Soya, Bea, Vera & annat.

Direktlänk till inlägg 17 februari 2010

MIGRÄN IGEN!!!!

Av Annelie - 17 februari 2010 12:30

Vaknade i morse med migrän igen! Det har varit ofta, den senaste tiden... Kommer ihåg när jag fick det för första gången.

Jag cyklade en morgon till jobbet, och väl där satte jag mej och skrev lite. Det hade ännu inte kommit några barn, som tur va. Då började synen på höger öga försvinna och ersättas av blixtar... Efter en stund gick det över, men kände mej konstig. Jag gick och la mej i soffan i personalrummet för att se om det gick över. När nästa personal kom sa de till mej att gå hem. Chrille hämtade mej och jag åkte hem och la mej i sängen. Huvudet började värka och läpparna och halva gommen domnade bort. Händerna försvann oxå. Och jag kräktes. Blev självklart rädd och ringde sjukhuset. Fick komma ner på eftermiddagen. Läkaren jag träffade gjorde olika neurologiska tester på mej, och kunde inte förstå vad jag drabbats av. Han sa:"- Vi har en bra sjukvård i Sverige och måste använda oss av den nu!" Då började jag fatta att jag skulle dö! Sen sa han: "- Jag skickar dej akut till Eksjö, och hoppas de röntgar hjärnan på dej!" Då var jag övertygad om att jag inte hade lång tid kvar. (Hade han bara nämnt ordet migrän i det läget hade jag nog aldrig behövt planera min begravning.)

Hela vägen till Eksjö grät jag! Tänkte ut hur jag skulle lägga fram för barnen att de snart inte skulle ha sin mamma kvar. I Eksjö blev jag undersökt av en kvinnlig AT-läkare, som var mycket lugn och trevlig. Och ja, de röntgade hjärnan på mej, men hittade inget. (Oroväckande i sej, att det är tomt där inne...). Hon förklarade för mej att allt tydde på migrän men att hon skulle höra av sej när alla provsvar kommit. Då grät jag hela vägen hem, av lycka att få leva lite till!

Sen dess har jag haft migrän till och från.


Just nu är jag inne i "bakis" perioden. När det känns som om man festat rejält igår! Så famåt kvällen är jag nog "normal" igen!


Hoppas ni har finare väder än vi!

 
 
Cajsa

Cajsa

17 februari 2010 13:11

hoppas att du blir bra snart mamma. kommer hem med fisk och potatis till dig sen och hoppas du blir bättre :)
Du kanske var på en riktig fyllefest igår men det kanske är bara så att du var så full att du inte ens kommer ihåg att du skulle på fest ;p
KRAM

http://cajsasvard.bloggplatsen.se

 
Anette

Anette

17 februari 2010 13:25

Stackars dig, jag vet så väl hur det är.
Skönt att veta att de inte hittade något på röntgen.
Krya på dig!!
Kram från oss.

http://www.toppens.se

 
Rose-Marie

Rose-Marie

17 februari 2010 13:32

Vilken omtänksam dotter du har. Hoppas du kvicknar till snart så du kan titta på sprinten i kväll. Extra roligt att se Hanna Falk. Hon och min dotter tävlade mot varandra som juniorer. Moa vann till och med över henne på ungdoms -SM.
Ha det så bra du kan

http://www.ludde.webgain.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 oktober 2016 18:33

I fredags mötte vi upp Pernilla och Marianne med hundar hos Susanna, där vi brukar valla. De ville prova att valla med fyra av sina hundar, som de planerade att åka och göra vallanlagstest med på söndagen. Jag passade även på att låta Bea valla lite....

Av Annelie - 18 september 2016 21:46

Idag var det dax för hundklubbens gemensamma hundpromenad. Det brukar vara såna här promenader ca var tredje söndag, och detta var första gången för mej... Är ju ofta iväg och tävlar på helgerna så det har inte funkat innan... Promenaderna har varit ...

Av Annelie - 12 september 2016 20:45

... klass 2!!! I går var vi till Falköping och tävlade agility. Där tog vi vår andra agilitypinne och har därmed "bara" en kvar innan vi kan flytta upp till tvåan! I hoppklassen är vi redan klara, men vill inte flytta upp henne innan hon är färdig me...

Av Annelie - 20 augusti 2016 11:22

... jag jobbat i en hel vecka efter semestern, och överlevt även det!  Det är ju faktiskt ganska skönt att komma in i de dagliga rutinerna som jobbet innebär, även om det är så himla superskönt med semester.    För ett par veckor sedan åkte Cajsa...

Av Annelie - 28 juli 2016 22:36

.... är fortfarande på vår sida! Det är så himla skönt med solen och värmen!    Idag hade vi bestämt träff med Felicia, Axel och hundarna på vår klubb. Där fick hundarna springa fritt och leka medan vi satt och pratade. Chrille startade grillen o...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards