Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 18 augusti 2009

Av Annelie - 18 augusti 2009 21:05


I morse startade Lena, Soya och jag dagen med en skön och avkopplande promenad! Det är helt underbart att komma ut och få röra på sej och få lite luft i lugnorna innan jobbet! Vi får väl se om jag är av samma åsikt när regner öser ner eller snön yr och kylan biter i kinderna... Men än så länge är det bara skööööönt! ;)



Cajsa har tagit ett fint kort på Soya idag.


I kväll tog Chrille, Soya och jag en vad vi trodde avkopplande promenad... Ända tills Olle sa att han ville följa med... Det är ju bara positivt att  han vill följa med ut i skogen och det är ju aldrig fel att röra på sej... Men.... Han har en tendens att prata konstant hela tiden! ( Har fått höra att han liknar sin mamma när hon var liten... ) Han var inte tyst mer än kanske 2 meter av promenaden! Ibland känner jag att mina öron inte orkar höra på hela tiden, allra helst efter en dag på jobbet (en förskola), och då svarar jag utan och lyssna. Men det märker han direkt och kräver att man ska koncentrera sej på vad han säger... Sen får jag jätte dåligt samvete för att jag inte orkar , men man är ju inte mer än människa...! Det är ju ialla fall inget ont i honom och han är världens goaste!



Så här häftig var himmelen när vi kom hem från skogen.


I morgon börjar skolan igen! Skönt att ungarna får ha lite rutiner igen. Olle börjar andra klass, Cajsa åttan och Petter första året på gymnasiet. Det är nog ganska spännade för dem alla, men framför allt för Petter, som får ny klass och ny skola! Och Soya och jag börjar i vår skola (valpkurs) i morgon oxå! Det kommer nog bli spännande med... Ser framför mej hur glad Soya kommer vara med alla hundar omkring sej, och hur ledsen hon kommer vara om hon inte får leka med dem...  Meddelar i morgon hur det gått, om hon skött sej och om jag klarat mej!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards