Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg under januari 2016

Av Annelie - 22 januari 2016 10:12

Sitter här i sängen och tänker på allt positivt som finns med vinterkräksjukan. Eller de bra sakerna med den sjukdomen.... 

1. Jag har tid att surfa runt på datorn, kolla olika bloggar, youtube o annat som jag sällan gör annars... 


Ja, det var nog den enda fördelen...! För tre dagar sedan blev ett av våra barn sjukt på jobbet. I förrgår var allt som vanligt, men igår ringde 9 föräldrar och en personal på vår avdelning och berättade att de fått magsjukan... Några föräldrar som kom för att lämna sina barn, valde att ta hem dem igen för att förhoppningsvis slippa smittan. Så igår hade vi sex barn av 22 på vår avdelning. Eftersom två barn kräktes hos oss igår morse, fick Ingela och jag sanera allt som varit i närheten av spyorna... Och då är det ju inte konstigt att Ingela, Lotta o jag (som jobbar på samma avd) åkte på sjukan inatt. Men jag har aldrig varit med om en så explosionsartad maginfluensa tidigare, trots över 20 år inom barnomsorgen. I dessa lägen tycker jag att vi ska få slippa karensdagen!!! 


Men tack vare denna hemska natt, fick jag tummen ur för att blogga! O då ska jag inte tråka ut er med denna skiten mer!   


Nu har vi ju äntligen fått en skön och fin vinter, vilket hundarna älskar! Och jag gillar det oxå, främst för att golven är rena i flera dagar i stärck... För ett tag sedan fotade vi hundarnas lek med Sickan och Messi.

 

Soya och Messi. Våra hundar brukar leka ganska hårt och rulla runt varandra, så det är en stor utmaning för dem att komma ifatt Messi. 



Snömonstret.





   

Alla fem samlade på en och samma bild! 




 

Finaste Sickan! Hon är en så bra kompis till våra hundar!   De har jättekul ihop alla fyra, och ibland tar vi promenader en o en av våra hundar och då funkar det oxå jättebra! 





 

Sickan in action! 





   

Sickan och Vera.



 

Soyis!




   

Det är lite jobbigt att springa i snön när man har korta ben. 




   

Godis-tanten Lena! 



 

Cajsa hjälper Vera att se lite bättre!





 

Snö, snö, snö...




           

Soya brukar oftast ignorera Vera när de leker, och rikta in sej på Bea. Men denna dagen fick Vera lite uppmärksamhet oxå.




 

Livsnjutaren!



I morgon är Bea o jag anmälda till en agilitytävling i Linköping. Tyvärr blir det ju inget för oss... 


Nu är det nog dax för en liten tupplur...


Ha en bra fredag och helg!


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Skapa flashcards