Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg under mars 2012

Av Annelie - 30 mars 2012 22:16

I eftermiddags åkte Cajsa, Olle, Soya och jag till Ömo och hälsade på pappa, samt syrran o hennes familj. 


Först fick pappa äran att få ta emot oss... Hade med mej lite blommor som vi planterade i en kruka, som ska stå på hans trappa. Därefter gick vi en kort sväng och plockade lite vide-kvistar att dekorera med. Olle hade inlines med sej och åkte och dribblade...


   
Olle.



 
Pappa o jag planterar.



 
Och så här fint blev det...



   
Pappa på väg för att hämta lite kvistar.



   
Min pappa bor i det första huset... (Två lägenheter i ett hus.)



 
På promenad i Ömo.



 
Stark vind...



 



Därefter for vi till syrran, som inte var hemma... Bara Viktor och hundarna... Carina och Wille hade åkt till Tranås (!) för att handla. Men vi släppte ut hundarna så de fick springa av sej lite. Sen tog Cajsa och jag en liten promenad med dem alla tre.



 
Akke och Soya.



 
Soya är inte alltid snäll mot Akke... Hon brottar hela tiden ner honom, sen ställer hon sej över honom och juckar.... Och han säger inte emot... Zigge däremot kan komma som en polis och säga till henne... Men hon bryr sej inte... 


   
Stackars Akke....



 
Poliskonstapel Zigge. 



     
Jag tror att Akke känner en skräckblandat förtjusning när Soya kommer... Fast mest tror jag han är glad!



   
Zigge myser i Cajsas knä.



   
När Carina och Wille kom hem fixade de lite att äta... och det fanns tre små vänner som gärna hade hjälpt till...


När vi åkte hem körde jag försiktigt... för förra gången som vi var i Ömo, kom en hel kull med små randiga vildsvinsungar upp precis framför bilen... Som tur var mötte jag ingen bil, eftersom jag automatiskt väjde över i andra körbanan för att undvika de små grisarna. Det gick bra och alla undkom med blotta förskräckelsen. (Jag tror att alla klarade sej, eftersom jag inte hörde nån duns i bilen... hade ju ingen större lust att gå ut och kolla heller, ville liksom inte möta mamman... ) Men ikväll såg vi bara en hare på hemvägen, som tur va!


Nu ska jag lägga mej och sova lite... I morgon ska jag nog måla om köket... Då gäller det ju att vara pigg och alert!!!


Hoppas fredagskvällen varit bra! 

Av Annelie - 26 mars 2012 20:07

Grattis alla tjejer i Tranås BOIS F-19 lag!!! 


Ja, i lördags åkte vi (Chrille, Olle o jag) till Uppsala och Studenternas IP, där Cajsa och hennes kompisar skulle möta Söråker i SM-finalen i bandy. När vi kom dit spelade Sandviken och AIK damfinalen och vi hann se slutet på den matchen. Det var riktigt spännande och roligt att se eftersom det finns Tranås-tjejer i båda lagen. Till slut segrade AIK!  


När den matchen var slut blev det dax för våra tjejer att börja spela! Cajsa började på bänken och spelade inte så mycket i första halvleken. I pausen stod det 1-1 och det var så jäkla spännande!!! 


I andra halvlek stod det 2-2 när Cajsa fick komma in och spela! Och gissa om jag skrek som en galning när hon skjuter ett skott och det blev mål!!! Så hon blev matchhjälte genom att avgöra finalen! Jättekul! 


 
Olle har gjort sej redo för avfärd mot Uppsala.



 
Uppvärmning. Cajsa har nr 12



     
Line-up.



 
Nationalsång.



 
Lagbild innan matchen.



 
Taktiksnack i andra halvleken.



 
Segern är klar och alla gör "sälen" till publiken.



 
SM-bucklan.



 
Cajsa blir intervjuad av en kille från Svensk bandy. 


Tjejerna stannade kvar och övernattade i Uppsala och fick gå på bankett på kvällen och blev ordentligt firade!



Vi åkte hem direkt efter matchen och Soya blev jätteglad när vi kom hem framåt natten. Vi gick en sväng och sen stupade jag i säng.


Igår kväll vid 23-tiden kom laget hem, och där bussen rullade in mot Bredstorps IP hade någon tänt massor av marschaller. De har blivit firade, nästan som om  de vunnit VM... Men i mina ögon är detta minst lika stort! 


Idag har jag jobbat hela dagen, och ikväll har Anna o jag gått en timme med hundarna. De blev glada när de fick träffas, och de sprang och lekte på sitt egna speciella vis!


Nu ska jag titta lite på TV innan det är sovdax!


Hoppas ni haft en bra helg! 

Av Annelie - 23 mars 2012 18:22

Jag slår nog snart uppdateringsrekord här... Nädå, men det var ett tag sedan jag bloggade så här ofta... 


I eftermiddag har Soya och jag gått en promenad med våra trevliga vänner Anna, Bubba, Ann och Nusse. Vi gick i Malingskog och efter promenaden gick vi ner till hundklubben och lät hundarna dricka vatten. 


 
På väg ner mot klubbstugan...




Tjaaa, vad säger man... Soya på språng...



     
Bubba.



 
Nusse.




   
Soya och Nusse delar vattenskål!



 
 
Efter vattenpausen satte vi oss i solen/skuggan och pratade lite. 



 
  
Soya är inte snål med pussarna!



       
Ann.



 
Anna.


Igår gick det jättebra på agilityn. Soya har fått mer fart och hon är väldigt följsam. Men vi måste träna ingång i slalomet och även säkerheten där. Det finns givetvis mer att träna på, men det är detta vi kommer att koncentrera oss på denna veckan. Vi tränade mycket på grundsvängar, framför och bakombyten, samt avslutade med att träna sitt. (hundarna ska ju kunna sitta i starten utan att tjuva...) Men jag tror jag är för gammal för agilityn... det är så mycket att tänka på hela tiden... Hur jag håller armen, hur jag vrider kroppen, vilken väg ska hunden gå för att tjäna sekunder, var ska bytena ske...osv... Jag känner att jag har fullt sjå att veta vart vi ska i banan...


På förmiddagen idag var Soya med Chrille och Cajsa till Nässjö, dit Cajsa åker till tandläkaren. Chrille hade gått en sväng, och stannat till vid en veranda vid ett äldreboende och frågat efter vägen. Soya blev jätteglad och sprang in på avdelningen när hon hörde hur de äldre och personalen pratade med henne!!!  Sen ute på verandan gick hon runt så de som ville kunde klappa henne. En ur personalen sprang in och hämtade kameran och fotade Soya tillsammans med två av de boende. Så idag har hon agerat vårdhund oxå!



Ha en skön fredagskväll! 

Av Annelie - 22 mars 2012 17:28

Lägger in lite fina vårbilder som Cajsa tagit idag i solen!


                       


När jag kom hem från jobbet tog vi en fika på altanen, Cajsa och jag! (Vi var de enda som slutade tidigt idag!)


Nu ska jag packa inför agilityn, sen åker vi till klubben o promenerar lite innan kursen börjar!


Njut i solen! 

Av Annelie - 22 mars 2012 08:48

Ja, nu börjar jag jobba om 10 min... men tror jag hinner lägga in några filmer från vår lugna och sköna morgonpromenad! 



 
 

Av Annelie - 21 mars 2012 20:31

Idag har vi fått njuta av vår, sol och värme igen!!! Allt känns så mycket lättare när solen skiner! I just love it! 


 



Har just avslutat lite städning här och det känns skönt när det är klart! I morgon jobbar jag kort dag och då ska Soya och jag ta en lååång skön promenad i skogen! Jag börjat att använda flexikopplet ganska mycket, eftersom jag har fått eksem i händerna och det gör gruvligt ont när jag håller i vanligt koppel och Soya drar... (Hon drar ju inte alltid, men när hon gör det...)  Visserligen är hon ju alltid lös i skogen, men på vägen dit är det bäst att ha henne kopplad... 


I morgon kväll är det dax för första agilityträningen på kursen. Ser fram emot det mycket och jag tror att Soya kommer gilla det oxå.



Hoppas ni mår bra!  


Av Annelie - 13 mars 2012 20:53

Idag har varit en solig och skön dag igen, om än lite blåsig... Men klagar absolut inte! Älskar värmen!!!! 



Hittade ett "dött" gosedjur i trädgården... Undrar vem som begått detta mordet??? 


 




Det kan ju absolut inte vara Soya... Ser ju helt oskyldig ut!!! 
 
 


Olle plockade fram våra agility-hinder och tränade lite med Soya, som uppskattade det hela! 



 


Nu ska jag titta på Tv en stund innan jag måste sova... eftersom jag börjar jobba klockan 6 i morgon...


Hoppas dagen varit bra! 

Av Annelie - 11 mars 2012 19:17

Idag vaknade jag med halsont och feber och har spenderat större delen av dagen i sängen... Skulle åkt till Österbymo och firat syrran som fyllde år igår, men fick följdaktligen ställa in det besöket... Så Cajsa tog och bakade en kladdkaka åt oss, som vi avnjöt på altanen i vårsolen. 


         


Kommer stanna hemma från jobbet i morgon för att ytterligare kurerande... Men hoppas innerligt att jag kan jobba på tisdag! Det är INTE kul att ligga här och glo hela dagarna!!! 


Men hoppas ni haft en underbar dag i solen!  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Skapa flashcards