Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg under februari 2011

Av Annelie - 26 februari 2011 23:13

...klockan är nu 23:14 och jag sitter här och funderar på om jag kanske skulle lägga mej och sova... 


Har spenderat mesta delen av dagen i ishallen... Olle och u-10 spelade Höglandscupen. De vann alla sina tre matcher! Himla kul att se alla kämpa allt de kunde! Men såg oxå ett praktexemplar på ledare, som inte borde få tillträde till en sportanläggning någonsin mer!!! Han var inte klok... Han gapade och skrek på grabbarna, som var jätteduktiga och kämpade och slet efter bästa förmåga! Det var: "TAAAA IIIII!!!!" (visst kan man skrika att de ska ta i, men inte med jättearg och sur röst...!) Istället för: "Kom igen, grabbar! Kämpa på!" och "SITT INTE OCH GRINA I BÅSET!!!!" Under den första matchen berömde han inte grabbarna en enda gång! Vi satt precis bakom dem så vi hörde allt han sa!!! Han svor oxå åt killarna... Det är inte acceptabelt tycker jag!!! De är bara 9-10 år, och borde fortfarande få spela för att det är skoj och inte för att det är dödligt allvar! 


När vi skulle ut och gå på kvällspromenaden kom våra grannar Annika och Fredrik med sin lille Helge... Inte så liten föresten... Han vägde nästan 40 kg och var 70 cm hög nu, och är 5 mån... Soya har bara hälsat på honom en gång innan och då var han jämnhög med henne... Han var väldigt intresserad av henne och ville lukta långt in i öron och vid munnen... Hon blev skitarg och fräste till åt honom ordentligt... Jag tog tag i henne och markerade att det inte var ok... Hon gjorde så ytterligare 2 ggr när han kom för nära... Men efter att vi stått och pratat en stund och Soya fått gosa lite med Fredrik, funkade det jättebra! Soya lät Helge lukta och hon luktade även på honom. Hon var som en sur gammal kärring...! 


Nu ska jag nog försöka sova lite så jag orkar med morgondagen!


Hoppas ni haft en lugn och skön lördagskväll!

Av Annelie - 22 februari 2011 15:52


Har varit hemma från jobbet i ett par dagar... Men nu tycks förkylningen ha gett med sej och jag tänker jobba i morgon! Skönt! 


Det har ju varit underbart väder dessa dagar!! Jag känner att jag inte kan få nog av solen!!! Vill ha vår nu!!!


Idag har Soya fått bada... Inte så kul för henne, men hon stod snällt stilla och lät mej schamponera och skölja!!! Därefter fönade jag henne lite... Sen när det var dax för borstning och jag plockade fram grejerna såg jag hur hon sakta smög ner i källaren... Gick efter och hittade henne längst in under Cajsas säng... Jag försökte locka ut henne med skinka och annat gott, men hon låg där hon låg och vägrade att äta skinkan... När jag gick upp och lät henne vara kom hon fram, och då kunde jag sätta igång... Hon är så rädd om sina tassar, och det var dem jag riktade in mej på idag... Men var mest noga med framtassarna och planerar att ta baktassarna mer i morgon! Klippte lite klor oxå! Det går jättebra och hon ligger lugnt och stilla, men att borsta tassarna är inte kul! 

   Ser inte överlycklig ut va?


Men så fort hon fått komma ner på golvet är allt lika kul igen!!!

    


I förmiddags åkte jag med henne till djuraffären för en vägning. Hon vägde 18,8 kg och jag blev glatt överraskad, eftersom hon ätit väldigt dåligt den senaste tiden... Det kanske ändå är lite för lite, vad vet jag, men trodde nog hon hade gått ner ännu mer! Skönt!


Ikväll ska vi träffa Ann och Nusse för en promenad tillsammans. Ann har oxå legat hemma med förkylning men är på bättringsvägen oxå. 


Nu ska jag lägga mej och läsa en liten stund innan Soya och jag går en liten kissesväng!


Ha en bra vecka!


Av Annelie - 19 februari 2011 14:54

Idag låter jag som en kraxande kråka... Himla förkylning...! Hade jätteont i halsen igår, och tänkte att jag skulle stanna hemma på kvällen när mina jobbarkompisar skulle ut o äta. Och det borde jag kanske gjort, men gick i alla fall... Efter lite öl kändes halsen mycket bättre... Vi hade väldigt kul och skrattade nästan hela tiden!!! Vilket kan förklara min röst idag kanske...? 


   Petter såg några gäster i grannens trädgård i går och passade på att plåta dem! Och idag såg Cajsa och framför allt Soya dem i skogen när de var ute och gick! Soya hade börjat gå mot dem, och ökade takten lite... Men när Cajsa sa till henne att komma gjorde hon det och lämnade rådjuren ifred! Det är så skönt att man nästan kan lita på henne i alla lägen! 



     Det är fantastiskt vackert väder ute idag... Men lite kallt... Jag frös som sjutton när jag gick i morse, och det kändes inte som om det var den bästa medicinen att andas in kall luft i ett förkylt bröst! 


Hoppas på sol i morgon oxå!!!! 


Ha en underbar helg alla!!!


Tjingeling!   

Av Annelie - 16 februari 2011 12:18

Igår fick vi igång våra massagestolar på jobbet och självklart satt jag en liten stund i den ena! Och som ett brev på posten kom migränen i natt... När jag testade en spikmatta en gång, fick jag migrän oxå! Så det sätter väl igång cirkulationen lite för mycket... Har spenderat förmiddagen i sängen, och känner mej mycket bättre nu, om än lite trött och matt, men den värsta värken är över, tack o lov! 


Häromdagen gick Ann, Nusse, Soya och jag en sväng i skogen... Gick mot Säteriet och på vägen långt fram såg vi först två rävar som lekte med varandra! När vi närmade oss smet de in i skogen... Helt plötsligt när vi kommit en bit på vägen råkade jag slänga en blick in mot sidan av vägen... och där stod en ENORM älg!!! Ca 7 meter från oss... Den bara tittade lite på oss... Soya som var lös såg den nog inte först, men när Nusse började skälla fick hon syn på den. Och precis i samma ögonblick kom en annan älg springande rakt över vägen där vi stod... Jag blev livrädd att Soya skulle sätta av efter, men när jag (antagligen med panik i rösten) sa till henne att komma, så sprang hon till mej direkt och jag kunde koppla upp henne... Vet att det går 4 älgar tillsammans där i den skogen, så det stod säkert ett par till och bligade på oss bakom nåt träd... Jag blev skiträdd, de är ju väldigt stora... Men Ann var cool och ville fortsätta på samma väg, men jag vägrade och vi gick samma väg tillbaka! 

  

Idag har Cajsa och Petter fått äran att gå med lilla prinsessan, men nu ska jag nog ta bilen och åka till Malingskog för en lite promenad i sakta mak... Det är så skönt när Soya kan springa lös, då behöver jag ju inte hålla så högt tempo! 


Ha en bra onsdag!

Av Annelie - 13 februari 2011 06:32

God morgon, gott folk! 


Har varit uppe sedan halv 6, eftersom Petter och j-18 skulle åka till Mölndal och spela kl.6 Det var trötta killar som kom till ishallen, med kudde under armen! Lite senare (avresa kl.8:45) åker Chrille och Olle till Norrahammar för match där! 


Jag kommer ha en lugn och skön dag, hoppas jag! Med promenader, bokläsning och lite tvätt och strykning. 


Soya hoppade glatt upp när Petter o jag började ta på oss ytterkläderna nyss, och skulle äntligen åka med i bilen. Hon älskar att åka bil! Sen när vi kom hem hoppade hon upp hos Chrille och la sej vid hans fötter. Han la täcket över henne och där ligger hon fortfarande och myser! 

   Hon vägrar att flytta på sej oxå, när Chrille försöker få sträcka ut sina ben... Hon suckar bara lite, men ligger kvar!


Ska nog läsa lite innan det är dax för nästa matsäckstillverkning och väckning av Olle!


Ha en skön och lugn söndag!

Av Annelie - 9 februari 2011 14:29

Idag har vädret varit underbart igen! Så himla skönt!!! Vi började morgonen, Soya och jag, med en promenad tillsammans med Teddy och hans matte Ammi. Hundarna sprang och lekte jättemycket tillsammans. Men Soya vill gärna bestämma över honom och sätta honom på plats. Han är ju bara 8 månader och hon är ju en stor tjej! 


Olle har varit hemma idag med, men är redo för skola i morgon. Han hostar visserligen fortfarande, men inte värre än att han kan gå. Jag ser fram emot jobb imorgon igen... När man är som tröttast på jobbet tror man ju aldrig att man ska känna för att jobba igen, men nu när jag varit hemma så länge vill jag gärna komma dit igen och träffa barnen och kollegorna!


Idag har vi det varmt och skönt på altanen! Eftersom solen ligger på hela dagen värms den snabbt upp. Har suttit ute och läst och löst lite korsord, och Olle sitter där nu och gör lite läxor! Snart ska vi åka till Mekonomen och köpa ÖVNINGSKÖRNINGSSKYLT! Petter ska sätta igång idag! Så se upp!!! Han har ju egentligen fått köra länge, men inte varit motiverad. Och inte har det gjort mej nåt att han väntat lite, så vi slipper köra i snö och halt väglag! 


   Soya njuter av solen! <3 <3 <3


Ha en bra onsdagskväll!!!

Av Annelie - 7 februari 2011 17:31

Måndag idag och jag har varit hemma med Olle idag oxå. Han har yrat och haft feber inatt och är fortfarande jätteförkyld... Själv sover man ju inte speciellt gott heller med honom och en hund jämte sej... (Soya har hoppat upp till honom och pussat på honom när han har pratat i sömnen...) Så i morse hade jag enormt ont i skallen, och spenderade hela förmiddagen i sängen... Men efter att jag fått sova släppte värken och jag blev "normal" igen...! 


I eftermiddag när Petter var hemma hos Olle, gick Soya och jag en lång promenad med Ann och Nusse. 

   Nu blir man verkligen smutsig när man är ute... 



   ... och trött....!


Ska äta lite sen tror jag att jag ska ta fram dammsugaren och fixa iordning lite här hemma!!!


Ha en bra kväll!

Av Annelie - 6 februari 2011 12:02

Ibland bloggar man sällan, ibland liiiite oftare... Men eftersom solen skiner idag så har jag gått med kameran runt halsen hela förmiddagen!   

Åkte ut till hundklubben och promenerade lite där! Soya gillar att nosa och lukta där snön försvunnit och det blivit barmark.

   Ett skogstroll...



      


Därefter lekte vi lite i trädgården, medans vi väntade på Chrille, som vi skulle skjutsa upp till ishallen. Kul när det kommer fram leksaker som legat under snön! De blir ju nästan som nya igen...   


            



När vi agerat taxi, åkte vi till Ann och världens sötaste Nusse!


   Visst är han underbar när han sitter i kökssoffan och väntar på oss!?



   Soya gick in och hälsade på Nusses husse Janne, sen bar det av ut i trädgården!



     Tjohooo!



   Rätt som det var kröp Soya under Nusses mage..



   Puss på dej Ann!



   

 

   Soya är lite sugen på att gå in till Janne igen...



     



       "- Kom igen nu, gamle man!"



   Bästa kompisarna!!!   




   Avslutar med en bild på den lille sjuklingen! Jag hoppas han mår bättre snart och kan vara ute och leka i solen med kompisarna snart igen!


Nu ska jag snart skjutsa Petter till ishallen... Ja, jag tror jag ska starta en taxirörelse!!! 


Ha det gott i solen!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Skapa flashcards