Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg under juli 2013

Av Annelie - 29 juli 2013 22:14

Idag har Cajsa, Olle o jag varit i Linköping o shoppat lite... Ja, egentligen tänkte jag kolla på lite kläder till mej själv, men kom hem med ett koppel till Soya... 


O ikväll har vi tränat rally. Fick med mej kameran.

 

Bea fick följa med o träna idag. 



 

Bea o Soya väntar på deras tur!




 

Fine Whyakin.




 

Lill-fisen börjar tröttna på att bara få sitta o vänta... 




 

Mio.




 

Smilla.




 

Prinsen.



     

Soya o jag.




   

Delar av träningsgänget. 




   

Bea fick komma ut på planen o träna lite oxå!




Bea tränar på att snurra.




   

Vi tränar ligg.





 

O vi tränar på att backa! Något som Bea är riktigt duktig på nu!





 

Unga fröken Bus-fis bekantar sej med skyltarna.




 

Sen blev det lite bus med Mio.





 

En trött fis som ligger o dricker!!! 



Nu är jag ganska trött o ska försöka komma i säng innan midnatt! 


Hoppas ni haft en bra dag!



Av Annelie - 27 juli 2013 23:18

De sista dagarna har det varit ganska kvavt o varmt... Vilket resulterar i huvudvärk... Så jag har legat o sovit en del, men det mesta fixar sej med alvedon! 


I går kväll åkte vi till Torpön o tog ett kvällsdopp! Det var så himla skönt att jag lyckades komma i vattnet oxå.

             

Olle o jag simmade ut en bit. 




 




Idag steg vi upp tidigt o åkte till Vimmerby för agilitytävling. Eftersom jag vrickade foten häromdagen kunde jag inte springa, utan Chrille var snäll o ställde upp. Tyvärr så gick det som det brukar på tävling... Alltså VÄLDIGT sakta...! Så vi bestämde att vi inte skulle ställa upp i nästa lopp som vi anmält oss till... O faktiskt tror jag att det får bli så att vi hoppar över tävlingen i anmält oss till nästa helg! 

 

Lite peptalk inför loppet! Tyvärr gjorde jag den stora tabben att jag kom o ställde mej vid kanten av banan, o Soya hade full fokus på mej just innan start! Det kan ju ha varit ett störande moment... Men under själva loppet tittade hon inte efter mej... 





   

På bilderna ser det ju faktiskt ut att gå ganska fort.... Men bilderna ljuger! 



Vi passade oxå på att titta på lite fotboll i Vimmerby eftersom Bullerbycup är denna helgen. Olle skulle egentligen varit med, men eftersom hans senila föräldrar missade att anmäla honom, så fick han va hemma. Däremot fick han hänga lite med kompisarna idag o bland annat åka med i spelarbussen. 


Ikväll har vi kollat på film på altanen, o ätit ost o kex! O nu har Olle o jag nyss kommit hem från en nattarunda med hundarna! 


Så nu är det nog dax att stänga ner o sova några timmar!


Må så gott!



Av Annelie - 23 juli 2013 21:25

Jag vet att när ens barn var små så sa man alltid att man inte skulle jämföra barnen, o framför allt inte syskon... Men det är ju svårt att låta bli att jämföra två hundar... Så därför kommer jag att göra det nu!


Soya som valp:                                             Bea som valp:

# bet sönder massor av dyra saker, som                # har inte bitit sönder nåt av större ekonomiskt  

dator, glasögon, mobil, nintendo ds...                    värde hittills iaf...


# grävde inte i trädgården                                # gräver överallt i trädgården... (har just hägnat in 

                                                                land med kompostgaller, men då hittar hon 

# bet oss när vi lekte                                       andra bra grävställen...)


# lyssnade o var lättlärd                                # biter oss nästan aldrig i leken.

 

                                                              # är lättlärd, men lyssnar mer sällan... 

 

 

Ja, man kan ju säga att de är varandras motsatser... O det är ju självklart charmen med att ha två eller flera hundar, att ingen är den andre lik! Det som skiljer Bea o Soya åt mer, är ju badandet... Soya vill helst inte bada, medan Bea tycker det är enormt kul! O något som verkar vara lika med dem båda är att Soya inte är rädd för smällare eller raketer.... O Bea verkar inte heller vara det... (Häromkvällen hade grannens son fest, o då smällde de av en smällare där medan Bea o Soya var ute... Bea gick fram emot staketet o tittade mot grannens trädgård, sen gick hon och la sej på gräset igen...) 

 

Men som sagt var; Bea älskar att bada!

       

Poolhäng!

 

 

 

 

Medan man torkar sej kan man passa på att leka lite med bollarna!

 

 

 

     

Kanske Cajsa vill leka lite...?

 

 

 

 

Nä det fick bli lite gos istället!

 

 

I morgon är det onsdag o vi ska till hundklubben på kvällen o träna rally eller agility. Tränade rally igår tillsammans med Pernilla, Smilla o Mio. Måste träna mer på Soyas bakdelskontroll... O det ska jag börja träna redan nu med Bea... 

 

Nu ska jag tända lite ljus här på altanen o läsa lite bok...

 

Ha en bra kväll!


Av Annelie - 21 juli 2013 13:47

Åh, vad jag älskar denna värme som vi har denna sommar!!! Vill man kan man sitta i skuggan o njuta, annars kan man svettas lite i solen!!! 


Igår åkte Chrille, hundarna o jag till Ulricehamn för agilitytävling. Det var väldigt varmt även där, men som tur va så hade Carina tagit med sej sitt tält, så vi hyrde in oss där, o då fick vi en hel del skugga! Själva tävlingen gick väl som vanligt... i superlågt tempo... Ja, inte hela tävlingen förståss men våra lopp!!! Jag fattar inte varför hon blir sådan när vi är på tävling, men när vi tränar har hon superhögt tempo!!    Jag känner inte av någon nervosistet, o vid det här laget borde hon ju ha vant sej vid att vara på tävlingar, med allt vad det innebär, med många hundar, människor o tält... Vi ger det en chans till på lördag nästa vecka, när vi ska till Vimmerby o tävla... Sen ger jag nog upp tävlandet o bara tränar istället... 


Häromveckan köpte Chrille en pool till Bea. Ja, till Soya oxå, men hon vill ju helst inte bada... 

       


Det är väldigt kul när jag spolar upp vattnet, för då kan man ta slangen o leka med!



Nu ska jag hänga lite tvätt, o sen ge Bea mat! 


Ha en bra dag i solen!

Av Annelie - 18 juli 2013 22:13

I tisdags fyllde Olle hela 12 år!!! Grattis grattis!!! Tiden går så fort!!!


Idag är det torsdag o då har vi ju vår valpkurs! Ikväll var vi i Skänninge o tränade lite medan vi promenerade omkring i parken. Vi gick även vid tågstationen o åkte hiss med hundarna. Mycket miljöträning! 


Efter kursen åkte vi hem o hämtade Soya. Cajsa följde oxå med o hon hade kameran med sej. Vi åkte till Malingskog o tränade lite agility med Soya. Hon hade en väldans fart, o det är så kul att se henne när hon har lite tempo!!! Hon brukar ju lufsa runt på tävlingarna, o på söndag ska vi till Ulricehamn på tävling! Då hoppas jag att hon har samma höga fart som idag! 



   

Egentligen behöver vi träna på kontaktfälten... men jag är bara så glad att hon har lite fart, så jag strunar i det just nu! Om hon fortsätter att ha högt tempo, kommer jag börja träna mer på det!




       


 

Bea-bus sitter snällt o väntar på att hon ska få vara med! När jag tränat Soya klart, fick Bea träna lite tunnlar! 




O sen var det busdax!!!


           

Mums med vatten efteråt! 



Jag tycker det verkar som om Soya är mycket piggare o gladare nu när vi oxå har Bea. (Ja det trodde man ju inte de första veckorna...) Det är massor med bus på promenaderna o de kan sätta igång att leka på trädgården. 


Nu sitter Cajsa o jag här på altanen med varsin dator i knät. Vi äter ost o kex o jag funderar på att öppna upp en flaska vin... 


Hoppas ni haft en bra dag!



Av Annelie - 15 juli 2013 19:38

I eftermiddags åkte Cajsa, hundarna o jag till Ömo o hälsade på syrran. Hundarna lekte som vanligt, ja inte Akke då, som inte är överförtjust i Bea... 


               


Därefter åkte vi till pappa en sväng o satt ute på hans baksida o pratade o njöt av solen. 


Nu är det kväll, o jag borde egentligen fixa lite inför morgondagen då Olle fyller år... Men jag kan ju vila en stund till, o börja sen...   


Hoppas dagen har varit bra!

Av Annelie - 14 juli 2013 20:14

Idag har vi varit i Ljungby för att tävla i rallylydnad. När vi kom dit träffade vi Beas uppfödare Inger o tre av hennes hundar. Inger hade just tävlat i fortsättningsklassen.

 

Beas mamma Wilma!   



 

Ella.



Sally.




 

Soya vilar lite inför vår start.




   

Bea-bus med Inger. (Ja, hon syns ju inte så mycket, men det är Inger iaf...)



När det var dax för banvandring började nerverna att skena med mej... Men under banvandringen med domaren, sa hon att det är ju väldigt vanligt med nervositet inför en tävling o då gav hon oss rådet att le åt hunden just när vi går in på banan, för då släpper alltid en del av oron! O det stämmer säkert, men vem kom ihåg det... ? Inte jag... Så vid första skylten började jag tänka på vilken hand jag brukar ha kopplet i... O sen blev det mesta spänt o lite stelt... O när vi kom i mål, trodde jag verkligen inte att vi skull få några högre poäng... 


 

Soya o Bea väntar på restultatet...



Sen kom de då äntligen o vi fick 98p!!!!! Vi hamnade på en 5:e plats. Det var tre ekipage som kom etta med 100p o ett par kom tvåa med 99p, o sen kom Soya o jag! Det var himla kul, o nu kommer vi att tävla i fortsättningsklassen framöver!


Har haft en bra dag! O det var väldigt kul att ses igen Inger!!! 


Ha en bra kväll!


Av Annelie - 13 juli 2013 19:52

Ännu en dag med underbart väder!!! Hoppas det håller i sej flera dagar!!! 


Idag har vi varit på Torpön o solat o badat. Så skönt!!! 


Ikväll är Olle i den nya skateparken, som just öppnats. Cajsa o jag åkte förbi förut o fotade lite.

         


Nu ska jag ta o borsta nybadade Soya! Sen blir det nog lite damfotbollstittande! 


Håll tummarna för oss i morgon! (Jag är redan nervös...)


Ha en bra kväll!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Skapa flashcards