Soya, Bea, Vera & annat.

Direktlänk till inlägg 21 juni 2016

Mycket har hänt sedan senast...

Av Annelie - 21 juni 2016 22:05

... Bland annat så har vi varit på studentfirande hos syrran med familj. Ja det var ju inte syrran som tog studenten, utan hennes son Viktor. 

 

Syrran med sin familj.





 

Efter att studenterna sprungit ut och åkt lastbil på Storgatan, åkte vi till Österbymo för att äta gott! Vi tog bara med oss Bea, de andra fick spendera dagen hos farmor och farfar. 





 

Bea var som alltid en perfekt valpvakt. 





 

Gamle Akke kom ut en stund oxå.




Förra veckan hade vi en kvällstävling här i Tranås. En dubbel agility tävling klass 1. Bea och jag skulle vara med. Så på onsdagseftermiddagen, dagen innan tävlingen, åkte Chrille, Olle, hundarna och jag ut till klubben för att börja plocka fram hindrena vi skulle ha. Jag klumpade till det ordentligt när jag snubblade på en tunnelhållare som vi lagt i gräset... Jag föll pladask framåt, och hamnade med ansiktet i gräset och höger knä fick ta emot den största smällen... Som tur var så var Chrille och Olle där så de kunde baxa upp mej på fötter igen. (Jag lovar att jag aldrig hade lyckats ta mej upp utan deras hjälp...) Så det blev bara till att åka hem och sätta sej med benet i högläge. Har varit hos doktorn och röntgat knät, vilket inte visade nåt brutet eller nån spricka. Däremot är ledbandet uttänjt och jag har haft väldigt ont... Men nu är det bättre och jag har jobbat idag. Dessvärre har jag fortfarande ont när jag böjer det, men jag hoppas att det blir bra snart! 


Alltså blev det Chrille som fick springa med Bea på tävlingen. I första loppet gick de runt med fem fel och i andra med tio. 


Nästa vecka ska Bea och jag tävla rally i Ödeshög! Håll tummarna för att vi klarar ett godkänt resultat! Hon är skendräktig nu och inte riktigt som hon brukar... 


Igår åkte Cajsa, hundarna och jag till Österbymo för att hjälpa pappa med datorn och sedan hälsade vi på hos syrran. Vera fick leka med Stella en stund, och det gick oxå jättebra!

           




Nu är det dax att sova, så jag orkar upp i morgon! 


Ha en bra kväll!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 oktober 2016 18:33

I fredags mötte vi upp Pernilla och Marianne med hundar hos Susanna, där vi brukar valla. De ville prova att valla med fyra av sina hundar, som de planerade att åka och göra vallanlagstest med på söndagen. Jag passade även på att låta Bea valla lite....

Av Annelie - 18 september 2016 21:46

Idag var det dax för hundklubbens gemensamma hundpromenad. Det brukar vara såna här promenader ca var tredje söndag, och detta var första gången för mej... Är ju ofta iväg och tävlar på helgerna så det har inte funkat innan... Promenaderna har varit ...

Av Annelie - 12 september 2016 20:45

... klass 2!!! I går var vi till Falköping och tävlade agility. Där tog vi vår andra agilitypinne och har därmed "bara" en kvar innan vi kan flytta upp till tvåan! I hoppklassen är vi redan klara, men vill inte flytta upp henne innan hon är färdig me...

Av Annelie - 20 augusti 2016 11:22

... jag jobbat i en hel vecka efter semestern, och överlevt även det!  Det är ju faktiskt ganska skönt att komma in i de dagliga rutinerna som jobbet innebär, även om det är så himla superskönt med semester.    För ett par veckor sedan åkte Cajsa...

Av Annelie - 28 juli 2016 22:36

.... är fortfarande på vår sida! Det är så himla skönt med solen och värmen!    Idag hade vi bestämt träff med Felicia, Axel och hundarna på vår klubb. Där fick hundarna springa fritt och leka medan vi satt och pratade. Chrille startade grillen o...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Skapa flashcards