Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg under oktober 2012

Av Annelie - 27 oktober 2012 19:38

Dagen idag blev inte riktigt som jag först tänkt eller trott... Det är så här, för tillfället är jag sjukskriven från jobbet pga att ha "gått in i väggen", eller som en nära vän uttrycker det "kört i diket".  Och det gör att jag inte alltid är på topp... Så i morse efter att jag packat o stimmat lite bröt jag ihop o tårarna kom... Men eftersom de flesta i agilitygänget vet om hur jag mår, så kände jag att det inte spelade nån roll om jag grät... Så jag följde med ändå, men planerade att inte ställa upp i nåt lopp, utan bara vara med o titta... När vi kom till Motala hade jag slutat lipa, men kände mej inte tillräckligt lugn för att kunna tävla... Så Angelica var snäll o tog Soya i första loppet! Tyvärr blev de diskade efter en liten väg-miss...!

Efter det loppet kände jag att jag ändå ville försöka att ställa upp i det följaden loppet, och gjorde så... Det gick ganska bra o vi kom igenom utan att bli diskade... Var även med i sista loppet, som vi klarade oss igenom utan disk!

 


Smilla kikar fram ur sin bur.

 



 
Systrarna Sabina o Sanna med sina hundar Tuva o Wille! Ja, "vår" Wille var med o tittade på! Soya blev minst lika glad som jag över att träffa honom igen. (Det lät visst som om det var en hel evighet sedan vi sågs, men det var ju bara 2 dagar!)

  




Eftersom det var spökhoppning så hade de dekorerat banan med fina pumpor, spindelväv o annat otäckt...




  
Lufsen.



 
Prisse väntar på att få starta!




 
Underbara Mio var med o tittade oxå!!!




    
Peter o Tuva.



När vi tävlat klart gick vi ut ur ridhuset o släppte Soya o Wille på ett gärde. O behöver väl inte säga att det gick undan!

                   

Efter lekstunden gick vi tillbaka mot bilarna, o då kom Angelica springande o viftade med en rosett! Vi hade ju liksom inte stannat på prisutdelningen eftersom jag inte trodde vi skulle få nån rosett... Så jag fotade Soya med sin rosett, hoppade in i bilen (åkte med Carina). Då kom Angelica springandes igen med ytterligare en rosett till Soya!!! Så kan ju meddela att jag var mäkta stolt över oss idag! (Trots att de nog lämnade rosetter till ganska många ekipage!)


Nu är jag enormt trött, men är oerhört glad att jag åkte trots alla tårar!


Ha en bra kväll!

Av Annelie - 27 oktober 2012 08:04

God morgon alla!

Igår morse hade jag en trött Soya här hemma... Fick dra henne ur sängen kl.9:30 för lite morgonkissning o promenad... Det tar på krafterna att ha en ettårig kille hemma... ;) Sen tror jag hon saknade honom lite oxå...


Igår kväll var det idrottsgala här i lilla Tranås! O Cajsa o hennes kompisar i bandylaget var nominerade i Årets lag! (Efter förra årets SM-guld!)  Chrille o jag var tyvärr inte där o kunde se när tjejerna fick gå fram o ta emot sitt pris! För de vann!!!!! Jättekul!!!


Nu har vi oxå fått lite vitt på marken, o när jag kollade i morse hade vi -5.5 grader... Jag gillar ju egentligen snö o minusgrader, men hade velat vara lite mer förberedd med varmare kläder, mössor o vantar framplockat...


Nu ska jag packa ihop lite matsäck, bur o annat som behövs under dagen! Ska nämligen till inoff agilitytävling i Motala idag! Kommer bli kul, o jag lovar att försöka komma ihåg att packa ner kameran oxå!


Nu är det dax att sätta fart! (Ska väcka Olle oxå som ska åka o spela hockey i Jönköping!)


Have a nice day!!!

Av Annelie - 25 oktober 2012 16:03

Ja, å när solen äntligen skiner blir det till att ta fram kameran o fota lite...


                                 


Idag är sista dagen som vi har Wille här... Han kommer bli saknad... Men jag förstår att det är två andra som oxå saknat honom denna veckan...!!! Sanna o Rasmus kommer sent ikväll o hämtar honom! Så nu ska vi gosa ordentligt med honom resten av dagen!


Tack för att vi fick förtroendet att ta hand om honom!

Av Annelie - 21 oktober 2012 13:01

Idag har vi varit ett gäng, som träffats o tränat lite agility. Trodde nästan att Soya skulle vara trött o slö, efter all lek... Men hon var på alerten o det funkade riktigt bra!

Wille fick oxå vara med o träna lite. Först hoppade vi några hinder, Wille o jag, men sen bad jag Pernilla ta över, som verkligen kan detta med handlingen. (Wille är lite för snabb för mej... hmm...)  O det gick jättebra! Han kommer bli en riktigt duktig agilityhund framöver!    Han har ju tempot, o han är väldigt följsam, även när vi tränar lite rallylydnad med honom.


   

Lille Mio fick följa med o titta idag! Han växer o växer för varje gång jag ser honom!




             

Efter träningen hann bästa kompisarna med ett race oxå innan det var dax att åka hem igen!   


Nu ligger de o vilar... Själv ska jag sitta här med datorn i knät ett tag till innan jag tar tag i saker som måste göras...


Hoppas helgen varit bra!

 

Av Annelie - 20 oktober 2012 12:45

Ja, man skulle allt bli förvånad om man vaknade upp en morgon av att solens strålar kittlade en i ansiktet... Men istället är det regnsmatter mot taket, som får en att öppna ögonen på morgonen...


Har just varit ute med doggsen i skogen, o de har fått rasa av sej lite innan de ska till Chrilles mamma o pappa. Jag ska på hockey, o fick erbjudande om lite hundvakt!!!

 

En liten film från skogen...



 

Deras absoluta favoritsysselsättning är att ha dragkamp! Och Soya är inte den starkaste av dem, men ni hörde kanske på slutet av filmen vem som bestämmer...

 

 

Allt detta dragkampande skördar sina offer...


 


Soya har visserligen sett till att apan var blind sedan tidigare, men nu äger han bara ett enda ben o inga armar... Får nog ta honom till doktorn!


Ha en bra fortsättning på helgen!

 

Av Annelie - 19 oktober 2012 11:24

I natt har vi sovit som stockar... Wille har inte skällt nåt utan bara bytt sovplats några gånger!


Lägger in ytterligare en liten film...




Av Annelie - 18 oktober 2012 16:05


Igår kom vår efterlängtade gäst o Soyas kompis, aussien Wille. Han ska bo här i en vecka, när hans husse o matte är i Egypten på semester. Han hade en lite jobbig första natt, eftersom det fanns så många olika otäcka ljud, som han måste skälla ut... Framåt midnatt stängde vi sovrumsdörren om oss (Chrille, Wille o mej).  Vi lät även lampan i fönstret lysa, eftersom Wille verkade lite rädd... Det blev bättre med stängd dörr, även om han skällde till någon gång. Det är ju inte så konstigt att han reagerar eftersom det är hans första natt här hos oss!


I morse åkte jag ut med dem till hundklubben så de fick springa av sej... Och det gjorde de... ;)


       

Det var svårt att få till några bra bilder eftersom ljuset inte var det bästa... Men ni får ha överseende med det suddiga!

En liten film lyckades jag oxå fixa...




Hoppas dagen har varit bra!

Av Annelie - 14 oktober 2012 19:59

Idag har det varit premiär för Chrille o Soya på rallylydnadsbanan. Och det gick väldigt bra! De kom 5a med 95 poäng (av 100). Jag filmade men får tyvärr inte lägga in det här... (O det är väl bäst att jag respekterar Chrilles önskan...)


     
Men några bilder lyckades jag få till innan de skulle starta.


Nu ska jag titta på Solsidan!


Ha en bra söndagskväll!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Skapa flashcards