Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 13 februari 2010

Av Annelie - 13 februari 2010 21:51

Det gick jättebra för Olle och hans kompisar på cupen i Västervik. De vann alla sina matcher stort och jag fick hem en jätteglad och stolt son!


Matchresultat:


TAIF- Oskarshamn      16-0

TAIF - Västervik vit    7-0

TAIF - Västervik röd   8-3

TAIF - Nässjö             8-0


En liten filmsnutt från dagen. (Olle har nr 5 i det svart-gula laget.)



Jag har fixat lite här hemma idag. Sen på eftermiddagen åkte jag upp till ishallen och tittade på Petter och killarna i j-20. De spelade en spännande match mot Oskarshamn. Efter full tid stod det 4-4. Likaså efter förlängningen. Sen vann TAIF straffarna med 1-0.


Nu sitter jag här framför tv´n och tittar på skidskytte. Ser fram emot många bra fighter i OS.


Hoppas lördagen varit bra!

 

Av Annelie - 13 februari 2010 07:49

... cirkus Svärd-Eek´s morgonföreställning!


06.15 : Jag slår upp ögonen, sätter mej vid datorn en liten stund. Olle vaknar och kommer upp. Chrille sover.

06.45 : Chrille stiger upp. Olle ska äta frukost. Olle: "- Kan jag ta vaniljyoughurt?" Jag: "- Javisst!"

06.47 : Jag:"- Olle du tar väl en macka med...?" Olle: "- Nä!" Efter vissa påtryckningar gör han det!

Soya gnäller och vill ut! Chrille tar datorn "en kort stund bara",

06:48 - 06:56 : Soya och jag går en liten kissesväng.

06:56 : Jag: "- Olle, kissa och borsta tänderna!"

06:57 : Olle är på toan.

07:00 : Olle klär på sej. Olle: "- Mamma, var är tröjan?" Chrille går upp.

07:05 : Jag letar fram tröjan. Chrille fixar matsäck! (Med Soya hack ihäl...)

07:06 : Olle plockar upp alla sakerna i hockeytrunken för att se så allt finns, jag plockar fram rent underställ, handduk, kalsonger och strumpor.

07:10 : Olle packar i allt  igen! Pustar ut eftersom allt fanns!  Chrille: "-Annelie, har du tvättat några joggingbyxor?" Jag: "- Vet ej, finns kanske i rena högen i tvättstugan...?"

07:11 : Jag "- Olle, börja klä på dej jacka och mössa nu!" Olle börjar gosa med Soya... Jag letar fram ett par joggingbyxor till Chrille. Men de passar inte...

07:12 : Chrille tar på sej andra byxor och packar ner matsäcken. Olle börjar klä på sej.

07:15 : (Nu är det samling för Olles hockey lag uppe vid ishallen...) Chrille kör ut trunken och all matsäck till bilen. Olle : "- Finns det toa i bussen?" Jag : "- Vet ej. Men du har väl kissat nu på morgonen?" Olle: "- Nä!" Jag : "- In och kissa NU!" Olle kissar.

07:17 : Olle tar på sej ytterkläderna igen! Han går ut till Chrille i bilen.

07:18 : Lugnet lägger sej... Nej föresten, Soya börjar grymta och skälla, som hon alltid gör när hon hör vår bil åka iväg...


Halv 8 går bussen till cupen i Västervik.


Jag vet att man kan underlätta allt genom att packa dagen innan osv. Men av någon outgrundlig anledning tänker jag jämt att det hinner vi på morgonen... Och visst vi hann ganska bra, men det blev ju en massa onödig stress. Och Cajsa, som vaknar lätt på morgonen, har nog något att säga oss, om ljudnivå osv.


Nu ska jag äta frukost (i lugn och ro) och läsa morgontidningen!


Ha en bra dag, gott folk!   


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards