Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 21 augusti 2009

Av Annelie - 21 augusti 2009 21:52


I morse visade Soya sej från sin allra sämsta sida... Först hade hon bajsat på köksgolvet, något som hon inte gjort på länge... (Chrille som satt alldeles bredvid högen och åt frukost kände inget... Undrar hur det är med luktsinnet..?) När jag ätit frukost och gick in i sovrummet såg jag att lillla damen hoppat upp på bordet på altanen med framtassarna och rivit ner burken med kaninmat... Hon stod och åt glupskt! Antagligen fattade hon att hon inte fick ta det så hon åt så fort för att hinna få i sej så mycket som möjligt! ;) När vi kom in igen satte hon sej på köksgolvet igen och började bajsa igen...! Men eftersom jag såg det kunde jag säga till så hon avbröt och fortsatte ute. Innan jag gick till jobbet hittade jag fjärrkontrollen till tv´n på golvet ute i hallen... Undrar hur den hamnat där? Ja, nu gäller det att tänka på vad och hur saker och ting ligger på bord och bänkar. Ligger det för nära kanten ryker det direkt!


På eftermiddagen började det regna! Och det har hållit i sej hela kvällen. När Soya skulle ut i kväll, var det inte många som anmälde sej att följa med oss som sällskap, så vi gick själva Soya och jag! Eftersom det regnade och hon hade med sej halva skogen hem duschade jag henne och passsade på att tvätta henne med schampo. Därefter duschade  jag oxå, så nu luktar vi gott både Soya och jag!



Soya ligger och torkar efter duschen! Í väntan på borstning!


Nu sitter jag här i sängen och skriver samtidigt som jag äter godis och tittar på friidrott och lyssnar på Olle som snarkar bredvid mej. (Ska bära in honom till hans säng snart!) I morgon åker Petter med J-20 och spelar i Kumla. Hoppas han har någon att åka med annars måste jag följa med och köra! Det lockar inte att åka så långt! Har en hel del att göra här hemma! 



Nu vet jag förresten vad jag önskar mej när jag fyller! Bland annat ett nytt regnställ (det jag har nu är inte riktigt vattentätt när det regnar väldigt mycket...), nya walkingskor i gore-tex och en mason pearson borste. (är inte helt säker på stavning...). Bara små tips till er som köper present till mej! (med andra ord Chrille, pappa och Carina och svärmor och svärfar...)


Nej, nu är det dax att lägga sig och läsa lite eller sova... Ja, det låter skönt! Go natt!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards