Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 11 februari 2010

Av Annelie - 11 februari 2010 18:37

Väntar på att kursen i allmänlydnad ska börja!!!! Behöver lära mej en hel del! Har den sista tiden tränat stenhårt med att få Soya att kunna gå i kopplet utan att dra... Resultatet varierar...! Ikväll gick det jättebra! Kan bero på att vi gick där det inte kommer så mycket folk...! Men igår gick Olle och jag med henne på lite mer befolkade gator. Hon drar som en galning när vi möter hundar... Förstår att hon blir jätteglad, men min arm och rygg tar skada... Har alltid försökt att hon inte ska hälsa på alla vi möter, utan jag bestämmer vem hon får nosa på. Men ser hon en hund blir hon så lycklig!!!! 

Var lite trött på henne igår, och orkade inte vara pedagogisk och glad... Så när jag sa: "Nä, nu får du ge dej! Du är så tråkig!" (självklart är hon inte tråkig, men ibland orkar man ju inte bara...) Så sa Olle: "Mamma, kan vi inte skicka iväg henne till Pernilla (Engstrand) några dagar, så kanske hon blir lite lydigare!" Vad säger du Pernilla, tar du dej an henne?   


 

Is i skägget efter promenaden!


Jag skulle nog sakna henne nåt alldeles om hon åkte på "uppfostringsanstalt"! Jag får väl inte ge upp ännu, utan ge allmänlydnadskursen en chans...


I morgon är det fredag. Ska nog försöka komma iväg till Linköping och shoppa lite i morgon eftermiddag.


Take care!    

Av Annelie - 11 februari 2010 06:00

Ja, så här dax var det inte meningen att jag skulle gå upp, men vaknade av att telefonen ringde förut... Chrille råkade ringa hem, när han var på väg till jobbet... Men Soya blev själaglad eftersom jag gick upp och Cajsa kom upp o gick på toan... ( Inte så glad... ) Soya har hämtat sin toaborste (Ja, hon har en egen... Eftersom hon alltid sprang in och tog våran när hon var mindre, så fick hon en av min svärmor.) och ligger nu i Chrilles säng och gnager på den. (Nyss sprang hon runt med den i munnen och ville ha igång mej att dra dragkamp... Men matte är inte så leksugen denna tid på dygnet... )


Eftersom jag ställt klockan på 7.00 så känns det inte som om det är någon ide´ att somna om nu... Blir bara tröttare då! Så istället ska jag surfa lite på nätet och läsa tidningen i lugn och ro!


Ha en bra morgon och dag!   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards