Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg under september 2010

Av Annelie - 30 september 2010 21:17


Jösses, vad veckorna går fort...! I morgon är det redan fredag! Ska städa lite här hemma i morgon. Sen blir det nog lite mys med nåt gott att äta framför tv´n på kvällen. 


På lördag har j-20 seriepremiär här hemma, så då kommer vi nog att spendera eftermiddagen i ishallen.. 


Och på söndag har Olles lag seriepremiär, men tyvärr spelar de borta... Har ännu inte bestämt om jag ska följa med och titta, eller hitta på nåt annat! Vi får se!


Ikväll när vi gick långpromenad, Soya och jag, hann det bli ganska mörkt innan vi kom hem... Blev skrämda flera gånger i mörkret... Först knakade det inne i skogen... Jag trodde det var en älg (fast såg ingen...) så vi gick väldigt snabbt vidare... Då kom ett gäng orienterare ifatt oss... Och jag höll på att hoppa högt av rädsla eftersom jag inte hört dem innan... Sen kom en joggare och sprang om oss... Och jag blev lika rädd igen!!! 

Sen blev Soya jätteglad när vi gick genom kohagen, eftersom det fanns massor med koblajor! Hon var 2 mm från att rulla i en... Hann dra bort henne innan hon lagt sej in en...  Annars hade det blivit duschen ikväll....


Ha nu en bra kväll och helg!

Av Annelie - 29 september 2010 18:57


Livsnjutaren Soya älskar att ligga på altanen! Allra skönast är det att krypa upp i en stol efter en underbar promenad i skogen!


  

Av Annelie - 27 september 2010 21:32


Ikväll var det svinkallt ute på allmänlydnaden...! Det blåste och kändes som om det var snö på gång... (kanske inte riktigt så kallt...) Men vi kom på en positiv sak med vädret; Det fanns inga myggor att slåss med, som vi haft alla andra gånger vi haft träning! (alltid nåt positivt!) 

Ikväll var det även med en ny hund med sin ägare. En 5-årig boxertik. Och det gjorde att hundarna blev ganska oroliga och nyfikna på den nya flockmedlemmen. Schäferhanarnas hussar hade fullt upp idag...! (Deras hundar är kaxiga och stöddiga mot de andra...) Även Soya var nyfiken och ville gå fram och kolla läget. 


Hann med att plåta lite innan kursen, när Soya lekte med bollarna en liten stund på trädgården...


   Soya vill gärna ha så många bollar som bara går...! 


  


  


  


  


   Hann även med lite borstning innan kursen! Men har fortfarande lite kvar...



Nu ska jag ta nåt att äta innan jag kryper ner i sängen... Börjar kvart över 9 i morgon och jobbar till kl. 17. 


Hoppas ni alla har haft en underbar höstdag! 

Av Annelie - 25 september 2010 19:34


Hade ställt klockan väldigt tidigt i morse, eftersom Olles fotbollslag hade samling kl. 7:45 för avresa till Nässjö. Vi åkte upp till Bredstorp ganska tidigt, Olle, Soya och jag. Gick en kissesväng med Soya där. Sen bar det av mot Nässjö. Jenny och Otto åkte med oss oxå. Alltid trevligt med sällskap i bilen, både för Olle och mej.


Medans killarna bytte om och värmde upp gick Jenny, Soya och jag ner mot centrum. Vi kollade i Textilhusets fönster... (Textilhuset i Nässjö är rena himmelriket att åka till, om man ska köpa nya gardiner... De är väldigt duktiga och har mycket fint att handla...) Tyvärr var klockan inte så mycket att det hade öppnat för dagen, annars hade vi nog inte kunnat passera utan att gå in... Men det var nog tur, för då kan jag spara pengarna och åka lite längre fram. Skulle vilja köpa nya julgardiner i år... 


När vi kom tillbaka till Skogsvallen hade killarna redan börjat sin första match, och vi hade missat ett av Ottos mål...! 

             Olle har nr 28 och blå sverigebyxor. 


Det var sista matcherna för denna säsongen. Ganska skönt eftersom det blir lite mycket med både fotboll och hockey. Men sen i vår är det alltid lika kul när fotbollen sätter igång igen. 


Sov en timme när vi kom hem... Skööööönt! Sen åkte jag ut till Malingskog för en lång promenad. Soya var väldigt busig och kom med pinnar som hon ville att jag skulle ta. Om jag tar tag i dem ska vi dra dragkamp och hon ska morra lite skräckinjagande...! Hmm.... Ignorerar jag henne och bara fortsätter gå springer hon ifatt mej och sen före som en galning. Hon tror nog att jag ska försöka springa ifatt henne och försöka ta pinnen... 


Nu har vi just ätit tacos, ungarna och jag! Ska sitta på altanen och titta på Här är ditt liv! Det är så mysigt att sitta där medans det blåser lite utanför fönstrena..! 


Ha en bra kväll!

Av Annelie - 24 september 2010 22:13


Japp, idag är det min födelsedag! Hela 39 år! Tiden går fort... Känner mej mer som 29, och det är väl det som räknas...? Alltså hur gammal man känner sej!? 


Morgonen bjöd på efterdyningar av migrän... Kul kul, men det blev till att ringa jobbet och stanna hemma... Spenderade hela morgonen och förmiddagen i sängen, och var väldigt tråkig enligt Soya...! 


Så när jag piggnat till lite och Olle kommit hem från skolan, åkte vi ut med Soya i skogen för att ha lite picknick! Vädret var fantastiskt och man fick lite sommarkänsla igen! 

   Soya med en flaska i munnen!



     "Busa med mej, Olle!"



   Olle gillar att klättra, och hittade en stor sten. 



       Ytterligare en sten...



         Olle fikar och Soya vill smaka...



   Olle hittade lite fina stenar... En var cool med två hål rakt igenom... Olle satte i pinnar... Och det är även han som tagit kortet samt nästa bild.



   Världens sötaste Soya...



När vi kom hem ringde syrran och sa att hon och pappa ville komma och fira mej ikväll. Så jag åkte och handlade lite gott att äta.


Olle åkte oxå till Kvantum och köpte en present till mej! Han kom hem med en korsordstidning och en liten cola. Han är så söt!


Framåt kvällen kom pappa och Carina. Hade gjort äggmackor med skagenröra på som vi åt på altanen!

   


Har fått fina blommor idag oxå:

   Från Chrille.



    Och från svärmor och svärfar. Tack så mycket!!!


Nu sitter jag här i sängen och väntar på att Petter ska komma hem. Cajsa och hennes kompisar har jag just hämtat hos Bella. Känner tyvärr av huvudvärken igen...! Hoppas bara inte det blir värre, eftersom Olle och jag åker till Nässjö på fotbollscup i morgon bitti... Då får jag ragga någon annan han kan åka med! 


Nu ska jag iaf göra mej i ordning och sen lägga mej och titta på tv en stund! 


Hoppas ni haft en bra dag och att helgen kommer med lika vackert väder, som det varit de senaste dagarna! (Tyvärr såg det inte ut så på väderleksrapporten förut...!) 

Av Annelie - 23 september 2010 20:41


Nu är jag här igen...! 


Vilket underbart väder det har varit nu i ett par dagar! Solsken och värme! Ikväll när Soya och jag gick i skogen var det alldeles ljummet ute! Och Soya var som tokig... Vet inte om det var den fuktiga luften och att det började skymma lite... Men hon sprang och sprang! Kom med pinnar som hon ville ha dragkamp med och hängde snabbt med när jag sprang rakt in i skogen! När vi gått klart gick vi till Olles fotbollsträning, som just skulle sluta. Gissa om Soya trodde att hon kommit till himmelriket!? Hon råkade hamna bland alla bollarna när de skulle plocka in dem och hon visste inte vilken hon skulle välja! ;)


   I morgon är det fredag och Chrille åker till Alvesta på hockeykurs.  Petter ska till Norrahammar för match och Cajsa ska till sin kompis Isabelle och åka fyrhjuling. Så Olle, Soya och jag får ha fredagsmys alldeles ensamma! Får se vad vi hittar på att äta!


Ha en bra fredag!

Av Annelie - 17 september 2010 21:03


Jag bloggar inte alls lika ofta nu... Och inte går jag in lika ofta på andras bloggar heller... Och det är inte för att jag inte vill, utan för att tiden inte räcker till... Har en hel del att göra på jobbet nu, innan vi är klara med alla våra IUP-samtal med alla föräldrarna. Sen kommer vi ha det lite lugnare en period. Och Petter och Olle har börjat sina hockeysäsonger, och det tar ju lite tid det oxå... Sen tar ju Soya sin tid, med aktivering, promenader och päls... Det som tar stryk är städning, tvätt och annat plock här hemma... Som tur är så är ju det inte det allra viktigaste, utan kan vänta lite tills tiden åter kommer ifatt mej! 


Den här veckan började med allmänlydnadskurs i måndags. Det gick ganska bra fram tills det blev mörkt och fuktigt i gräset... Eftersom Soya såg en hel del skuggor och det luktar mycket godare i gräset när det blir fuktigt hade hon annat att koncentrera sej på än att hålla kontakt med mej.... 


I går hade vi kvällsplanering på jobbet... Därefter gick Lena och jag en sväng med Soya och Rothko. Vi avslutade med lite träning i planerna i Junkaremålen. Det gick bra för Soya och mej, och även för Rothko i början... Men under en inkallning stack han åt motsatt håll. Vi blev jätterädda att han skulle sticka upp på vägen, men han sprang in mot vassen vid åkanten. Därifrån kom han ut när Lena kom ifatt honom... 


I eftermiddags hade Soya och jag lekträff med Ulle och Akela. De blir alldeles tokiga när de träffas, hundarna. De lekte i ca en halvtimme, och därefter var de ganska trötta bägge två! 

   Det springs mycket när damerna leker!    Nästan ingen brottningsmatch alls...   Full fart!!!         Vilopaus.   Ikväll ska jag plocka undan lite här hemma och motionera dammsugaren lite! Det blir nog bad för Soya i morgon... Hon klampade ner i sunkigt vatten förut och det luktar inte helt fräscht, om man säger så.... 


Hoppas ni har en bra fredagskväll! 


(Ska ta mej tid och gå in på lite bloggar nu!!!!)


I

Av Annelie - 12 september 2010 21:36


Det är inte vettigt vad helgerna går fort... Man hänger liksom inte med... Idag har jag städat en del, promenerat med Soya, cyklat med Soya och läst lite.  Pappa var även här en sväng på förmiddagen. Vi åkte till Ljungs trädgård och köpte växter till kyrkogården. Det blev vita ljung och några små gröna växter att sätta framför. Ska försöka hinna åka dit nån dag denna veckan och se hur fint det blev! 


   Soya vilar med husse efter morgonpromenaden! Denna tiden när allt är blött och skitigt, är den värsta när man är hundägare... har jag märkt... Jösses, vad smutsig hon är när vi varit ute! Och hon gillar verkligen inte att få duscha av tassarna... Längtar efter snön!!!   


Nej då , inte riktigt ännu, men snart kommer min jullängtan att sätta in! Det är så mysigt innan jul, med julmarknader och liknande! 


Tittar just nu på filmen som går på 4:an. Den är himla bra, men väldigt rå och otäck... Vet inte om jag kommer se hela, eftersom jag börjar kl. 6:15 i morgon... Jobbar till kl. 14 och sen har jag yoga till kl. 15. Därefter ska jag vila lite, innan det är dax för kurs med Soya.


Hoppas ni alla haft en bra helg!





Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Skapa flashcards