Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg under juni 2015

Av Annelie - 21 juni 2015 18:55

Just nu är min rhododendron som finast. Jag har säkert lagt in ett foto här varje år, och gör så i år oxå! ;) Fick även en stamros av min svärmor, som är köpt på Lidl. Den är oxå superfin! 

     



Idag startade vi morgonen med agilityträning. Eller förmiddag var det egentligen, men det kändes som tidig morgon... Eftersom det var varmt och kvavt, tog jag det försiktigt med Bea. Hon var jätteduktig på kontaktfälten på balansen, som hon oftast är på träning. O slalomen gick oxå bra!


Efter lunch åkte Cajsa och jag till min jobbarkompis Malin för att gosa med deras lilla 10 veckors toy/dvärgpudel valp. Så sööööt! 

     

Meja, med lillmatte Alva.




       

Tack för att vi fick komma och hälsa på er!   



Nu har det åskat en stund och jag ska ta hundarna med ut en sväng. Därefter åker vi nog ut till kyrkogården en sväng, samt ett litet besök hos pappa i Ömo.


Ha en bra vecka!


Av Annelie - 20 juni 2015 00:00

Glad midsommar till er! 


       




Häromkvällen åkte Lena, Agnes, Sickan, Cajsa, hundarna och jag till Torpön för att låta hundarna bada. Ja det var ju bara Bea som hoppade i, medan de andra nöjde sej med att dricka...

                 


Det har ju regnat mycket de senaste dagarna, men nu hoppas jag det vänder igen och att solen visar sej lite mer! 


Ha en bra kväll! 

Av Annelie - 14 juni 2015 22:16

... har vi tävlat mycket... 


I onsdags hade vi agilitycupen hos oss i Tranås. Tyvärr kom det inte så många deltagare, men en fördel med det var ju att tävlingen gick fort och vi var hemma tidigt på kvällen. Bea och jag lyckades inte så bra, men bitvis av banan gick det bra...

     



I torsdags hade vi vår officiella kvällstävling i agility... Inte där heller lyckades vi ta oss igenom banorna utan disk... Men även där fanns det bitar i loppen som jag är mycket glad över.


Idag hade vi KM på klubben. Först var det lydnad, vilket vi tyvärr missade eftersom vi var lite trötta efter studentfirande hos grannen i går kväll... Därefter var det dax för agilityn. Disk i båda loppen även idag, men är glad att hon fixade ingången i slalom i sista loppet! Hade tänkt starta Soya oxå, men hon har nyligen varit halt och jag ville inte riskera nåt...

   


Sist på dagen var det rallylydnads KM. Jag hade anmält Bea i nybörjarklassen... Det gick mindre bra, men jag hade inga förväntningar på henne, eftersom vi nyligen börjat träna rally... 

Soya däremot var pigg och alert (hon brukar bli låg och lufsa efter mej när det är tävling...) Vi fick 98 p och jag är så stolt över henne. 

   



Men kan inte låta bli att dela med mej av dagens sötaste klubbmedlem.. Bruce, 9 veckor gammal kelpie...

       



Nä nu är det dax att soooova... Ska bli så skönt med semester om ett par veckor! 


Hoppas ni haft en bra vecka! 


Av Annelie - 7 juni 2015 21:38

Inte kunde vi firat nationaldagen på nåt bättre sätt än vi gjorde igår! 

Framåt dagen kom Inger, Bea och Veras uppfödare på besök. De var på väg till Norrköping för utställning, och vi blev så glada att de ville ta omvägen förbi oss och hälsa på! Bea och Vera blev så glada och det märks att de känner igen Inger och hennes hundar. Vera var så glad att hon pep. (Som hon brukar göra om Cajsa varit borta och kommer hem.)

 

Vera.




 

Soya.




 

Beas fina mamma Vilma.




 

Elsa, söt som socker.




 

Fina Sally.





 

Vilma.




 

Vera har pusskalas med Inger.




Elsa.




 

Elsa.



 

Bea och Inger gosar.



   

Tack för att ni kom! Det var så roligt att träffas igen! 


Senare på eftermiddagen åkte Cajsa, småflickorna och jag ut och hade lite bollek. Eftersom Soya just nu är lite halt, fick hon stanna hemma.

                             



Därefter åkte vi till kyrkogården och satte syrener på mammas grav. Kvällen avslutade vi hos pappa i Österbymo. 


Hoppas ni haft en bra helg!



Av Annelie - 5 juni 2015 23:14

I söndags var jag med Cajsa och Lena i Spångsholm, där de går på en inkallningskurs för Therese på Dogsense. Det är vid tre tillfällen, och detta var den andra gången. 


 

Sickan.




 

Yngst av deltagarna är denna lilla 9-veckors taxvalp. Så fruktansvärt söt! 




   

Therese hund Corrado.




     

Det blåste rejält i söndags! 




 

Vera.




               


I går, torsdag, hade vi en kvällstävling här i Tranås. Hoppklass 1. Nästa torsdag är det Agility klass 1. Första loppet blev ingen vidare succe´... Bea var övertaggad och efter ett par hinder började hon hoppa på mej och skälla. Jag kände att det inte var någon ide´ att fortsätta, utan försökte istället få henne lite lugnare, och faktiskt så gick sista delen av banan ganska bra. 

När vi väntade på start i andra loppet, kändes Bea mer samlad. Hon gick visserligen igång på de andra som körde, men jag försökte hålla henne en bit ifrån banan. När det blev vår tur och jag satte henne i starten, började hon genast titta efter husse som stod där mitt på plan och var tidtagare... (Det gjorde hon även i första loppet...) Jag litade inte på att hon inte skulle sticka dit, så jag vågade inte lämna henne så långt innan hon fick starta. Det var först en raksträcka med tre hinder, därefter skulle de in i slalomet rakt fram... Många hundar, liksom Bea, kom i alldeles för hög fart och missade infarten... Men trots den lilla fadäsen, och de fem felen det innebar, gick resten av banan superbra! Jag är så nöjd och glad med henne. Hon kom långt under referenstiden, så det gick undan. 


På onsdag har vi även agilitycupen här i Tranås. Så nästa vecka blir det mycket agility! 


Nu ska jag försöka sova! Ha en skön helg! 


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Skapa flashcards