Soya, Bea, Vera & annat.

Direktlänk till inlägg 13 januari 2010

Ytterligare en kall onsdag...

Av Annelie - 13 januari 2010 21:01

I morse stod det i tidningen att det skulle bli mildare här... Ca - 2 grader. Men inte har det blivit så... Vi hade -11 mitt på dagen! Så den som spått den väderleksrapporten kanske fått fel vecka... Vad vet jag!?

Iaf klädde jag mej ordentligt och gick en lång promenad med Soya ikväll! Hon var jätteduktig i skogen. Vi tränade inkallning, att gå fot utan koppel en kort bit och att stanna på order... Det funkade jättebra! (men det gick åt en del godisbitar...) När vi närmade oss ishallen såg jag ett par komma gående med en stor svart hund. Sa till Soya att stanna, sitta och kopplade henne. Precis när jag kopplat upp henne, kom den svarta hunden farande i full fart... Det var Soyas kompis Sigge! De släppte honom när de såg att det var vi. Hundarna lekte en liten stund innan vi gick åt varsitt håll!

Nu ligger Soya och sover sin skönhetssömn...

  

Hittade Soya nyss, alldeles utfläkt i hallen... Hon älskar att ligga och sova så här! Ser däremot inte speciellt bekvämt ut!


Nu ska jag ägna mej åt Morden i Midommer! Spännande!


Ta väl vara på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 oktober 2016 18:33

I fredags mötte vi upp Pernilla och Marianne med hundar hos Susanna, där vi brukar valla. De ville prova att valla med fyra av sina hundar, som de planerade att åka och göra vallanlagstest med på söndagen. Jag passade även på att låta Bea valla lite....

Av Annelie - 18 september 2016 21:46

Idag var det dax för hundklubbens gemensamma hundpromenad. Det brukar vara såna här promenader ca var tredje söndag, och detta var första gången för mej... Är ju ofta iväg och tävlar på helgerna så det har inte funkat innan... Promenaderna har varit ...

Av Annelie - 12 september 2016 20:45

... klass 2!!! I går var vi till Falköping och tävlade agility. Där tog vi vår andra agilitypinne och har därmed "bara" en kvar innan vi kan flytta upp till tvåan! I hoppklassen är vi redan klara, men vill inte flytta upp henne innan hon är färdig me...

Av Annelie - 20 augusti 2016 11:22

... jag jobbat i en hel vecka efter semestern, och överlevt även det!  Det är ju faktiskt ganska skönt att komma in i de dagliga rutinerna som jobbet innebär, även om det är så himla superskönt med semester.    För ett par veckor sedan åkte Cajsa...

Av Annelie - 28 juli 2016 22:36

.... är fortfarande på vår sida! Det är så himla skönt med solen och värmen!    Idag hade vi bestämt träff med Felicia, Axel och hundarna på vår klubb. Där fick hundarna springa fritt och leka medan vi satt och pratade. Chrille startade grillen o...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards