Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg under september 2009

Av Annelie - 30 september 2009 19:35

Idag köpte jag den nya "Härliga Hund". Där stod det om att blogga. Vi får väl se om man kan bli en bättre bloggare nu... Det fanns även en adress till en himla rolig blogg. www.lifeofleif.com  Jag är inte det största fanet av chiuahuaor, men Leif är himla söt!


Ikväll har Chrille fått följa med Soya på valpkursen. Jag är väldigt förkyld och kände att jag inte orkade detta.. Cajsa mår inte heller bra! Vi hoppas vi har kurerat oss tills fredag, både Cajsa och jag. Cajsa för att hon ska åka till Helsingborg med ett par kompisar och jag för att vi får ett spännande besök! Mer om besöket får ni läsa om senare! Flört


Cajsa och jag har sett en film idag på eftermiddagen! En shoppaholics bekännelser! Himla kul film. Jag har läst boken och den och de efterföljande är jätte bra! Man skrattar sej igenom dem!


Ha en bra fortsatt kväll! Ska vänta på Chrille och Soya som nog snart kommer hem!



Av Annelie - 29 september 2009 19:36

Hu, vad kallt det var när man vaknade i morse... På jobbet sa de även att det haglat massor inatt, men jag som sover ganska tungt har inte hört ett dyft! Glad Soya ville som vanligt ut på altanen på morgonen och även hon tyckte nog att det var kallt, eftersom ha la sej i sin säng... Den använder hon nästan aldrig annars.

  



Vad man träffar mycket trevligt folk när man har hund. Ikväll, när jag gick upp till ishallen för att hämta Olle, mötte jag en kvinna med en svart hund. Hon stannade och pratade väldigt länge. Hon berättade att hon haft en beardie tidigare, och nu hade hon en blandras (border collie och pudel). Denna hund hon hade nu hade fått valpar i våras och pappan till de valparna var en renrasig beardie! Ja, det är ganska häftigt, för denna kvinnan hade jag nog aldrig pratat med annars, om jag inte haft Soya.


När vi kommit hem från ishallen var Soya i sitt esse... Hon körde järnet på trädgården! Alla bollarna skulle hon ha, sen sprang hon runt runt och runt!

    


Nu ikväll, ligger  hon på sin favoritplats igen (ALTANEN)... Men eftersom det är mörkt ute speglas det i glaset, och det står ofta en likadan hund som hon och tittar in... Så hon skäller och försöker komma åt den rackaren!!! ;) 

Av Annelie - 27 september 2009 21:49

Ja, nu är det söndagskväll igen... Fattar inte hur fort tiden går! Det är alltid fredag och söndag!

Igår var jag mest hemma och städade och plockade... Syrran med familj och pappa kom hit igår kväll och åt mat och tårta.


Dagen har mest präglats av sport... Cajsa åkte till Österkorsberga kl. 13 för match med f-95. Sen spelade Petter match med j-18 mot Vita hästen. TAIF vann med 8-2! Sen åkte vi hem en stund för att sedan åka till Bredstorp igen. Cajsa och hennes kompis Rebecka skulle vara med f-94 oxå. Så de kom direkt från Österkorsberga och hoppade in på konstgräset... De spelade oavgjort i första matchen, sen med de äldre tjejerna vann de stort.. ( kommer inte ihåg siffrorna). Samtidigt tränade Olle hockey... Jag hade Soya med mej på fotbollen. Det var enormt kul, för det var massor med folk som kom fram och beundrade henne... Jag fick höra många vackra ord om henne. Tex. bedårande, underbart söt, go, fantastisk mm. Och allt stämmer ju! Flört


  

En liten tös som är sugen på att komma upp i matte och husses säng.  (kan ännu inte hoppa upp själv.)



  

Men i Cajsas säng kan hon ta sej upp. Här har hon hittat Cajsas hund Gosis som Cajsa hade när hon var liten. Soya biter alltid bort halsbandet på gosedjuret när hon kommer åt.


Ikväll när Petter, Soya och jag gick en kisserunda gjorde vi "misstaget" att ha henne lös hela vägen hem. Hon är så himla lydig i skogen, men när vi kommer in på trädgården är det bara lek som gäller... Och likaså ikväll. Soya sprang in på gården och rusade runt som en galning. Hittade en fotboll och lekte med den. När vi försökte ta henne sprang hon retsamt iväg... Till slut gick hon med in när jag lovade henne godis! (Det ordet förstår hon... )


I morgon har Cajsa och Olle studiedag i skolan, så Soya får sällskap nästan hela dagen! Känns skönt, trots att hon är duktig när hon är själv. Men man har ju lite dåligt samvete att lämna henne... Fast hon är aldrig ensam längre än 3 timmar eftersom svärmor och svärfar är så snällla och går med henne. Så de är guld värda! Kyss


Nä nu är det dax att sova, för att orka jobba i morgon! Ha det bra!



Av Annelie - 25 september 2009 21:41


Har tittat på "gamla" foton av Soya... Jösses vad liten och söt hon var! Nu är hon större och söt...Flört


  

Fotot är taget i juli i år! Herregud så fort det går!


Idag har jag varit ute på stan och spenderat lite födelsedagspengar! Köpte nya walkingskor på Foten! Sen köpte jag ett par toppar på lindex och en klänning på Åhléns. Jag hatar att prova kläder i affärernas provhytter, så jag köpte hem kläderna och provade  hemma. Och faktiskt var jag nöjd med dem... Brukar ha svårt att hitta kläder som jag trivs i...


  

Mina nya skor!


Ikväll har jag invigt skorna och de är så himla sköna! Dyra, men perfekta!!! Så nu ska jag slita på dem hela vintern.


I morgon ska jag städa och fixa inför kvällen när syrran med familj och pappa kommer på mat.


Ha en skön helg! Kyss

Av Annelie - 24 september 2009 21:40

Jaha, då var man ett år äldre! Det är inte klokt vad tiden går fort! Blev ordentligt grattad på jobbet! Eftersom jag jobbar på 2 avdelningar samlades alla barnen och sjöng för mej! De frågade hur mycket jag fyllde och när jag sa det sa en liten flicka: " Då ska Annelie snart flyga till himmelen!" Hmm.... Nja, det är ju inget jag planerat att göra än! ;) Men tolkar det som om hon tycker jag är lastgammal... Men det är nåt av det roligaste som finns, att fråga barn hur gammal de tror man är. Ofta säger de typ 8 år, men en flicka som gick på en förskola jag jobbade på för flera år sedan fick frågan och gissade på 26. Nja, sa jag, lite mera.... " Just det! 126!!!" sa hon... Och visst kan man känna sej så ibland, men hoppas inte jag ser ut som det! Obestämd


Jobbade till kl. 17. När jag kom hem hade Olle och Cajsa följt med farmor och farfar till Mantorp för lite shopping. Och Chrille åkte med Nielsens till Nässjö för att titta på Nässjö-Linköping i j-18 elit. Så Petter och jag har tagit det väldigt lugnt. Vid halv åtta tiden gick vi en liten runda med Soya. Stannade till på en stor gräsplan här uppe i skogen. Satte Soya vid Petter och tränade på "stanna kvar". När jag gått iväg första gången och precis vänt mej om hörde jag hur det kom en man joggandes alldeles bakom Petter och Soya. Trodde att hon skulle hoppa fram och upp på honom. Men hon tittade bara lång efter honom  och gjorde inte en endaste ansats till att springa efter! Jag blev så stolt över henne! Kyss


När vi kom hem anlände Olle, Cajsa, svärmor och svärfar  hem samtidigt! Vi satte på lite kaffe och åt av choklad kakan jag köpt. (delicato). Med mycket grädde på!!! Mums!


  

Min snygga lilla raring! Funderar faktiskt på att ställa ut henne igen... I november är det en valputställning i Mjölby. Det kunde vara kul eftersom det bara är valpar!!! Men får se, väntar kanske tills hon är ca 1 år.


Sköt om er och sov så gott!

Av Annelie - 23 september 2009 21:26

Fy vad irriterande med saker som inte funkar som de ska! Har precis skrivit klart dagens inlägg, och tryckte på sparaknappen... Då kommer det upp en text att det inte går att spara eftersom jag bloggar från en annan dator än jag brukar... Men jag använder precis samma som vanligt! Om nu ingen har bytt ut den utan att jag märkt nåt... Skrikandes

Så nu ska jag försöka skriva allt igen..


Idag började Soya morgonen med att matvägra. Sen när svärmor och svärfar kom för en promenad var hon slö och inte sej lik. Men efter att ha bajsat 3 ggr och kräkts slem 2 ggr var hon gamla vanliga tokiga Soya igen! Det är ju inte konstigt om det slinker ner nåt som inte är så nyttigt för henne, eftersom hon smakar på det mesta!


I kväll gjorde vi nåt himla kul på valpkursen! Vi fick prova på agility. Det var skitkul! Och Soya verkade vara av samma åsikt! Hon sprang glatt genom tunnlarna, som om hon inte gjort annat sen hon föddes. Sen hoppade hon genom däcket och gick på bron. (vet inte om det heter bro?) Hon var heltokig!


Sen testade vi oxå om hundarna förstod NEJ! Genom att de ställt ut ett fat med goda korvar på mitt på gräset, skulle vi gå förbi med hundarna och när de ville fram skulle vi säga NEJ. Sen när vi passerade igen skulle hundarna helst inte titta åt fatet ens. Men Soya ville fram hela tiden...

Sen tränade vi inkallning genom att hundarna skulle springa ganska nära fatet på vägen till matte/husse. Soya som är en smart hund, stannade till och åt lite korv, och fortsatte sedan till mej. Hon tyckte de var snälla som ställt ut ett fat just till henne! Flört 


Nu ska vi ut och kissa och förhoppningsvis bajsa lite. Hon har inte gjort det på länge, så det är nog dax.


Go natt! Ska lägga mej tidigt ikväll, något jag ofta tänker, men ändå kommer jag inte i säng förrän sent iaf... Och det straffar sej ju i morgon!

Av Annelie - 22 september 2009 20:09

Som tur är så har det varit ganska behagligt regn idag. Det har även blåst en hel del, och det kan jag tycka är ganska mysigt! Jag gillar verkligen hösten när man får tända lite lampor och ljus. Glad

Men det är ju inte exemplariskt att fotografera i detta väder, så jag sätter in lite fina bilder som jag hittat på Pernillas blogg. (Pernilla äger Soyas pappa Teddy). Hon var iväg till Danmark i helgen på utställningar. Hennes underbare Rebus gjorde väldigt bra ifrån sej.

  


Det hände även något annat kul; Pernilla upptäckte att Soyas farfar och gammelfarfar var där med sin tyska ägare.

  

Visst är han söt farfar Johny!



Förutom att mysa i höstvädret har jag städat kaninburarna idag. De har fått flytta in i garaget igen, nu när det blivit kallare på nätterna. Så då blir det mer att städa, än om de är utomhus!

Sen har Cajsa och jag varit ute med Soya. Cajsa bestämde vägen och vi hamnade på toppen av den gamla slalombacken. Det var lite läskigt att gå nerför, eftersom jag var rädd att halka. Och Soya hade lite problem med motoriken emellanåt... Flört Det är så himla kul att gå med henne i skogen. Man kan absolut inte vara sur eller nere när man ser henne fara fram som en torped! Hon är helt underbar! Ångrar verkligen inte att vi köpte henne!!!

Nu har vi just avslutat kvällsmaten och disken väntar...


Njut av tisdagskvällen! 

Av Annelie - 20 september 2009 18:26


Först vill jag börja med att tacka alla som grattat till Soyas tredje plats igår här på bloggen, via sms och personligen. Tack!

Det märktes att hon varit mycket stilla igår för idag har hon farit runt som en tok... På morgonpromenaden sprang hon in i skogen, sen tillbaka till mej på stigen, sen in i skogen osv flera gånger... Och i eftermiddag har hon levt rövare på trädgården! Mycket överskottsenergi!


I kväll har jag gjort lite höstfint på trappan!

  

  



Soya har även hjälpt till där...

  

 

Hon är så hjälpsam sååååå....


Nu väntar jag på att Chrille och Petter ska komma hem. De har varit i Vetlanda och spelat hockey. TAIF vann med 9-4. Tyvärr blev Petter skadad i axeln, men vet inte hur pass allvarligt det är ännu. Får prata med honom när de kommer hem.

Soya och jag ska gå ut och gå en sväng med Lena sen.

Och i morgon är det måndag igen!!! 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Skapa flashcards