Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 1 januari 2010

Av Annelie - 1 januari 2010 21:24

Vi hade en enormt lugn och skön nyårsafton igår! Petter och Cajsa gick iväg till sina respektive fester tidigt på kvällen. Olle, Chrille och jag åt mat, spelade spel och tittade på hockey på tv´n. Soya var som tur va inte det minsta rädd för raketerna och smällarna. Jag gick en sväng med henne ca kl. 19. Då var det en del smällande här i närheten. Soya ville bara gå fram till dem som sköt! Men det undvek vi. Senare på kvällen ökade raketerna och vi gick ner i källaren för att hon inte skulle bli rädd. Men hon reagerade inte alls.


Vid halv tolv tiden åkte Olle och jag iväg till Cajsa och hennes kompisar, och skjutsade fram dem till torget för att se på stans fyrverkerier. Olle och jag stod oxå där och tittade. Mycket folk, de flesta fulla ungdomar. Efter tolvslaget åkte vi hem igen. Gick en sväng med Soya, som kissade och tittade på raketerna som fortfarande sköts upp.


Vid halv två kom Petter hem och jag kunde lugnt lägga mej och sova.


I morse när Soya och jag gick en sväng hade hon väldigt mycket spring i benen... Vågade släppa henne eftersom de hade slutat skjuta smällare!

  Soya hittade en pinne under snön, som var väldigt kul att leka med!




Sen har hon varit busig hela dagen... Har bland annat bitit sönder mina glasögon... Det gjorde egentligen inget eftersom jag inte såg speciellt bra i dem, men har inte planerat att köpa nya än... Sen har hon lekt med Cajsa inne, med sin boll hon fick i julklapp.


 

Ha en bra fortsättning på det nya året!     

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards