Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 27 januari 2010

Av Annelie - 27 januari 2010 20:41

Idag har jag äntligen fått lön igen! Inte för det blev så mycket, men det är ju mer på kontot nu än det var igår....   


Ikväll har Soya och jag varit ute och pulsat i nysnön... Mina ben känns som om jag gått minst 2 mil, men riktigt så långt blev det inte! Soya däremot sprang som en galning. Hon blir lite tokigare när det snöar!   Men det är uppenbart att hon inte är någon jakthund... Ett rådjur stod ca 5 meter från oss i en trädgård... Soya kände ingen doft alls... Och när vi gick hem igen sprang rådjuret iväg ca 10 meter ifrån oss.. Som tur va tittade Soya precis bakåt på mej, så hon missade det. Annars hade hon nog sprungit efter en bit. När vi var hemma igen, var Chrille och grannen Kjelle ute och skottade snö. Himla kul tyckte lilltjejen och busade runt med dem.


Det verkar som om Olle kommer ligga i sängen i morgon igen... Han har ont i halsen, huvudet, benen och armarna och har lite lite feber! Men vi får väl se i morgon om han piggat på sej! Annars blir jag nog hemma oxå... Än så länge fixar han ju inte att vara själv så länge när han är sjuk. Men som sagt var, vi avvaktar tills i morgon. Det kan ju vända!


Nu ska jag titta lite på tv och sen läsa nya "Härliga hund".


God natt!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards