Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 3 januari 2010

Av Annelie - 3 januari 2010 20:32

I morgon börjar jag jobba igen efter några dagars ledighet... Det känns lite sisådär! Men slutar kl. 14 i morgon och det är ju inte så länge. Ska nog se om jag kan ta semester på tisdag eller torsdag... Kan ju börja ta av de nya semesterdagarna.    Man vänjer sej ju ganska snabbt med att vara hemma.


Har precis kommit hem efter en promenad med Soya. Gick i skogen så hon kunde springa lös. Det är så skönt  för henne att få sträcka ut ordentligt!!!   Men jag var lite orolig att vi skulle möta gubben, som äger hunden, som anföll och bet Soya när hon var jätteliten. Chrille hade mött honom igår. Då var Soya lös, och lyssnade inte riktigt på Chrille när han ropade på henne... Så hon sprang fram till gubben och hans hundar. Han skrek typ: "Koppla hundjäveln!" till Chrille. Chrille tog tag i henne och sa till henne att de skulle gå åt ett annat håll. Hon följde med honom och gick sedan lös hela vägen hem. (och skötte sej alldeles utmärkt.) Det är ju klart inte bra att Soya springer fram till hans hundar, men hon är ju ändå bara glad och lekfull. Hans hundar däremot vill ju bara bita allt och alla som kommer i deras väg! Och eftersom vi tränar Soya på att vara lös, utan att hon springer fram till folk och hundar, kanske det inte är så konstigt att hon inte är fullärd när hon bara är 8 månader! Jag har retat mej på den där gubben hela dagen! Hade jag mött honom idag, hade jag påminnt honom om munkorgen han skulle ha på sin hund, som han ännu aldrig haft ute, vad vi vet! ( När hunden anföll Soya lovade han att ha munkorg på hunden varje gång de var ute.) Han har även slitit sej från gubben och jagat deras grannes pudel. Den lilla pudeln klarade sej med blotta förskräckelsen eftersom gubbens hund fastnade i en gatsten men kopplet! Gubbens komentar efter det var: "Nu hade jag tur!" Ju mer jag tänker på det desto argare blir jag!   Lär väl möta honom tids nog!


Nu ska jag lugna ner mej och titta på tv en stund! Har lust att gå upp i natt och titta på hockeyn i natt! Men det börjar kl. 3, och då orkar jag nog inte jobba... Vi får väl se!


Ha en bra kväll!


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards