Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg under augusti 2015

Av Annelie - 27 augusti 2015 06:50

Eftersom nästan hela sommaren har gått utan att jag bloggat tänkte jag först göra en uppdatering av semestern... Men insåg att det skulle bli alldeles för mycket bilder, så istället hoppar jag över det och startar om från och med nu! 

I lördags åkte Cajsa, Chrille, hundarna och jag till Tånga Hed i Vårgårda för att träffa massor av beardiesar och deras ägare. Första dagen för oss, var det agilitytävling, där jag anmält både Bea och Soya. Bea skötte sej alldeles utmärkt, men Soya lufsade mest runt... Likadant på rallylydnaden på söndagen... Soya avbröt jag loppet med, eftersom hon gick en meter efter mej och jag var tvungen att jobba massor på att försöka få lite fart på henne. Likaså när hon skulle sitta, stod hon bara och tittade rakt fram ... Men Bea gick över förväntan, även att vi inte blev godkända! 

 

Soya gillar att ligga utanför tältet och kolla in folk och hundar som passerar! 




 

Bea vill gärna att det händer nåt...




 

Här ser det ut som om Soya har räserfart... Men bilden ljuger... ;)




 

Brorsan Bailey. 





 

Bea.




 

Morris. 




 

Bea.




 

Toka.





 

Soyas halvsyster Ammi.




 

Soya.





 

Doglas





 

Vilda.






 

Bea hade fin kontakt på rallyn.




   

Soya gillar att gosa med tältgrannen Felicia.



Nähä, nu är det dax att fixa till sej inför dagens arbete... Jag brukar berätta sagor, som poppar upp i min hjärna, för de äldre barnen. Oftast handlar de om prinsessor och troll, och då heter alltid prinsessan Annelie! Jag brukar även använda barnens namn i mina sagor, eller någon annan pedagog på jobbet. Men prinsessan är alltid Annelie. Sen har det blivit en liten grej av det, och de kommer ofta och säger: Annelie, du är ingen prinsessa! Jag svarar att jo det är jag visst... osv... Det roliga är att de yngre barnen oxå har snappat upp detta. Så igår frågade en kille på 3½ år min kollega Lotta, vad hon hade på sej. Lotta svarade att det var en klänning. Då sa han: - "Är du en prinsessa då? Precis som Annelie.?" Så nu är det nog dax att försöka fixa till prinsesslooken! 


Ha en bra dag!



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Skapa flashcards