Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg under januari 2015

Av Annelie - 31 januari 2015 13:51

Idag är det lördag och jag sitter framför tv´n o slötittar på Vinterstudion. Har nyligen kommit hem från skogspromenad med Soya, Sickan och Lena. De båda unghundarna fick stanna hemma... Soya tycker det är skönt att slippa dem emellanåt! 


 


I morgon är det dax för agilitytävling igen. Vi åker till Sävsjö tidigt i morgon bittti. Det är en inofficiell tävling, med Bea anmäld i fyra lopp. Som alltid ser jag tävlingar som träning, och jag kommer koncentrera mej mest på hur jag handlar Bea! Har kollat in gamla filmer från träning o tävling och ser att det är där det mesta brister... Vi har inte tränat nån agility sen vi var iväg till Ulricehamn, men jag hoppas att pausen bara har varit positiv för oss! 


Nu ska jag ladda om tvättmaskinen...


Ha en bra lördag! 

Av Annelie - 24 januari 2015 12:59

 

Vallklanens Devon Heartbreaker - Vera





 

Vet inte om just detta är Vera, men det var iaf första mötet med de söta små valparna!  Vera är egentligen vår dotter Cajsas hund, men eftersom hon fortfarande bor hemma, så är även Vera familjens hund.




           

Vera gillar att brottas med storasyster Bea. 





       

Vera, vårt yngsta lilla charmtroll. 



Av Annelie - 23 januari 2015 18:13

 

Vallklanens Bright As Daylight - Bea. (Bea-Bus, Bea-Fis, Blondin-Bella, Bea-bajskorv... Ja kärt barn har många namn! )




     

Älskade sin storasyster från första stund. (tyvärr var det inte ömsesidigt till en början...)




 

Gillar att bada! 




 

Tillsammans med brorsan Bailey. 





   

Älskar agility.




         

Är en tålmodig lekkamrat åt Vera. 



Vår glada, mysiga, tokiga knähund!



Av Annelie - 22 januari 2015 11:39

 

Blå Rosen´s Fluffy - Soya




     

Soya gillar bollar.





 

Däremot är hon inte speciellt förtjust i att bli borstad...





   

En äkta mysfis.






   

Tillsammans med kompisen Nusse.





                       

Soya är en äkta gottegris! Här kollar hon om de har nåt gott i kiosken på en agilitytävling.



Världens bästa Soya!


 

Av Annelie - 19 januari 2015 21:30

Insåg, när jag tittade på bloggen idag, att jag inte varit inne o skrivit på väääldigt läääänge. Men nu är jag här! Vi har varit iväg på ett par agilitytävlingar sedan sist. Först var vi i Linköping för ett par helger sedan. Vi hade anmält Bea till alla tre loppen, det var ett dubbelt hopplopp och ett agilitylopp, och Soya till ett av hopploppen. Tyvärr var Soya inte på springhumör, utan började direkt att lufsa över de två första hindrena... Så efter slalomet tog jag och avbröt loppet, och lovade mej själv, ytterligare en gång att jag inte ska tävla agility med Soya igen... Bea var snabb och jag kan meddela att jag fick springa mycket! 


Förra lördagen åkte vi tidigt på morgonen till Ulricehamn för ytterligare en tävling. Denna gång var Vera och Cajsa med som publik oxå! Bea var superduktig på loppen och när jag har kollat på filmerna, som jag inte tänker lägga ut här, ser jag hur mycket fel jag gör och hur mycket saker jag måste träna på! 

Efter tävlingen åkte vi till Jönköping och kollade på hockey. Olle och hans lag spelade mot HV och vann med 6-4! 


Igår, söndag, åkte jag ut med hundarna till hundklubben på morgonen. Tränade lite och sedan fick hundarna leka. Och som vanligt hade jag kameran med mej, så här kommer ytterligare bilder på tjejerna när de busar! 

                                 


Därefter åkte jag hem och sov några timmar eftersom jag fick migrän! Idag är huvudet bättre och jag har jobbat. 


Ikväll har Lena och jag varit ute med de långhåriga hundarna på en lång skön promenad. Därefter gick jag en lite kortare sväng med Vera. Och nu sitter jag framför tv´n o kollar på idrottsgalan! 


Ha en bra kväll! 

Av Annelie - 1 januari 2015 00:51

Ja, nu är det 2015! Gästerna (syrran och hennes man) har åkt hem. Olle har kommit hem från sin kompis William. Nu väntar jag bara på de andra två ungdomarna! Men det lär väl dröja innan de kommer hem...  


Idag, eller det var ju igår..., åkte Lena, Cajsa, hundarna och jag till klubben för en promenad, och senare en lekstund. Vi ville trötta ut dem ordentligt inför alla nyårsraketer. 


                                                                       


De har skjutit mer eller mindre hela dagen häromkring, och som tur är så har våra hundar inte reagerat speciellt mycket. Sickan har varit lite rädd utomhus, men när vi går tillsammans med alla hundarna, är hon lugn! Soya är nog den som smittar av sitt lugn på de andra! 


Ikväll kom syrran o hennes man hit o åt! Vi har haft en trevlig kväll med prat och skratt. Hundarna har sovit sej igenom de flesta raketerna, förutom Vera som reagerade lite runt tolvslaget! 


I morgon blir det en lugn dag, hoppas jag! Hoppas ni alla haft en bra kväll och ett bra slut på 2014!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Skapa flashcards