Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg under mars 2015

Av Annelie - 15 mars 2015 12:25

Hipp Hipp Hurra, idag är det Beas födelsedag!   


 



Vi tog hundarna med oss ut i skogen i morse!

                               


Det finns nog inget bättre sätt att fira sin födelsedag än att leka i skogen tillsammans med sina systrar!


Tänker inte trötta ut er med sjukdomssnack, men vi är fortfarande inte pigga, och jag tror inte att jag kommer kunna gå o jobba i morgon... Det känns inte så lockande att försöka bedriva en bra pedadogisk verksamhet tillsammans med 22 barn med ett huvud som känns som en ballong full med snor o lungor som snart vänt sej ut o in... Jag vet att många har det värre, men man är ju sej sjäv närmast, och nu börjar jag bli rikigt trött på att vara sjuk...


Hoppas ni kan njuta av det fina vårvädret! 

Av Annelie - 10 mars 2015 19:55

Nu har Chrille legat i influensa i 1 ½ vecka... Jag har klagat lite på hans hostande, gnäll och "mansförkylningssjuka"... Och det straffade sej... Idag vaknade jag upp med samma influensa... Hostar så lungorna är på väg ut ur kroppen, huvudet värker och jag omväxlande fryser o svettas... Det är ju inte bara vi som tycker det är trist att vara sjuka, hundarna tycker att vi är lite väl tråkiga...


Cajsa fotade dem när de var ute i trädgården idag;

 

Ikea-grisen är poppis. Tyvärr har någon (Bea?) bitit hål i trynet, o risken är ju stor att den inte blir så långlivad då... 





 

Soya i stort borstningsbehov! (Har planerat att göra det ikväll, men alvedonen börjar lämna kroppen o då känns det inte som om det blir aktuellt!) 





 

Grisen får en ganska omild behandling...




       

Vera lånar grisen en stund.




 

Tills Bea vill ha tillbaka den...




             Vi har världens gosigaste lilla puli (när hon vill).  Mindre fin bild på mej, men skyller på sjukdomstillståndet... ;)




                 

Det går ganska vilt till när småflickorna leker... Men de har väldigt kul och är lika envisa båda två! 




 

Soya tar hand om grisen en stund.




 

Men självklart vill Bea vara med!





         

Soya avgår som så ofta med segern! 




 

Bea tycker det kliar så skönt när hon gnider sej emot häcken. När vi går hem ifrån skogen brukar hon stryka sej emot grannarnas häckar längs med hela vår gata! ( o jag tror ni fattar att det är deras trädgårdshäckar hon gnider sej emot... )   



   

Motvind idag!



Nu ska jag ta och dra täcket över huvudet och vila lite igen...


Hoppas ni haft en bra dag! 


Av Annelie - 8 mars 2015 20:19

Med många plusgrader och sol kan det ju inte bli annat än vårkänslor. Det är helt underbart! 

Den senaste tiden har jag haft träningstorka... Jag har liksom varken haft energi eller inspiration till att träna... Men i lördags morse tog jag tag i det och tränade lite agilitygrunder med Bea, och det gick riktigt bra! 


Senare på eftermiddagen åkte jag och två av barnen (Chrille har legat o ligger fortfarande i influensa) till syrran i Ömo. Hon fyller år på tisdag, så vi tjuvstartade firandet lite. Åt god mat och tårta! 


Idag åkte jag ut till klubben och släppte hundarna på fotbollsplanerna på morgonen. Givetvis hittade Bea-bus lite äckligt träskvatten intill en av planerna, så både hon och Vera fick varsitt bad när vi kom hem. Mindre poppis än att bada utomhus... 

   


När de var rena o torra igen åkte vi ut i skogen med dem.

                 


Därefter åkte vi till min svärmor och svärfar, där vi fick god middag och världens godaste marängtårta! 

   

Kelgrisen Bea klättrar upp i farmors knä.


Nu sitter jag framför tv´n o kollar på veckofinalen av Farmen. Sen är det dax att lägga sig så jag kommer upp i tid innan jobbet i morgon! 


I morgon kväll har vi möte inför nybörjarkursen av agilityn. Vi kommer ha 13 deltagare och det kommer bli spännande att träffa dem och deras hundar! 

Därefter åker jag upp till ishallen, där Olle spelar match. 


Hoppas ni haft en underbar helg! 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Skapa flashcards