Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg under oktober 2015

Av Annelie - 24 oktober 2015 22:10

Idag ställde vi upp i nybörjarrallyn här i Tranås. Jag hade inte några jättehöga förväntningar på några superresultat, bland annat eftersom Bea höglöper och Chrille skulle vara skrivare. (Och då stå på banan...) Innan första banan var hon alert och gjorde precis som jag bad henne. Men så fort vi närmade oss startskylten började hon nosa och titta på allt annat än mej... Och sedan hade jag lite svårt att få med henne inne på banan. Hon var lite disträ emellanåt, men däremellan var hon väldigt följsam. Vi slutade på en åttonde plats med 75 poäng. 

På andra banan gick hon mycket bättre. Det var vid något enstaka tillfälle i början, som hon tappade fokus, men sedan rullade det på riktigt bra. Vi slutade på en fjärde plats och 84 poäng. Så nu har Bea erövrat nybörjartiteln inom rallyn! Vi får väl se framöver när vi flyttar upp i fortsättningsklassen... Det är ju ingen panik...

           

Felicia och Vilda kom från Jönköping och tävlade. Det är alltid så kul att träffas och våra hundar fungerar så bra ihop!




   

 



Var ute och fotade våra Bustroll häromdagen! 


       



I eftermiddags kom Olle hem, alldeles kritvit i ansiktet, och hade ramlat i skateparken och slagit i huvudet i betongen. Han mindes inte smällen, eller en stund efter. Han visste inte om han fått med sej väskan och brädan hem. Han gick bara raka vägen in i sitt rum och satte sej i sängen. Jag ringde genast 1177 och de tyckte absolut att han skulle in till akuten i Eksjö för en koll. Och fick han mer ont i huvudet skulle vi ringa 112 så ambulansen kunde möta upp oss på vägen. Chrille åkte med Olle dit, och jag har gått här hemma och oroat mej... Men som tur va mår han bättre nu, men får ändå stanna på sjukhuset över natten så de kan ha bra koll på honom. 

Jag är så tacksam för att de äldre killarna hjälpte honom i parken, att de skjutsade hem honom! 

Nu hoppas jag att Olle lärt sej en läxa.... Att använda HJÄLM!!! 


Nu ska jag försöka få lite sömn i ögonen, så jag orkar med att städa lite här hemma i morgon. 


Ha en bra kväll!


Av Annelie - 18 oktober 2015 19:17

... snart två månader sedan jag blogggade senast... Tiden går så fort att man inte riktigt hinner med... 


Vi har varit iväg på flera tävlingar i höst, som har gett oss bra träning och en bra inblick i vad vi behöver träna på framöver... 

För några veckor sedan tävlade vi i Jönköping på DM. Det var väldigt svåra banor i de enskilda loppen, men i lagtävlingen var det lagom nivå på banorna och det loppet gick även superbra! Soya fick oxå vara med och tävla. Men då tillsammans med min träningskompis Angelica, som är jätteduktig på att få fart på Soya. Efter två lopp var hon (Soya) väldigt trött så vi lät henne vila det sista loppet. Det är ju inte så lätt när hon inte har tränat så mycket den senaste tiden.

         



Tidigare i höst köpte min jobbarkompis Malin en ny hund. Lilla Flora, en irländs setter. Bea som gillar valpar fick träffa henne en eftermiddag.

   




Idag har jag varit med Cajsa och Vera på agilitykurs hos Therese på Dogsense. Det var andra tillfället på nybörjar kursen. 

       

Therese har en sååå snygg svart tunnel!!!! 


 

Efter kursen gick vi en liten sväng i fina Spångsholm.



 

Det var himla kul att springa på det jordiga gärdet!!! 




           




Nu är det snart dax att bänka sej framför tv´n och se på Solsidan!


Må så gott!


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Skapa flashcards