Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg under februari 2012

Av Annelie - 27 februari 2012 20:11

Ja, helgerna passerar fort förbi... Men denna veckan kommer jag bara jobba 4 dagar eftersom jag tagit semester på fredag! Gött!


Ikväll har jag borstat Soya och därefter fick hon ox-sena som belöning! Mums!


 

Väntar på att Olle ska säga "varsegod"! 


 
Nöjd med att borstningen är avslutad... 


Nu ska vi ut och gå sista kisserundan för idag!



Hoppas dagen varit bra!
 


Av Annelie - 25 februari 2012 15:04

Trots att det blåser ute är vädret toppen!!!! Solen skiner och temperaturen är långt över nollan! Lovely!!!


Idag har Anna och jag gått en lång härlig promenad med hundarna. Vi gick till Hätte och sedan skogen hem. Där släppte vi Soya och Bubba, som lekte, badade och rullade sej i snön! (Det var nog lite kallt i vattnet, men jag tror inte att hundarna brydde sej om det...)


Väl hemma hos oss, med armar och ben i behåll (jag gick ner i split i början av promenaden och Anna halkade en del i skogen...) tog jag ut kameran och fotade lite på hundarna.



 
     Bubba samlar ihop lite gosedjur... 





   
Fina killen!
 

 
Retas lite med matte... 



 
Bubba kan sitta vackert!



 
Sötis!

   
Vi är lite imponerade av att de klarar av att sitta lugnt och stilla jämte varandra utan en massa bus! (Även om det inte funkar jättelänge...)


Nu har Olle tre kompisar här hemma... De är jättegulliga, snälla och glada på alla sätt, men det är ganska skönt nu när de ska gå upp till Bredstorp och skjuta lite... 


 
Medans jag lagade mat blev det hockeymatch i hallen... Här fixar de målribban av tejp...


Soya valde att vara i köket, där köttbullarna skänkte en underbar doft från spisen...


   
Tejprullen fick även agera puck...



 
Och Olles trasiga cykelhjälm blev målvaktsmask... (man tager vad man haver...)


 


Nu är grabbarna mätta och ute i solen igen, och lugnet har åter lagt sej i huset... Jag ska alldeles straxt städa lite och sedan ta en kopp te och en bok och sätta mej på altanen och njuta av värmen där!!! 






Hoppas ni har en bra helg!
 



Av Annelie - 23 februari 2012 19:29

Har lite svårt att sluta tänka på det jag skrev om i förra inlägget, men ska lägga det åt sidan nu! 


Har haft en solig och skön dag idag! Underbart med ett jobb där man får vara utomhus och njuta av frisk luft och solsken!!! Fast det är klart att jag hellre hade varit hemma och njutit av en lång skön promenad i det fina vädret... Istället slutade Cajsa tidigt och hon tog Soya med sej på en sväng samt lite lek i trädgården!


   
Det blåste en hel del i pälsen... 



Kan inte låta bli att lägga in en bild på Soya från när hon låg i vår säng i morse... Hon har inte krupit under täcket själv, utan Cajsa la det över henne, men hon låg kvar där under länge, ända tills jag skulle köra henne till svärmor och sen åka och jobba... Så lite skönt tyckte hon nog att det var...

 

Nu ska jag snart ta och titta på friidrott på Tv´n. 



Ta väl vara på er! 

Av Annelie - 23 februari 2012 13:04

Idag har de hittat den försvunna kvinnan, död i skogen! Det är så tragiskt!!! Enligt rykten led hon av en förlossningspsykos, efter att hon fick barn för några dagar sedan! Tänker på hennes nära och kära... 

Av Annelie - 22 februari 2012 21:41

Idag har det cirkulerat poliser i hela stan. Nån skrev på FB att de sett 8 bilar... Och i kväll har en helikopter cirkulerat i skogen intill oss, samt poliser med hundar har gått omkring i området.  De letar efter en 38 årig kvinna som varit försvunnen sedan kl. 22 igår kväll. Hoppas verkligen att de hittar henne välbehållen!!! Känns lite olustigt att ha poliser runt knuten... Vill kunna läsa positiva nyheter i tidningen i morgon!!! 


 
Det märks direkt att snön håller på att smälta bort och ersättas av lera och grus... (fast det är jag bara glad för...) Och eftersom Soya älskar att ligga i våra sängar, syns det på lakanen! Just nu ligger hon raklång i Chrilles säng, så då låter jag henne vara...   Har även ett jämnt lager av grus på golven i hela huset... Men det finns ju dammsugare och eftersom jag älskar att städa ( ) är det ju inga problem!!!  


I morgon är det torsdag och jag jobbar ganska länge på eftermiddagen... Men snart får vi nytt schema och då kommer jag att sluta tidigt alla onsdagar och torsdagar och även varannan fredag!!! Skönt!!!



Hoppas dagen varit bra!  

Av Annelie - 21 februari 2012 19:43

... om våren!!!  Idag har solen lyst och vi har haft plusgrader hela dagen!!! Snön har sjunkit ihop rejält och delar av gatorna är snö- och isfria!!! Men det allra skönaste är att när man vistas i solen känner man riktigt hur den värmer! Underbart!!! 


I eftermiddag har syrran varit här och vi tog Soya med oss på en promenad ut till Hätte. Där gick vi runt bland de nybyggda husen och spanade in... Eftersom det var mörkt ute kunde vi se riktigt bra!   


   


Nu ska jag äta ett par mackor och dricka ett gott te! Det är ett te med smak av saltlakrits! Det låter kanske inte så gott, men det är det!!!  


Sen ska jag titta en stund på TV´n innan det är dax för lite sömn igen!!!



Hoppas er dag varit bra! 


Av Annelie - 19 februari 2012 20:08

Idag har Soya och jag varit på Bredstorp och tittat på bandy. Cajsa och hennes kompisar mötte Villa Lidköping. Tranås Bois vann med 5-1. 


 
Cajsa.



         
Måljubel!



 
Soya blir lite uttråkad av bandy... 




 
Mot slutet av matchen började snön vräka ner... Man såg knappt bollen...



   
Då ställde vi oss på läktaren istället...


I morgon är det måndag och det är jobbdax igen. Hoppas ni haft en bra helg!


Ta väl vara på er! 

Av Annelie - 17 februari 2012 18:50

Fredagskvällen är ju den bästa på hela veckan, eftersom man har hela helgen framför sej!!! Njuter i fulla drag!!! 


I eftermiddags gick Ann, Nusse, Soya och jag en lång skön skogspromenad och efteråt fick hundarna chans att leka lite i trädgården.


                           


Usch, jag har blivit så dålig på att gå in och läsa mina vänners bloggar! Måste skärpa mej!!! För det är ju så kul att läsa om allt som hänt och vad  ni gjort och att titta på era fina bilder! Lovar att jag ska bättra mej!   


Nu önskar jag er alla en skön fredagskväll!!!


Må så gott!     

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Skapa flashcards