Soya, Bea, Vera & annat.

Direktlänk till inlägg 18 juli 2016

Äntligen SEMESTER!!!!

Av Annelie - 18 juli 2016 12:28

De senaste två veckorna har jag inte alls haft den där "snart är det semester" känslan. Jobbet har flutit på bra och jag har inte känt varken panik eller ångest när kollegorna gått på semester. Men i fredags hade jag nog fallit död ner, om någon beordrat mej att jobba längre... Om än bara en dag...   Men nu är den då här, min semester. Man kan ju undra hur man är funtad när man frivilligt följer med sin dotter på hennes sommarjobb (tidningsbud med arbetstider  mellan kl. 3-6...) på sin första semesterdag...? Men det har jag iaf gjort idag... Suttit i baksätet på bilen och skumpat runt på stans gator och tittat på när tidningar har levererats... Så nu vet jag hur det funkar, och behöver inte fundera över det mer...   


I lördags åkte Chrille, hundarna och jag till Göinge i Skåne. Givetvis var det en agilitytävling som var vårt mål! Bea och jag tävlade fyra lopp på lördagen och Chrille och Vera två lopp på söndagen. Bea och jag klarade oss bra i alla loppen, men framför allt i sista hopploppet, där vi kom på en sjätte plats med pinne!!! Extra kul var att Malin och Bilbo oxå var med och tävlade och även de nollade i sista loppet, men fick dock lite tidsfel. De slutade på en sjunde plats och vi är så stolta över våra Vallklanare!  

Natten spenderade vi på hotell i Hässleholm och hundarna som är vana vid att vara med på hotell skötte sej exemplariskt. 

Igår, söndag, var det då Chrille och Veras tur att tävla. Första loppet gick toppen och de fick endast fem fel för en liten snurr innan slalomet. Och andra loppet blev det disk eftersom Vera kom på att hon nog inte ville hoppa långhoppet... och då tog nästa hinder fel. Men hade det inte hänt hade de nog nollat! 

Igår träffade vi även Sofie med Beas systerdotter Meja. Det var jättekul att ses igen! Och så var duktiga Felicia och Toka där och gjorde fyra superlopp!!! 


I torsdags tränade vi med Angelica och Lena. Cajsa hade hand om kameran och tog många fina kort. 

                                                   


Det är så roligt med bra träningskompisar!


Jag passade även på att fota Ola och Boris när de tränade lydnad.

               




Avslutar med några bilder från när vi kommit hem igår och hundarna lekte med Beas pris; en stor mjuk Angry bird-figur... 

       



Ha en bra dag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 oktober 2016 18:33

I fredags mötte vi upp Pernilla och Marianne med hundar hos Susanna, där vi brukar valla. De ville prova att valla med fyra av sina hundar, som de planerade att åka och göra vallanlagstest med på söndagen. Jag passade även på att låta Bea valla lite....

Av Annelie - 18 september 2016 21:46

Idag var det dax för hundklubbens gemensamma hundpromenad. Det brukar vara såna här promenader ca var tredje söndag, och detta var första gången för mej... Är ju ofta iväg och tävlar på helgerna så det har inte funkat innan... Promenaderna har varit ...

Av Annelie - 12 september 2016 20:45

... klass 2!!! I går var vi till Falköping och tävlade agility. Där tog vi vår andra agilitypinne och har därmed "bara" en kvar innan vi kan flytta upp till tvåan! I hoppklassen är vi redan klara, men vill inte flytta upp henne innan hon är färdig me...

Av Annelie - 20 augusti 2016 11:22

... jag jobbat i en hel vecka efter semestern, och överlevt även det!  Det är ju faktiskt ganska skönt att komma in i de dagliga rutinerna som jobbet innebär, även om det är så himla superskönt med semester.    För ett par veckor sedan åkte Cajsa...

Av Annelie - 28 juli 2016 22:36

.... är fortfarande på vår sida! Det är så himla skönt med solen och värmen!    Idag hade vi bestämt träff med Felicia, Axel och hundarna på vår klubb. Där fick hundarna springa fritt och leka medan vi satt och pratade. Chrille startade grillen o...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Skapa flashcards