Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg under september 2012

Av Annelie - 30 september 2012 20:35

Igår spenderade vi en stor del av dagen i ishallen... Olle o Petter spelade matcherna efter varandra... Tyvärr förlorade bådas lag...

 

O idag har vi spenderat en stor del av dagen i Linköping för en del shopping! Alltid kul, men hittade inte allt vi tänkt o behövde...

 

När vi kom hem tog Soya med sej sin lillmatte ut för lite bus...

 

                                                       


Tyvärr hann jag inte ut med kameran när hon fick sitt "stolla-ryck" o sprang runt i trädgården som en galning... Hon kör alltid samma runda när hon "stolla-rycker"... Runt stenen, rhododendron, äppelträdet... osv...

 

Nu är det kväll o jag har förhört Cajsa inför hennes prov i morgon!  Snart ska jag nog krypa ner i sängen o titta lite på tv innan jag sluter mina blå!

 

Ha en bra kväll!

Av Annelie - 28 september 2012 17:48

Igår kväll åkte Soya o jag ut till hundklubben för att träna lite agility... Linda, Emma, Angelica o jag byggde upp en klass 3 bana. Den var väldigt krånglig med många hopp i tunnelingångar från "fel" håll! Så Soya o jag förenklade banan lite o det gick riktigt bra, tills det small till i högra vad... Det gjorde skitont, o jag kunde inte stödja på benet på hela kvällen... Så eftersom jag inte kunde köra mer med Soya var Emma snäll o körde banan en gång med henne. O hon körde den som den skulle vara, o det klarade Soya bra! Det är så kul att se henne när någon annan kör med henne! Man får ju liksom ett annat perspektiv... (Sen är det ju extra kul eftersom Emma är väldigt duktig, o kan detta väldigt bra! )

 

I eftermiddag visste jag att Lisa, Pernilla o Angelica skulle bygga upp en rally-bana... Så jag tog Chrille o Soya med mej till klubben o tittade på dem. Ja, Chrille o Soya körde banan oxå förstås! 

 

 
Söte lille Mio fick vara med... Man har så svårt att låta bli att titta på honom...

 

 

 


   
Prinsen.

 

 

 

 


Tindra.

 

 

 


 

Soya.

 

 

 


    
Smilla.

 

 

 


   

Smilla.

 

 

 


 
      



 

 

Efter träningen fikade vi! Pernilla hade med extra goda kakor, som man inte kune motstå! Mums!

 

Kan meddela att mitt ben känns bättre idag, men inte helt ok... Det gör himla ont när jag ska gå i trappor... Allra helst om jag inte tänker mej för vilket ben jag tar först...

 

I morgon ska jag följa med Olle när han spelar sista fotbollsmatchen för säsongen! O har vi tur hinner vi nog hem till j-20s match kl. 14! 

 

Ha en bra helg!   

Av Annelie - 24 september 2012 18:23

Ja, idag är man alltså ytterligare ett år äldre... Inte mycket att fira, men har blivit det iaf!!! 

 

 
Fick en fin blomsterbukett av svärmor o svärfar! 




 
Fick så fina paket från Chrille o barnen som Cajsa köpt... Var bara tvungen att fota dem!




 
Fick en fin Gerbera-gratängform av syrran o pappa. O i paketen som Cajsa köpt var det två ljusstakar o två fina Green-gate skålar!!! 

 

Tack så mycket alla!!! 

Av Annelie - 23 september 2012 18:14

Idag har jag haft en del besök... Först kom pappa o lämnade hemmagjort äppelmos till oss! Åh, det är så gott att ha på gröten!!! 

 

När han åkt började jag baka cupcakes... O när jag stod o tillverkade toppingen kikade jag i all hast ut genom köksfönstret o då stod mina kära små agilityvänner, Elin, Rebecka, Sally o Freja, utanför... De hade varit ute på en promenad o ville se vart jag bodde... Så jag vinkade in dem så de fick smaka mina nybakta muffins!

 

               


Soya blev jätteglad över besöket o hoppade runt, skällde o försökte få igång tjejerna på lite lek... Men de (hundarna alltså) föredrog att undersöka vårt hus istället. De hittade lite leksaker o Soyas mat... (Som Soya snabbt åt upp efter att Sally varit i skålen o smakat lite...) Sen var de ju lite trötta efter sin promenad, så de vilade på golvet under köksbordet!

 

Det var trevligt med oväntat besök! Tack för ni kom!

 

Nu ska jag gå en sväng med Soya, o därefter blir det nog till att krypa ner under en filt o titta på tv eller läsa en bok!

 

Hoppas ni haft en bra helg!

 

 

Av Annelie - 20 september 2012 18:16

Idag har Soya lekt med Nusse!

 

                                   


Ha en bra kväll, gott folk!

 

 

Av Annelie - 15 september 2012 20:47

I eftermiddags fick jag med mej Cajsa o Petter på en liten biltur. Kameran fick oxå följa med... Hittade några fina kor som jag var tvungen att plåta... Det är nåt så avkopplande o lugnande med kor! 

 

       
Det börjar synas att hösten är här... Snart kommer det vara  ännu mer fina färger i naturen.





  
När vi kom hem bjöd Cajsa på mat. Lax, potatis o en sallad! Det var jättegott o uppskattat!  Ser ni den lilla sötnosen i ena hörnet?

 

I morgon har Olle fotbollsmatch på eftermiddagen. Innan dess ska jag försöka hinna städa o tvätta lite...

 

Hoppas ni har en bra helg!

 

Av Annelie - 13 september 2012 22:13

Har inte bloggat på hela veckan, så här kommer ett inlägg med många bilder...

 

I måndags åkte Cajsa, Olle o jag till HK o kollade på slutet av Chrille o Soyas rallylydnadskurs. Soya blev jätteglad när vi kom o när Chrille släppte henne sprang hon till oss o hälsade, därefter sprang hon tillbaka till Chrille o fortsatte att träna.

 

     


Hon har blivit jätteduktig på rallyn, mycket för att Chrille är så duktig på att träna. Han kör många moment när han går i skogen med Soya. 

 

Ikväll har vi tränat agility igen. 

 

 
Elin, Rebecka, Lisa, Angelica o Emma bygger bana.




 
Freja väntar på sin tur!



 
Tim njuter innan det är dax för träning.




 
Soya är laddad!




 
Även Sally är sugen på agility.





   
Prisse.




 
Tindra.





   
Emmas andra hund, vet ej hans namn, är med som publik. 




 
Soya mitt i upphoppet.




   
Minus är en duktig aussie!




 
Pernilla hade med sej underbart söte Mio!!! (border collie på ca 10 veckor) Man kan ju liksom inte sluta att titta!!! Han är så enormt söt!!!





Idag kom Sanna o Wille o tittade när vi tränade. Så efter träningen släppte vi Wille, Soya, Sally o Freja så de fick springa av sej lite.




                     
När vi har tränat är Soya så där skönt trött... I kväll vägrade hon att flytta på sej när jag skulle bädda rent i våra sängar...  Hon ligger fortfarande o snusar här...

I morgon är det fredag o på kvällen ska jag till ishallen o titta på j-20 när de spelar årets första träningsmatch hemma. (Förra helgen vann de mot Linköpings hf borta med 5-1)

 

Nu är det dax att krypa ner i den nybäddade sängen o gosa lite med Soya innan jag ska sova!

 

Hoppas ni haft en bra vecka!

Av Annelie - 9 september 2012 18:21

Idag har jag städat lite på altanen o köpt lite nya växter!

 

       
Lite uttråkad hund...


 
Till slut gick hon in i häcken o la sej!

 

 
När allt var klart fixade jag lite eftermiddagsmacka o en kopp te (provade mitt nya te som jag köpte i Sthlm... Ett grönt med guava, apelsin o ananas! Verkligen gott!!!)  Satt en stund o läste innan pappa kom o hälsade på! Klippte hans kraftiga hårsvall o lämnade över lite blommor som jag köpt till honom!

 

Nu är det snart kväll o jag ska förbereda mej för morgondagens jobb!

 

Hoppas ni haft en bra helg!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Skapa flashcards