Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg under december 2014

Av Annelie - 27 december 2014 23:01

Man blir så glad av allt ljus som nästan chockar en efter en grå och regnig höst! Igår åkte Cajsa, hundarna och jag till Vassviksberget i Norra Vi. Kameran fick oxå följa med... (Cajsa fotade). Vera o Bea sprang som två fartdårar, medan Soya tog det lite lagom lugnt!


                                                           



Idag efter en lång och skön skogspromenad med beardisarna, åkte vi upp till ishallen för att titta på dagens första hockeymatch som Olle o hans lag spelade i TAIF-cupen.

     


I morgon blir det ytterligare några timmar i ishallen! Så nu måste jag krypa ner i sängen och få lite sömn i ögonen...


Hoppas ni kunnat vara ute och njuta av det fina vädret! 

Av Annelie - 25 december 2014 22:14

Hoppas ni har haft/ har en underbar julhelg! Vi har njutit av lugnet och vädret! Igår på julafton hade vi flera plusgrader och ösregn... Framåt eftermiddagen sjönk tempen och snön kom! Och genast kom ju julstämningen oxå!!!  Vi började gårdagens firande hemma hos svärmor och svärfar, där vi åt oss alldeles proppmätta! 


 

Olle o jag väntar på paketerna!!! 





 

Cajsa och Vera väntar oxå!





  

Så fort snön kom blev världen betydligt ljusare! 



Efter Kalle Anka, julklappsleken och klapputdelning åkte vi hem och fortsatte paketutdelningen hos oss. Egentligen skulle syrran med familj och pappa kommit hit, men de valde att stanna hemma i Ömo, pga vädret! Det var trist, men jag förstår deras beslut. 


 

Petter kollar in en present! 


Hundarna fick godispaket hos farmor, och hemma hos oss fick de några leksaker. 


Idag har vi mestadels tagit det lugnt. Mitt på dagen åkte vi ut med hundarna till hundklubben, där vi bestämt möte med Lena o Sickan.

Vädret var toppen, så jag tog kameran med mej! 


 

Till en början lekte våra hundar ensamma, med Veras julklappsgris.




                           

Sen kom Lena, Agnes, Clara och Sickan. 


                           


I eftermiddags kom min pappa hit. Då blev det lite julmatsrester! Det var faktiskt riktigt gott igen... Annars brukar jag tröttna på det...


Nu sitter vi och kollar Sällskapsresan! Man blir ju lite sugen på en solsemester när man tittar på denna filmen! 


Ha en bra kväll! 



Av Annelie - 10 december 2014 19:40

... jag uppdaterade här på bloggen... Jag skäms nästan! Både första o andra advent har passerat och i helgen är det Lucia! 


I söndags var jag med på Cajsas o Veras valpkurs, som de går här i Tranås. 

Vera. 




   

Aussien Luke.




 

Sammie, som är en blandning av aussie, border, golden och springer spaniel.





 

Paddington.





Vera har bråttom till sin matte på inkallningsträningen i skogen.





   

Lilly.




Vera o Cajsa tränar hundmöten i skogen.





   

Alice.



 

Vera vill ha en egen stol inne i klubbhuset.




 

Lilly har somnat i mattes knä.




 

Paddington är oxå trött.





Bea var oxå med till klubben, på valpkursen. (Soya som höglöper fick stanna hemma.) Och efteråt gick vi ner med hundarna till fotbollsplanen för att leka lite. 

                 



Idag har Cajsa, Vera o jag "terapigått" tillsammans med grannen Lena o hennes Sickan. Vera gillar inte Sickan, eller är osäker när hon träffar henne. (Hon är osäker mot ganska många hundar, som hon inte känner...) Vi tycker inte att det är viktigt att hon ska funka bra ihop med alla hundar vi möter, men eftersom vi umgås mycket med Lena o Sickan vore det kul om oxå Vera kan vara med då. Mot slutet av promenaden gick det riktigt bra o Sickan fick nosa både fram o bak på Vera. Lena o Vera kommer att gå tillsammans i morgon igen! Tidigare har alltid Soya o Bea varit med på promenaderna, men det blir inte så bra då. Vera vill skydda sina systrar mot allt ont! 


I fredags hade jag o mina agilitykompisar lite julmys här hos oss, med gröt, skinkmacka o julgodis! Det var supertrevligt! Tog några foton som jag tänkt lägga in här... Men igår blev min telefon helt svart, så jag kommer inte åt dem...


Nu ska jag gå ut med hundarna för sista gången idag! 


Må så gott! 




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards