Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 12 februari 2010

Av Annelie - 12 februari 2010 18:13

Cajsa och jag tog oss en sväng till Linköping. Vi gick inte i så många affärer, så vi var snabbt hemma igen. Men för den skull kan man väl inte säga annat än att det gick åt pengar... Hmmm... Köpte lite saker till Olle och Cajsas rum på IKEA, en bok åt mej och på djuraffären slank det ner lite saker till Soya och kaninerna!


  Soya fick bland annat en höna med långa ben... Den gillade hon direkt! Förutom det fick hon ett par nya tuggben. Stod och höll i ett par grisöron oxå, men jag tycker de är så äckliga att jag inte kan köpa dem... Hon har ätit det en gång, men det bara kröp i benen på mej, trots att jag inte var i samma rum! Så ska hon ha sånna får det bli när jag inte är hemma... 


Nu ska vi snart äta. Chrille håller på och fixar potatisgratäng, grillade revben och rostbiff. Och Soya hänger honom i hälarna och kollar så att allt går rätt till! Sen blir det nog tv och en promenad innan sängen väntar.


Trevlig helg! 

Av Annelie - 12 februari 2010 06:59

Tur att det är mörkt ute så här dax... Hmm....

Soya väckte mej nyss... Hon gnällde, flåsade och var alllmänt störig. Släppte ut henne på trädgården (gjorde det igår med, och det funkade jättebra!) så hon kunde kissa. Men hon satt bara och tittade. Jag tänkte bara gå in och ta på mej nåt, eftersom det är kallt på altanen, där jag släppte henne... Men då såg jag i ögonvrån, hur hon stack iväg.... I ett rasande tempo... Och i ett rasande tempo fick jag på mej Cajsas gamla stövlar, som stod på altanen, och sprang ut i bara pyjamasen... Såg inte en skymt av henne! När jag skulle börja ropa efter henne, hörde jag Lena lite längre ner på gatan: " Hon är här! Jag kan komma upp med henne!" Lena hade stått ute på gården med sin hund Tessa när 2 rådjur studsade förbi och sen kom nåt mer studsande... Hon trodde först det var ett rådjur till, men det var Soya... Eftersom Tessa var ute kunde Lena ropa in henne så hon stannade där... Hmmm.... Soya var jättelycklig när Lena, Tessa och hon kom gående upp på gatan! Hon till och med sprang före mej in på altanen, vilket är mycket sällan förekommande... Nu ligger hon här och gnager på sin toaborste igen...  Ska köpa en tulpanbukett till Lena som räddar oss i många situationer... (Härom veckan fick Olle gå in till  henne när han trodde han glömt sin nyckel...)


Nu hoppas jag resten av dagen blir lugn och att ni alla får en solig och skön Fredag!



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards