Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 16 januari 2010

Av Annelie - 16 januari 2010 08:09

God Morgon alla vänner!

Här är vi uppe med tuppen! Klockeländet ringde vid halv 7 i morse... Olle blev tillfrågad i går kväll om han ville följa med u-10 på cup i Sävsjö! Gissa om han ville!!! Och det var inte bara han som blev glad... Även Chrille njöt nog lite... Han skulle egentligen ha jobbat idag, men valde i stället att följa med på hockey! Och idag är jag tacksam för det, eftersom jag har en 5 meter hög tvättkorg som måste gås igenom. Och huset behöver en liten städrunda. Och Soya behöver borstas! Chrille tycker vi ska byta namn till Tova, på henne....   


På tal om bustrollet Soya! Hon är väldigt smart den lilla fisen! Har problem med att hon hoppar upp på bord och bänkar... Och ligger det något där så tar hon det! Och när hon ändå fått tag i sakerna tycker hon att hon lika gärna kan bita sönder dem oxå! Eller äta upp dem om det är ätbart! Så för ett tag sedan när hon hade pippi på att ta vantar och mössor från byrån i hallen, la jag en skinbit där, som var fastknuten i ett snöre. I andra ändan av snöret satte jag fast 3 skedar! Mums, tror jag Soya tänkte, hoppade upp och tog skinkan och fick 3 otäcka skedar efter sej. Efter det hoppar hon inte upp på den byrån längre.(Fast hon öppnar ju fortfarande lådorna...) Så häromdagen tänkte jag göra likadant fast på köksbänken. Denna gång knöt jag fast en köttbulle. Soya blev överlycklig över maten som hängde ner vid bänken! Men när  hon märkte att den var fastknuten i nåt, slutade hon dra, tittade på köttbullen och gick därifrån. Och köttbullen hänger fortfarande orörd kvar... Men dessvärre hoppar hon upp bredvid och tar det som finns där! Vet inte riktigt hur jag ska göra... Nån som har något tips?


Idag åker många av Soyas halvsyskon på utställning. Lycka till alla! Det ska bli kul att läsa på era hemsidor och bloggar hur det gått!


Många kramar från oss!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards