Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg under augusti 2013

Av Annelie - 28 augusti 2013 21:42

Idag har vi haft valpkurs igen! Det är så himla kul!!! O alla valparna är sååå söta!!! Hade kameran med mej idag, men eftersom jag ska vara aktiv på kursen så hann jag inte ta så mycket foton... Men några fick jag till, på skogspromenaden...


 

Bea på väg till bilen. Laddad till tusen, för kurs!   





 



  



   

Skogspromenad. Idag tränade vi sitt, ligg, stanna kvar o inkallnig i skogen! O även tränade vi på att hundarna skulle sitta vid vår sida, medan vi hälsade på någon annan person. Trodde att Bea skulle överfalla de jag hälsade på, men hon var jätteduktig! Ja, vad gör man inte när matte har prinskorv i handen???




 

 




Insåg, när jag träffade 12 veckor gamla schäfervalpen Athena, att Bea är en ganska stor tjej! Men vart tar tiden vägen??? Hittade massor med fina valpbilder på Ingers (Beas uppfödare) blogg! Lånar dem, så ni får se dem oxå! 


               


Det känns nästan som igår, när vi var o tittade på valparna för första gången...



Nu ska jag ta o krypa till kojs! I morgon kommer äntligen Cajsa hem från fjällen, där hon har varit med sina klasskompisar o vandrat! Det blir så tyst när inte alla är hemma! 


Hoppas på fint väder även i morgon!





Av Annelie - 27 augusti 2013 21:26

Idag när jag kom hem från jobbet kände jag att jag verkligen inte är på topp för tillfället... Min kropp o min knopp var helt slut... Ingen energi alls... Så det fick bli så att jag stannade hemma från KM i rally... Men Chrille tog hundarna med sej till skogen o spårade lite! O då trodde man ju att man skulle få hem två trötta hundar, men direkt när de kom hem så startade de med att leka o brottas...


                 


I morgon är det dax för valpkurs igen!!! 


Ha det så bra!

Av Annelie - 26 augusti 2013 20:50

...med toppenfint väder!!! Det gäller att ta tillvara på detta väder o njuta nu innan den lite mörkare årstiden kommer...!  


I lördags borstade jag hundarna på förmiddagen. Soya har jag fortfarande en hel del kvar på... Allra helst tassarna... Men det får bli denna veckas projekt istället! 

 


Bea fick sej oxå en omgång med borsten! Hon har faktiskt börjat få lite småtovor här o var nu, så det gäller ju att hålla efter dem direkt! 


På eftermiddagen, efter att vi varit hos svärmor o svärfar o ätit god middag, åkte vi till hundklubben för en lekstund med Wille.


             

Soya har ett ganska tufft sätt att leka på, som inte passar alla hundar. O jag förstår att hon kan driva en del av dem till vansinne, med sitt skällande när hon vill att de ska komma igång o springa så hon kan jaga dem... O i lördags rök faktiskt hon o Wille ihop! De markerade mest, men det är nåt de aldrig gjort mot varandra innan. Fast efter att de lugnat ner sej lekte de igen som om inget hänt!




 

Bea har ibland en tendens att inte använda sina öron, utan bara ignorera oss... allra helst när vi ska hem ifrån klubben! O nu är hon ju inte liksom jättesmidig att bära längre...! 



I går gick jag upp tidigt, eftersom jag o Pernilla bestämt att vi skulle åka o titta på Bruks o IPO SM! Det gick ju i Mantorp, inte så långt härifrån, o eftersom Emma, som vi brukar träna agility tillsammans med deltog, och fortfarande var kvar i tävlingen var det ju extra kul! Mötte upp min moster, morbror, kusin Ann-Charlott o hennes man Ulrik (som tränar massor bruks med Emma) där. 


 

Ann-Charlott o Ulles ena hund, Loka! 




 

Innan Emma o fine Tim skulle in på lydnaden fick han hälsa på träningskompisen Loka o Maja, för att han inte skulle upptäcka dem mitt under deras pass, o vilja gå dit o hälsa då! 





 

Han hann med lite gos med Ulle oxå! 





 

Ja, det är jobbigt att tävla i SM!





 

Björn o Rothko kom oxå o hejade på!






 

O så var det då dax för deras tur! Jag måste erkänna att jag var jättenervös för Emmas skull!!! 





         

Men jag hade inte behövt oroa mej alls, för det gick jättebra o Emma var jättenöjd efteråt! 




 

Loka grattar Emma o Tim efter lydnaden!





   

O så lite gos med matte!





 


Sammanlagt kom de på en 11:e plats, vilket är helt fantastiskt med tanke på att det var deras första SM!!! Så GRATTIS Emma o Tim!!!   


Idag har det varit jobbdag igen, o jag föll i säng direkt efter att arbetat mina 4 timmar! O sen har jag varit såsig nästan hela dagen, fram tills vi åkte o tränade rally med Soya... I morgon är det KM i rally, o jag hoppas verkligen att Soya är mer fokuserad då än hon var ikväll! O det är nog bra om jag är lite piggare oxå, så jag kan peppa henne lite mer...


Nu ska jag nog krypa ner i sängen o läsa en stund innan jag sluter mina blå! 


Njut av det fina vädret! 




Av Annelie - 18 augusti 2013 07:11

Efter min första jobb-vecka efter semestern känner jag mej helt slut! Men som tur är så har vi inte haft något speciellt inbokat denna helgen utan igår kunde jag sova ifatt o slappa nästan hela dagen! Mycket välbehövligt!!! Men hundarna gör ju att man måste pallra sej upp ur soffan/sängen ibland, som tur är! Så framåt kvällen tog Cajsa med sej Soya på långpromenad tillsammans med sina kompisar o Chrille o jag åkte till hundklubben o tränade lite agility med Bea! Måste säga att hon ÄLSKAR tunnlarna!!! Där springer hon fram o tillbaka o väntar på att jag ska kasta bollen som belöning! Jag har även börjat träna slalom med henne. O våra hemmagjorda slalombågar funkar riktigt bra! (Det känns skönt att slippa betala ca tusen kronor för köpta bågar när man kan köpa plastlister för ca 40 kr styck, o böja dem med värmepistolen, samt tejpa lite med silvertejp!)


       

Kontakt träning med husse! 




 

Bea är en stor flicka nu!  Redan 5 månader!!!  Tiden flyger iväg!!!! 



 




Idag ska jag ta tag i tvätten här hemma, så Cajsa o Olle har nåt att ta på sej när skolorna börjar nästa vecka!  




Ha en bra söndag!



Av Annelie - 14 augusti 2013 22:02

Idag, när jag var på jobbet fick jag detta fina kort från Cajsa på telefonen... Bea gillar ju inte alls att gräva i trädgården! ;) 

 


Hela dagen har jag klarat mej från huvudvärk, o det känns ju toppen!!!   


Ikväll har vi varit på valpkurs o Bea skötte sej alldeles utmärkt! Man är ju helt uppmärksam på sin egen hund i det läget, men det vore kul att någon gång bara sitta o titta på alla sötnosarna! Kanske ta lite kort... 


Nu är det sovdax igen!  


Ha det så bra!

Av Annelie - 13 augusti 2013 22:28

Igår var första dagen på jobbet efter semestern, o första dagen på min nya avdelning! Det tar ju lite tid innan man kommer in i allt, så igår var jag skittrött o även idag! Vaknade med migrän i morse o känner av den nu ikväll igen... Men ett par tabletter o lite sömn kommer nog göra susen! 


Efter jobbet idag åkte jag till hundklubben. Vi tränade lite rally, o Soya gick jättebra, innan vi hade agilitymöte inför vår tävling i höst. Efter mötet tränade vi lite agility innan hundarna fick leka. Bea är helt galen i tunneln, hon springer i den om o om igen o är jättelycklig!!! Tog lite foton, men eftersom det mörknade så är kvalitén inte så bra på några av dem...


 

Sötnosen Sluggo var med o tränade....

 




 

Soya o Bea ligger fint kvar när jag ber dem.... (ja iaf tills jag vänder ryggen till en stund...)





 

Focus.






Smilla.





   

Focus hälsar på Sluggo!






   




 

Mio.




 



                 


Nu är det dax att sluta mina blå o hoppas på att vakna upp utan huvudvärk till strålande sol o fint väder! 


Ha det gott!


Av Annelie - 9 augusti 2013 23:58

Ja, på måndag börjar jag jobba igen!!! Visserligen bara halvtid de tre första veckorna, men iaf... Kommer nog bli något trött... Men ser ändå fram emot det! Fem veckors semester har varit perfekt, för nu känner jag att jag är redo att börja igen! 


 

Idag har jag kunnat skörda en hel del tomater! Det är så himla gott!!! 


I eftermiddag o kväll har vi haft fin-besök av Nusse! Hans matte Ann var inte hemma, så vi har varit hundvakt. 

                     

Han är så go Nusse! Tack Ann för att vi fick ha honom här! 


Nu är det mitt i natten o dax för lite sömn.... men måste nog läsa lite i boken jag håller på med innan...


Må så gott!

Av Annelie - 8 augusti 2013 21:04

Idag har vi haft avslutning på Beas första valpkurs! (Vi har ju just börjat på hennes andra valpkurs oxå) O alla duktiga hundarna fick varsin fin rosett! 


 

Eftersom vi inte vet om det blir några fler rosetter för hennes del, så var jag tvungen att föreviga detta!!!  Tack snälla Therese för en jättebra kurs! Jag kan rekomendera att ni går in o tittar på hennes hemsida, www.dogsense.se Där har Therese en blogg, tips o annat som är kul att läsa! 


Igår kom Wille o Sanna förbi o lekte lite i trädgården. Jag tänkte innan att jag inte skulle ta fram kameran... Men när både Bea o Wille hoppade i poolen så kunde jag inte låta bli att hämta ut den... Så här kommer lite bus o badbilder! 

 

Bea med sin bad-frilla...   





 

Alla tre busarna! 




 

Ja, vad ska man säga...?   




 

Wille njuter av vattnet som svalkar i värmen!





 

Det enda Soya gillar med poolen, är att det finns vatten i som man kan dricka!   








 

Bea dyker... 





 


 

O sen gäller det att skaka loss ordentligt!





           


Nu är jag ganska trött, o borde nog egentligen gå o lägga mej, men ska ge hundarna mat o sen gå en kvällsrunda med dem... Sen ska jag lägga mej o läsa en stund!


Håller tummarna för att det inte ska regna i morgon!   





Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Skapa flashcards