Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg under februari 2010

Av Annelie - 18 februari 2010 19:10

Idag har jag inte jobbat heller... Har mått sissådär... Har känt mej såsig och trött. Och ikväll har huvudvärken kommit tillbaka! Inte som under migränattacken, utan mer som bakis-värk!

Fick erbjudande om promenad med Lena och Rothko i eftermiddag. Men kände att jag inte orkade, utan föreslog en liten lekstund. Så vi åkte hem till dem, Soya och jag. På vägen hämtade jag mina nya glasögon, som var klara!

Var lite orolig om det skulle funka att leka med Rothko, eftersom jag har trott att Soya löpt... Har inte sett nåt blod, men hon har varit flåsig och haft svårt att komma till ro. Hon har travat runt i huset och sett allmänt eländig ut. Men den senaste veckan har hon lugnat sej och är som vanligt igen. Rothko reagerade inte mer än vanligt på henne. Han juckade en del, men det har han gjort varje gång de träffats. Och Soya visade inte att hon var intresserad av honom, mer än till lekkompis! Efter de lekt sig trötta, och Lena och jag höll på att frysa ihjäl, eftersom det blåste som attan ute, gick vi in och fikade. Medan vi drack kaffe och the och åt av Lenas goda kakor, kämpade vi med att hundarna skulle ligga på varsin bädd och bara vila. Men med jämna mellanrum fick vi resa oss och lägga tillbaka nån av dem. Men de skötte det jättebra!


Våra nya glasögon! Hoppas att Petters nya kommer snart oxå! Men han ställer nog inte upp på bild...


Nu ska jag koncentrera mej på skidskyttet!


I morgon är det fredag!   

Av Annelie - 17 februari 2010 20:34

.... har Petter och jag åkt till min pappa. Jag var nog egentligen inte tillräckligt pigg för att köra... Känner fortfarande av migränen...!

Hos Pappa fikade vi och jag plockade ihop gamla kort från  när jag var liten. Ska scanna in dem i datorn och spara dem på den externa hårdisken. Har lovat att fixa en skiva till Pappa oxå, med en del av bilderna. Men det får bli en dag när tiden finns!


När vi var borta var Olle och Cajsa med Soya ute och lekte i snön. Cajsa tog lite kort, som jag lånar hit!

Snön är djuuuuup!



 


   


Sitter just nu i sängen och tittar på OS. Petter, Olle och Chrille är i ishallen och tittar på A-laget. Jag hade oxå tänkt gå, men orkade inte. Har tänkt gå till jobbet i morgon, men får väl se hur det känns när jag vaknar!


Hoppas på fler medaljer ikväll! 

Av Annelie - 17 februari 2010 12:30

Vaknade i morse med migrän igen! Det har varit ofta, den senaste tiden... Kommer ihåg när jag fick det för första gången.

Jag cyklade en morgon till jobbet, och väl där satte jag mej och skrev lite. Det hade ännu inte kommit några barn, som tur va. Då började synen på höger öga försvinna och ersättas av blixtar... Efter en stund gick det över, men kände mej konstig. Jag gick och la mej i soffan i personalrummet för att se om det gick över. När nästa personal kom sa de till mej att gå hem. Chrille hämtade mej och jag åkte hem och la mej i sängen. Huvudet började värka och läpparna och halva gommen domnade bort. Händerna försvann oxå. Och jag kräktes. Blev självklart rädd och ringde sjukhuset. Fick komma ner på eftermiddagen. Läkaren jag träffade gjorde olika neurologiska tester på mej, och kunde inte förstå vad jag drabbats av. Han sa:"- Vi har en bra sjukvård i Sverige och måste använda oss av den nu!" Då började jag fatta att jag skulle dö! Sen sa han: "- Jag skickar dej akut till Eksjö, och hoppas de röntgar hjärnan på dej!" Då var jag övertygad om att jag inte hade lång tid kvar. (Hade han bara nämnt ordet migrän i det läget hade jag nog aldrig behövt planera min begravning.)

Hela vägen till Eksjö grät jag! Tänkte ut hur jag skulle lägga fram för barnen att de snart inte skulle ha sin mamma kvar. I Eksjö blev jag undersökt av en kvinnlig AT-läkare, som var mycket lugn och trevlig. Och ja, de röntgade hjärnan på mej, men hittade inget. (Oroväckande i sej, att det är tomt där inne...). Hon förklarade för mej att allt tydde på migrän men att hon skulle höra av sej när alla provsvar kommit. Då grät jag hela vägen hem, av lycka att få leva lite till!

Sen dess har jag haft migrän till och från.


Just nu är jag inne i "bakis" perioden. När det känns som om man festat rejält igår! Så famåt kvällen är jag nog "normal" igen!


Hoppas ni har finare väder än vi!

Av Annelie - 16 februari 2010 22:16

Säger bara: Björn Ferry!

Av Annelie - 16 februari 2010 21:51

I kväll tog Cajsa och hennes kompis Rebecka med sej Soya ut på en promenad. De var nog ute i ca 1½ timme.

Eftersom Soya inte har gillat sin reflex väst har jag inte bråkat med henne.... men Cajsa provade att ta på den i dag och Soya var väl inte överlycklig... Fast hon hade den under hela promenaden utan protester! Hon ser nästan lite mallig ut på kortet!


När de kom hem tog jag fram borste och kam... Brukar inte heller vara en favorit hos Soya, men idag borstade jag sittandes i sängen! Och det passade damen bra, hon somnade i knät på mej!

 

Efter borstningen var täcket fullt med små hår... Så jag har precis bytt sängkläder!


Idag har vi varit hos optikern och betsällt nya glasögon till Petter! Det blir ingen rolig historia... Eftersom Cajsa och jag oxå beställt glasögon! Så det kommer eka på våra konton hädanefter!  Hu!


Sitter och tittar på herrarnas skidskytte för tillfället! Det är en himla rolig sport! Kan hända så mycket! Tyvärr var det ju inte så kul att titta på damernas lopp förut! Men så är det ju ibland! 


Ha en bra kväll! 

Av Annelie - 15 februari 2010 20:06

Åh, vad roligt att titta på Kalla och Haag!!!! Så duktiga tjejer!   


Här ska jag snart ha OS i tov-borstning! Vi kommer oxå ta guld, Soya och jag!


Ha en bra kväll!

Av Annelie - 15 februari 2010 07:52

Klockan är snart 8 och jag har haft en lugn och skön morgon! Var uppe innan kl. 6 för att skjutsa Chrille till jobbet. Han gick med Soya innan det, så när vi, Soya och jag, kom hem kröp vi ner i sängen igen. Somnade inte om, men låg och myste med hårbollen Soya. Det var ju tänkt från början att hon inte skulle få vara i våra sängar... Men det är så härligt att ha henne intill sej och känna värmen ifrån henne... Det negativa är väl att när hon vill att jag ska vakna kommer hon och lägger sej på mitt bröst och slickar mej i ansiktet... Samtidigt som hon kollar in nattduksbordet! Det kan ju finnas nån god mobil eller penna där, som hon kan ta och springa med till sin egen säng....


Jobbar mellan 10 - 18.30 Eftersom det är sportlov denna veckan är nog en del barn lediga på jobbet och vi har det säkert lite lugnare.


Ikväll spelar j18/j20 match mot Veteranlaget... Vore kul att se! Men tyvärr börjar de inte förrän kl. 21 och det blir ganska sent... Hoppas killarna vinner över de gamla gubbarna!


Nu är det dax för lite frukost och sen in i duschen!


Ha en bra dag!

Av Annelie - 14 februari 2010 19:02

Dagen började tidigt, som vanligt... Jag var uppe vid halv sex och fixade matsäck till Petter och Chrille, som skulle åka till Limhamn i Skåne och spela hockey. Skjutsade dem och Dario (en lagkompis till Petter) till ishallen vid kvart över sex. Hade med mej Soya upp och hon fick göra ifrån sej på Bredstorp, så jag sedan bara hade att åka hem och krypa ner i sängen igen.

Men jag lyckades inte somna... Olle kom in till oss på morgonen, och han sov och snusade så gott när jag la mej... Men då kom Soya upphoppandes och började slicka honom i ansiktet... Så han vaknade, sen var det inte lönt att försöka sova mer!


På förmiddag åkte Soya och jag ut till Malingskog och gick en underbar långpromenad i underbart väder!


När vi kom hem fick hon följa med Cajsa och Olle ut en stund i trädgården. Men fick gå in efter en kort stund, eftersom hon inte lyssnade på Cajsa... Olle åkte iaf skidor i vår lilla backe, och Cajsa fotade...

Cajsa lyckades fånga Olle i underbara poser!  

OOOOOPSsss.......

   

Soya hann vara med på några kort innan hon förpassades in! 

Sötnos!

Klockan 14 hämtade Svärfar Soya! Hon var bjuden på damfika hos Svärmor! Hon skulle få besök av sin syster och kusin, och de tycker det är så kul när Soya är med! Så nu i efterhand har jag hört att hon skötte sej exemplariskt. När damerna satt sej i soffan, hoppade även Soya upp och la sej över deras knän! Och krävde en central placering...!


På eftermiddagen åkte Olle och jag upp till vårt "andra hem" (ishallen) igen. Det var hans och Albins tur att var maskotar på A-lagsmatchen.

 

Killarna får vara med i slutet av uppvärmningen. Och bland annat lägga ett par straffar var!


När jag kom hem (Jag stannade inte på hela matchen, Olle åkte med Farfar hem) väntade en mysig överraskning! Det är ju Alla hjärtans dag!

Cajsa hade bakat maränger och dukat fint!


Tack snälla Cajsa!!! Det värmer i hjärtat!


Nu sitter jag och slötittar på OS. Backhoppning... Inte så kul, men väntar på att Köping ska börja. Framåt 21 - tiden kommer nog killarna från Skåne hem. Då får jag åka och hämta dem! De är nog glada när de kommer hem, eftersom de vann matchen med 5-3!           


Nästa vecka har ungarna sportlov! Skönt att slippa dra upp dem på mornarna!


Hoppas helgen varit bra!   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards