Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg under juli 2009

Av Annelie - 31 juli 2009 20:31


 Idag har Soyas nya halsband kommit! Det är fortfarande lite stort, men om några veckor kan vi säkert använda det. Tack Anna på Annas hundhalsband!

http://hundhalsband.blogspot.com/



Idag har vi åkt till min pappa i Österbymo. På vägen dit stannade vi till på kyrkogården i Sund och satte på blommor på mammas grav.



Olle testar pappas träpipa som min farfar gjort.



Soya bet på pappas tidningskorg... "Det gör inget!", sa pappa... Är man söt får man göra som man vill!!! Men när hon bajsade på hans golv lät det inte så....


I morgon åker vi iväg på en liten resa. Ska åka till Pernilla och hennes pojkar i Lidhult! Soya ska få träffa sin pappa Teddy! Det kommer bli spännande och se hur hon reagerar på de stora lurvarna!!! Ska upp tidigt i morgon och fixa ägg och baconmackor, som vi kan äta på vägen. ;) Har laddat kameran med nya batterier och ska försöka att inte glömma videokameran...

Av Annelie - 30 juli 2009 22:16


I dag har Chrille och Soya varit hos veterinären och tagit spruta. Det hade gått väldigt bra. Hon märkte knappast att de stack henne.


Själv var jag i Rydsnäs på begravning. Det var fint men som väntat väldigt sorgligt. Fast alltid kul att träffa släkten och kusinerna.


I kväll fick Soya duscha när vi kom hem från promenaden. (efter att ha sprungit med Olle i stora vattenpölar vid bandybanan.) Hon börjar tycka att det är ok att bli tvättad. När Cajsa klappade henne la hon huvudet på badkarskanten och såg ut att njuta!


Av Annelie - 29 juli 2009 23:00


Nu är det andra gången som jag skriver idag... Allt jag nyss skrivit och bilderna jag lagt in råkade bara försvinna innan jag hann spara det... Himla kul....! :(  Ska försöka skriva ungefär detsamma som förra gången, men det är ju inte så lätt att skapa samma inlägg...


I eftermiddag kom Fredde, Ulle, Victor, Alma och Ackela och fikade. Cajsa hade bakat kladdmuffins... Mums! Hundarna lekte konstant och mot slutet av deras besök, somnade Soya på gräset och Ackela i Ulles famn... Soya öppnade inte ögonen ens när jag bar in henne på altanen.... Hon var helt slutkörd!




Ikväll har Cajsa, Petter och jag varit ute och åkt! Det är så kul att åka på kvällarna och titta på hus och natur... Vi åkte till Frinnaryd och kollade utelivet där... Såg inte en enda människa, men många fina hus! Jag har jobbat där för länge sedan och det var kul att se hur det såg ut nu!


I morgon är det dax för Soyas spruta! Spännande att se hur hon reagerar! Chrille får åka dit själv med henne för jag ska på begravning. Men han får återberätta allt för mej!!!


Nu ska jag spara allt innan det försvinner igen!

Av Annelie - 28 juli 2009 20:22




Idag börjar jag med en avslappad liten tjej!



Framåt kvällen åkte vi ut till Malingskog och gick en ganska lång promenad. Olle och Cajsa följde med Chrille, Soya och mej. Vi fick ganska fint väder  och solen sken periodvis.

Vi hittade goda körsbär och ännu godare hallon. Mums!!!



Mitt ute i skogen står ett underbart träd.




Eftersom brukshundsklubben ligger i närheten luktar det väldigt gott och det tar låååång tid att gå.




Olle kastar sten i sjön Sommens vatten.




Vackert vid sjön.



Soya njuter när hon får springa lös. Det är oxå kul om det kommer någon och går som vill hälsa på henne. Då svansar hon och njuter av uppmärksamheten. Men om de däremot inte vill hälsa så sätter hon sig och vägrar gå och ibland gnyr lite för att vi ska tycka synd om henne... ;)


Av Annelie - 27 juli 2009 21:43


 Efter att ha städat nästan hela huset känns det så skönt i både kropp och själ. Jag tänker varje gång att nu, nu ska jag hålla iordning och inte låta det gro igen! Men vad händer? Ca en halvtimma efter avslutad städning kommer ungar inspringande med skor på, eller en hund med skitiga tassar eller rent av jag själv som varit ute barfota i gräset... Men det var ju rent ett tag! I dag har jag i alla fall städat och tvättat (så nu ligger det fullt med ren tvätt i vardagsrummet som behöver strykas och vikas och läggas in i garderober...)


Man kan ju tänka sej att det finns fler i huset som kan hjälpa till vid rengöring osv... Men Olle har varit hos Otto och lekt, Cajsa har varit med Becka, och Petter och Chrille har suttit vid datorerna! (Petter och Cajsa har fått i uppdrag att damma och dammsuga i sina rum senast i morgon förmiddag...)

 Vi köpte en ny dator igår och den är ju skitkul att spela på, så den har gått varm idag.... Och Chrille har försökt att rädda våra kort som fanns på vår andra laptop som kraschade häromdagen.... (tyvärr utan resultat...) :(( Så nu är alla kort vi tagit på Soyas första veckor här och även från Blå Rosen borta.... Tur att jag satt in många här på bloggen!



Så här brukar Soya ofta lägga huvudet på axeln när man lyfter upp henne! Så mysigt!





Av Annelie - 26 juli 2009 19:32



I morse när jag skulle ut och gå med Soya, satt jag i lugnan ro (och grannarna sov nog i lugnan ro...) och tog på mej skorna. Vänster fot satte jag i och knöt snörena, höger satte jag oxå i men då upptäckte jag till min stora förskräckelse att foten inte gick i... Och när jag tittade såg jag ett par ögon stirra på mej från mörkret längst fram i skon. Jag skrek och kastade iväg skon och fortsatte sedan att skrika!!! Olle blev livrädd och började gråta, Soya kom farande och undrade vad som stod på, Chrille trodde att nån höll på att dö och grannarna började en efter en dra i sina rullgardiner.... Jag satt med fötterna uppe på stolen när Chrille kollade dojjan; en GRODA (eller snarare en jättepadda...) hade övernattat i min walkingsko! Traumatisk början på min dag!


Framåt dagen blev vi bortbjudna till svärmor Monika och svärfar Ove på middag. Gott, gott, gott!



Soya njuter på mina svärföräldrars balkong!



När vi åkte hem somnade hon i bilen och ville inte gå ur ...



Sen orkade hon inte gå längre än till trappan från bilen... Att det kan vara så jobbigt ibland! ;))


Av Annelie - 25 juli 2009 23:31


Ikväll har vi varit hos syrran i Österbymo och grillat. Hundarna släppte vi lösa för första gången tillsammmans. Det gick jättebra! Barnen tog med hundarna på en promenad till att börja med, och när de kom tillbaka var det inte så spännande med Soya. Acke (drevern) gillade inte Soya till en början. Han sa ifrån när hon blev för närgången och gick hellre undan. Han gick till och med in i hundgården för att slippa henne... Men Zigge (basseten) var intresserad av henne, men de kom inte igång och lekte till en början. Soya försökte få lite fart på honom men han nappade inte. Däremot kom Acke igång framåt kvällen och Soya jagade honom  och det brottades lite. Han verkade tycka att hon var ganska rolig i alla fall. Efter ett tag tog Ackes ork slut medan Soya låg i gräset och väntade på att de skulle leka igen. Så Soya 11 veckor lyckades leka slut på Acke 4 år!! De ni!!



Soya är lite uttråkad när grabbarna inte vill leka med henne... ;)



Zigge



Cajsa, Wille och Carina låter sig väl smaka av den goda maten!



Pappa och Chrille slevar oxå in...



Killbordet från vänster Petter, Viktor, Oskar och Olle.



Soya har brottat ner Acke!



Alla tre ligisterna!

Av Annelie - 24 juli 2009 20:02


 Idag när jag kom hem från jobbet fick jag en glad överraskning; Olle hade städat sitt rum!!! Händer inte så ofta! Men nu är det väldigt fint och man kan gå in utan att behöva röja en gångväg!





Soya med sina fladdrande öron!



Gosar med lillmatte.




Puss på dej världens roligaste Olle. ;))




Leksakskorvarna är väldigt kul!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Skapa flashcards