande i ansiktet... Hon tyckte det var så mysigt att hon inte ville komma upp när jag ropade på henne för en morgonpromenad, utan lufsade upp när Jocke vaknat! 


Nu på förmiddagen har Anna och jag gått en sväng med hundarna i Malingskog. Det är tredje gången de leker och idag kändes det som om de lekte på att lite lugnare och mognare sätt (trots högt tempo), men de har nog lärt känna varandra ganska bra nu!


                           


Som ni ser så har vi lite snö nu! Hoppas bara det får ligga kvar över jul!!! Men det är knappt minusgrader ute, så jag har inga högre förväntningar! 


I eftermiddag ska Ann, Cajsa och jag (och ev Olle) åka till Linderås kyrka och titta på Tranås lucia! Det kommer säkert bli fint och stämningsfullt!


Men nu ska jag sätta mej med ett korsord och gnugga mina geniknölar!


Hoppas helgen varit bra! 

Av Annelie - 17 december 2011 21:03

I vanliga fall brukar jag ha pyntat klart så här nära jul... men i år är jag sen! Fast idag har jag satt lite fart och några tomtar har fått komma fram från den mörka källaren! Kände oxå att jag ville vara lite wild and crazy och skickade Chrille att köpa en vit plastgran! 


 
Insåg när jag klädde den att jag mest hade vita och silvriga juldekorationer, som inte syntes i de vita grenarna... Så nu har vi köpt lite röda kulor som sätter lite färg på det hela.



 
Den här lilla ängeln fick jag av min mamma när jag var liten och den måste alltid hänga i granen, annars blir det ingen jul...! 



 
Den här tomten står i hallen och hälsar alla välkomna.



     
Ann, Annelie och jag fick en fin julblomma av "våra" barn på förskolan.



   


I morgon på förmiddagen ska Soya och jag gå på promenad med Anna och Bubba igen!  Ska bli kul för oss alla!


Ha en bra kväll!

Av Annelie - 12 december 2011 16:12

Idag har Anna och jag varit ute med hundarna i skogen så de har fått leka. 


                                           


Soya gillar verkligen Bubba! Det är fart i honom och det uppskattas ju...!


Ha en bra kväll!   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Skapa flashcards