Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 15 januari 2010

Av Annelie - 15 januari 2010 18:25

Ja, veckorna går fort! Fredag igen och jag har jobbat 1 vecka på mitt nya jobb... Eller det är ju i och för sej bara en annan avdelning på samma förskola som jag jobbat på i flera år... Men det skiljer sej ju en del ändå! Saknar mina gamla arbetskamrater och barn lite... Men detta kommer säkert oxå bli toppen!


När jag kom hem från jobbet (slutade 13.15) berättade Olle att han fått en bandyklubba under hakan i skolan. Han sa att en tand var lite lös... Ringde tandläkaren och de tyckte vi skulle komma ner så de fick röntga. Och den enda tiden de hade var nästan direkt! Så Chrille fick åka med honom, men först skjutsa mej fram på stan eftersom jag och min kompis Ann skulle ut och gå med hundarna. Gick sista biten hem till dem. Ann har en 7-årig golden, Nusse, med barnasinnet i behåll. Soya fick gå lös när vi kom in i skogen, medan Ann höll Nusse kopplad. Soya sprang fram till honom några gånger, men han ignorerade henne och gick där stolt som om han inte alls brydde sej. Men när vi kom hem och släppte dem i trädgården satte han fart! Soya som blir tokglad, men lite konfunderad eftersom han inte visat nåt intresse för lek innan... De sprang runt i säkert 45 min. Självklart med lite vilopauser emellanåt.. Soya tyckte mycket om Anns baksida av trädgården, för där fanns ett fågelbord med solrosfrön... Hon åt en hel del av det som fallit ner... (vi får väl se om det sätter fart på magen...)


Nu ligger hon iaf här och sover och sover och sover... Eftersom vi gick ca en timme skogen innan de fick leka i trädgården förstår jag att  hon är trött...


Själv sitter jag här och väntar på att Chrille och Olle ska komma hem från affären. Har beställt godis och cola som jag ska unna mej ikväll!!!


Ta väl vara på er!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards