Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg under januari 2013

Av Annelie - 31 januari 2013 19:51

Nu har nästan all snö smält bort o det märks om inte annat på golvet... När vi har varit ute är det sandlåda inomhus...

 

Här är en liten pinnhög som jag fick plocka bort från Soyas päls efter Sannas o min lekpromenad med hundarna idag. De är ju liksom inte de hundarna som går fint på stigen, utan när vi går springer de runt i skogen o jagar varandra. Eller Soya jagar Wille... O han väljer ganska snåriga vägar, eftersom Soya inte har nån chans att hinna ifatt honom i den terrängen! O efter promenaden är det ganska trötta!


Nu har det börjat frysa på igen ute, o jag såg på väderleksrapporten att det skulle bli ännu kallare nu. Tycker faktiskt att vi haft tillräckligt med snö för denna vinter, o skulle mer än gärna välkomna minusgrader men ingen snö...


Nu ska jag fortsätta min kväll framför tv´n.


Hoppas ni alla mår bra!

Av Annelie - 25 januari 2013 09:01

I onsdags var vi i Boxholm för veckans agilityträning. Det gick bra för Soya o mej, så jag kände mej nöjd efteråt!

 

Väntar på att få komma in på banan...   

 


 

Mio är fortfarande för ung för att hoppa över hinder, så han är med o "social-tränar". Sen är han en uppskattad lekkompis till Soya efter träningen. (Hon älskar hundar som springer fort o som hon får jaga...)



 

Smilla förberer sig med lite skall inför ett träningslopp.



 

Underbart söte Focus kollar in kompisarna!



 

Minus är jag lite kär i... Han är så kelen o gosig! Vill gärna sitta i knät o mysa!!!



  

Tipp är oxå en underbar hund! Han ylar alltid ett par gånger när han kommer in på banan! Det bara lyser glädje om honom!!!  Oxå en favoritkompis till Soya! Han kan springa jättefort...!   



 

Pluss är Minus lillebror. Han är med o miljötränar! Underbart söt!!!!!



Det är ett härligt gäng hundar o mattar som träffas varje vecka!  Vi har jättekul ihop, o jag uppskattar alla tips som jag får!  Men det Soya uppskattar allra mest, är lekstunden som blir efter träningen, när vi ska kissa dem en liten sväng ute. 


Igår var jag hos min läkare igen. Berättade för honom att jag inte skulle få fortsätta hos honom, utan måste till vårdcentralen, o bad honom skicka en remiss... Han tyckte det var oetiskt o inte riktigt klokt... Så han skulle ringa min chef o prata med henne. O säger hon nej, så gör hon, o då får jag självklart gå till vc, men det är ju alltid värt ett försök...


Efter läkarbesöket kom migränen krypande, eftersom jag antagligen spänt mej lite inför besöket... Så jag låg o sov hela resterande dagen.


O idag sitter jag här o är "migrän-bakis"...


Hoppas ni får en bra helg med lite mildare väder än vi har!!!!






Av Annelie - 23 januari 2013 15:51

Dagen idag har jag spenderat mestadels i sängen, framför datorn o tv´n... Har känt med helt orkeslös... Men när Cajsa kom hem från skolan, bad hon mej följa med till hundklubben för att fota lite i solskenet! O det var jätteskönt, o nu efteråt känner jag mej lite piggare!


   


Det var fint på vägen ut mot klubben!!!


             

Efter skogspromenaden stannade vi på klubben o lekte lite i snön. Då kom Messie med sin matte. Messie är bror till Pernillas Mio, som är med på agilityn. O hundarna lekte en lång stund, så jag tror nog att Soya är lite trött nu faktiskt!


                       


Nu ska jag fixa lite innan Pernilla o Carina kommer o vi ska till Boxholm o träna agility.


Ha en bra kväll!

Av Annelie - 20 januari 2013 16:43

Ja, snö o sol är en vacker kombination!


Igår åkte vi till Ann o Nusse en sväng. Hundarna lekte en stund o sen fick Soya stanna där, tills Cajsa o jag varit på j-20s match!

         


Idag hade Cajsa med sej kameran ut på en skogspromenad, tillsammans med mej o Soya.

   

         


Nu sitter jag här o väntar på att Chrille o Olle ska komma hem från Eksjö, där Olle spelat match.


Hoppas ni haft en bra helg!

Av Annelie - 16 januari 2013 22:22

Ikväll har vi tränat agility inomhus för första gången i år. Det gick ganska bra för Soya, men jag var ofokuserad o kände mej lite trött... Ni ska veta att det bara är proffs med på träningen, alla tävlar i klass 3 medan Soya o jag inte har fått en enda pinne i klass 1... Det gör att vi tränar på ganska svåra banor, o jag får förenkla lite... En fördel med detta är att när vi är o tävlar så är vi vana vid svåra banor, o då känns klass1 banorna ganska enkla! Sen tror jag att jag lär mej en del av att de diskuterar olika vägar o svårigheter med varandra. Jag försöker lyssna så mycket jag kan! Efter träningen, när vi plockade iordning i lokalen, fick Soya, Mio, Smilla o Tipp leka lite!



Ja, detta är höjdpunkten på träningen tycker Soya!


På lördag är det tävling i Linköping. Vi ska inte vara med, men jag är sugen på att åka dit o titta på våra kompisar som ska tävla! Vi får se hur det blir!


Hoppas dagen varit bra!

Av Annelie - 14 januari 2013 18:41

I morse ringde jag till vårdcentralen här i Tranås, för att få en läkartid. (eftersom jag inte får gå kvar på Sensia, hos min doktor, för arbetsgivaren så måste jag få en ny läkare o dra allt igen med honom/henne, o hoppas att han/hon tycker att min plan för återgång till arbetet är ok. Kan erkänna att jag är lite nervös att de ska säga att de inte sjukskriver mej längre o att jag måste börja jobba heltid på måndag... Det kommer jag absolut inte orka!) Den datoriserade telefonsvararen sa att de skulle ringa upp mej kl. 8:55 ungefär. Men när de inte hade ringt klockan halv elva, så gav jag upp o åkte till jobbet en sväng. Får försöka i morgon igen, o hoppas på att de inte glömmer mej då!


Efter min snabba visit på jobbet åkte vi till Junkaremålen, där vi träffade Wille o Sanna. Hundarna lekte på fotbollsplanen. Som ni ser så snöade det rejält!

                                     


När hundarna var trötta o vi frös, så åkte vi hem o jag sov nån timme.


Därefter åkte jag, Cajsa, Soya o Cajsas kompisar Becka o Annie, till Nässjö där Cajsa skulle till tandläkaren. Det känns inte så kul att behöva åka så långt för ett fem minuters besök... Hade önskat att de kunde fixa med tandställningen här i Tranås... Men men det är som det är, o vi får snällt åka dit o fixa tandställningen.



Nu ska jag njuta av en kopp te o titta lite på TV´n!



Ha en bra kväll!

Av Annelie - 13 januari 2013 09:49

Igår åkte Soya o jag till hundklubben på förmiddagen, efter att jag skjutsat iväg herrarna i huset till sina respektive hockeymatcher! Lisa, Pernilla, Angelica o jag tränade lite rallylydnad. Det gick inte speciellt bra för Soya o mej, eftersom hon sprang runt o lekte med de andra hundarna medan vi byggde banan, o sen kunde hon inte koncentrera sej på rallyn... O banan var en klass 2 bana, så det var lite för avancerade skyltar för vår del... Men jag förenklade lite o la det på vår nivå! Efter en stund kom en tjej med en 1½ årig rottis o ville prova lite! O det är ju väldigt kul, eftersom vi inte är så många aktiva inom rallyn. Rottisen brukade hon ha lite problem med, han brukar göra utfall mot andra hundar. Men igår skötte han sej jättebra o ville nog gärna leka en stund med de andra!


På kvällen hade jag bjudit hem Ann o Nusse på lite mat. O vi bestämde att hon kunde komma kl. 18. O just innan den tiden ringde Chrille o Petter o ville bli hämtade på Bredstorp, o jag tänkte att det går nog fort... Men så ringde Olle oxå när jag var där, o sa att de snart var på Bredstorp, så vi väntade på honom oxå. När j-20 bussen kom, så kom även Gittan o Tomas o skulle hämta sin son Johan... O då hade de med sej sin nya familjemedlem Sally. En 10 veckor gammal valp. Pudel o Goldenblandning!!! Så jäkla söt!!! Då var jag ju tvungen att gosa o snuffa på henne oxå, så när vi äntligen kom hem, var klockan ganska mycket över 18, o gästerna hade redan kommit... Men Cajsa hade tagit hand om dem, så jag tror inte de led så mycket!


           


Tack så mycket för att ni kom o förgyllde kvällen!


Idag har Olle o Chrille åkt till Vimmerby för match... Ja, jag vet att det är lite mycket på helgerna för oss, men jag stannade hemma idag oxå... Ska försöka se om jag kan arbeta mej igenom min tvätthög... O kanske ta ner de sista julsakerna... O jag ska även ta ett tag med borsten på Soya.... O sen ska jag vila inför morgondagens jobb!


Hoppas ni haft en skön helg!

Av Annelie - 10 januari 2013 20:19

Idag har jag inte varit på jobbet, eftersom min mage inte var helt ok... Det går lite maginfluensa på avdelningen, så jag tog det säkra före det osäkra o stannade hemma... Men nu känns det mycket bättre! Men jag fattar inte hur jag ska kunna jobba heltid någon gång längre fram i vår... Efter att ha jobbat två timmar, åker jag hem o sover 1½ - 2 timmar... Då är jag helt slut, det går inte att föreställa sej hur trött man kan bli av så lite...

 

I eftermiddag har vi varit på hundklubben o tränat agility, tillsammans med Sanna, Sabina, Elin o Rebecka! Soya var jätteduktig o jag är väldigt nöjd med dagens träning.

Efteråt blev det tid för lite lek oxå!

 


Fyra träningssugna vänner!




  


Nu ska jag fortsätta att spendera kvällen framför tv`n!


Hoppas ni har det bra!
  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Skapa flashcards