Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 15 augusti 2009

Av Annelie - 15 augusti 2009 21:20



Denna sovställningen mötte oss i morse... Ser lite obekvämt ut...! Men Soya ligger ofta på rygg med benen åt alla håll. Antagligen gillar hon det... ;)


På morgonen åkte Chrille och Petter till Norrköping för träningsmatch med J-18. ( Taif vann med 4-0! Jippie!!)


Olle har lekt med sin nya kompis Kalle på dagen. De gick ner till skolan för att spela lite basket. Efter en stund ringde de och berättade att Kalle saknade en sko och de kunde omöjligt hitta den. Jag hoppade upp på cykeln för att åka och hjälpa dem att leta. Men vi hittade ingen sko... Efter en stund berättade grabbarna att det varit tre äldre killar där och att de eventuellt hade tagit den... Jag tycker inte man ska anklaga nån utan bevis, men det lät ju ganska troligt eftersom de varit hos Olle och Kalle och busat... Så jag tog min cykel och letade lite och hittade killarna en bit bort på skolgården. De sprang genast och gömde sej när jag kom. Jag låtsades inte om dem och när jag cyklade tillbaka kom jag ifatt en av killarna. Han blev lite skraj när jag frågade honom om han sett en blå foppatoffel... Han berättade var han sett en, och jag bad honom följa med och visa mej... Och det gjorde han! Jag sa att jag inte visste vem som tagit den, han eller hans kompisar, men att man inte gör så osv... (jag lät nog argare än jag var...) Sen fick han en hel del beröm för att han berättat och visat var den var, medan hans kompisar smög runt i skogen och inte vågade komma fram. Kalle fick sin sko och historien slutade lyckligt!


I morgon blir det jag som åker med Petter till Norrköping för ytterligare en match, men med J-20 denna gång! Vi åker halv tio så det blir en heldag... Måste plocka fram en varm jacka och kanske en varm tröja oxå... Idag hade det varit hundutställning där och om det är det i morgon oxå, så kanske jag hamnar där med... Hihi! Behöver se hur det går till eftersom vi funderar på att anmäla Soya nu när hon blir 4 månader! Jag kan inte så mycket även om jag varit på ett par utställningar och tittat tidigare...



Avslutar med en bild på världens sötaste Soya!





Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards