Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg under maj 2014

Av Annelie - 27 maj 2014 21:16

I söndags åkte Petter och jag ut till hundklubben för att fota de små sädesärle-ungarna, som bor i sitt bo i apportblocks-lådan.

   


På eftermiddagen åkte Cajsa, Olle, hundarna och jag på en liten utflykt till Malexander. Där är så väldigt fint och vi satte oss på ångbåtsbryggan och fikade. Och givetvis badade Bea oxå!

                           

Vi åkte även förbi platsen där Malexander-morden skedde, på de två poliserna Olle och Robert. Det är inte klokt vad tiden går fort, men i morgon är det 15 år sedan det hände. Jag kommer ihåg det eftersom det var på Cajsas fjärde födelsedag.


Och moster Ingegerd, vi stannade till hos er på hemvägen, men tyvärr var ni inte hemma... ;)


I morgon har jag tagit ledigt på eftermiddagen för att komma ifatt lite här hemma inför lördagens bal... Cajsa och hennes klass, ska vara här hos oss innan, och då vill man ju hinna fixa lite...


Sen på kvällen är det agility-cup i Aneby, och jag och Soya ska vara med! Det blir intressant att se hur det går, eftersom vi inte har tävlat agility på över ett år, och träningen har bara varit sporadisk med Soya senaste tiden.


Nu är det dax för mej att lägga mej och sova...


Ha en bra kväll!


Av Annelie - 25 maj 2014 10:20

I fredags fick hundarna en ny badpool. Det fick bli en i plast för att underlätta rengöring... Vi la en badkarsmatta i botten för att de inte skulle halka!

En av hundarna gillade sin pool lite mer än den andra... ;)


                       


Idag är det mors-dag och jag har blivit firad av mina älskade barn! <3


Jag ska nu spendera dagen med att tvätta och bara slappa!


Må så gott!

Av Annelie - 20 maj 2014 05:42

Denna helgen, som nyss passerat, hade vi träningshelg på klubben. Alla var inbjudna och jag tror vi var ca 30 personer med hundar. Bruks, lydnad, agility och rallylydnad var representerade. Vi har haft en helt underbar helg, med fint väder, mycket träning och massor med skratt.

Lördagskvällen krönte vi med grillfest och roliga lekar, så söndagsmorgonen var lite seg, men när man väl var på plats blev man pigg igen.


Jag och Bea tränade agility, medan Chrille och Soya tränade rally. Jag är väldigt glad över hur Bea utvecklas och hon bara älskar detta! Vi tränade kontaktfält, starter, slalom, olika vägval mm. Vi tränade slalom med 6 pinnar och bågarna väldigt lågt placerade först. Sedan på eftermiddagen, dag nr 2, gick vi ut på den uppbyggda banan och jag tänkte chansa och se hur hon skulle reagera på 8 pinnar och inga bågar... Hon gled fint och snabbt igenom slalomen utan större problem.


Har fått många nya tips och ideer på bra träning, och känner att jag är jättesugen på att åka och träna igen!


               

Bruks och lydnadsgänget! (Vi försökte att få med alla, även agility och rally, på samma bild, men det funkade inte...)




 

Agility och rally- gänget!



 


Hoppas ni alla haft en bra helg!  

Av Annelie - 10 maj 2014 12:20

I måndags hade vi avslutning i fortsättnings-agilityn. Vi byggde upp en bana, som blev lite att bita i för våra kursare. Men de flesta klarade den galant! 


I onsdags hade vi Höglandscupen här i Tranås. Chrille och jag åkte ut och tittade och hjälpte till lite. Pratade med Rebecka, som berättade att hon upptäckt nåt speciellt... Hon läser på KOMVUX och har just gjort ett arbete om agility. Hon sökte en hel del efter litteratur på nätet och hittade en bok av en kvinna från England, tror jag... Debbie Miller, som har skrivit massor av olika böcker. Det konstiga var att Rebeckas hund Freja, var på framsidebilden! Och till 95 % tror jag att det är jag som tagit bilden! 

 

När jag kollade runt på nätet hittade jag ytterligare en bok med ett foto som jag tror att jag oxå tagit...


 

Det är från en Höglandscup 2012 tror jag... Tyvärr har jag letat och letat efter vart bilderna kan ha kommit ifrån... Hittar dem varken på facebook eller min blogg... Och inte på denna datorn heller... Ska riva fram den tidigare datorn vi hade och leta igenom den oxå! 

Egentligen är det ju inte ok att stjäla bilder från andra, utan att fråga... Absolut inte i kommersiellt syfte... Så när jag hittat bilderna ska jag maila fru Miller och se vad hon säger! Mitt första intryck var att bli glad och stolt, att nån har velat ha mina foton, sen blev jag irriterad över att hon tjänat pengar på boken, som jag bidragit till... (Givetvis har jag inte bidragit lika mycket som hon, men mina bilder är ju en del av böckerna.) Jag funderar oxå på att beställa dem och se hur de ser ut inuti!


I torsdags åkte Chrille på allmänlydnadskursen med Bea. Hon skötte sej riktigt bra, och hon hade använt öronen ganska mycket! Däremot kom han hem med en sorglig nyhet: En familj, som gått allmänlydnaden med sin 7 månaders labbe, Texas fick hastigt avliva honom tidigare i veckan, eller i slutet av förra. De hade åkt till veterinären för att kolla ett öga på honom. Då tyckte vet att Texas mage var svullen och kände på den. Därefter skickade han upp dem direkt till Valla djursjukhus, och där konstaterade de att han hade någon form av blodcancer (tror jag... ) och att han inte ha mer än ett par dagar kvar... Så de fick ta bort honom direkt! Det är så hemst allt, men det som gör att man lider ännu mer med dem, är att de även gick valpkursen samtidigt som Bea och vi, fast då med deras första hund, en svart labbevalp. Han var så lugn och ville aldrig leka, och hemma låg han mest och sov... De upptäckte även någon form av sjukdom på honom, så de fick ta bort honom... Så det har varit så kul att se hur glada de varit över Texas som de köpte straxt efter den första valpens bortgång. Jag har tänkt mycket på dem och allra helst på deras barn, som varit så glada över Texas! Ibland är allt väldigt orättvist! 


Nu ska jag snart ta och vika lite tvätt innan det är dax för hockey-vm i eftermiddag! 


Ha en bra helg!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Skapa flashcards