Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 1 februari 2010

Av Annelie - 1 februari 2010 21:55

Har just rett ut den största tovan i mannaminne!!! Trodde inte det var sant när jag kände den på Soya nyss. Så jag plockade fram borste och kam och satte igång! Soya brukar gömma sej när jag öppnar lådan, där alla de sakerna ligger... Men när jag fått fram henne och placerat henne i våra sängar, (Det är bekvämast för mej där och så kan jag titta på tv samtidigt!) ligger hon jättestilla och verkar njuta lite oxå!


Finns det någon som har nåt bra tips på vad man ska göra för att få skägget vitt och fint??? Soya ser just nu inte så fräsch ut runt munnen...


Idag har hon även kräkts på köksgolvet...    När jag studerade slemmet närmare såg jag en sån där foliebit, som sitter runt chokladpengar! Olle åt sådanna i helgen, och hon måste ha hittat den under soffan i källaren eller nåt! Den luktade säkert jättegott! Frågan är om den smakade lika gott...?


På eftermiddagen kom min svärfar och undrade om han och svärmor fick låna Soya en stund, eftersom de skulle ut och gå en sväng.  Och visst fick de det! När de gått i ca 1.5 timme kom de hem med henne igen. Då for Petter, Soya och jag ut till min syster. (Skulle hämta ett dataspel). Soya sprang in och hälsade på "kusinerna" Zigge och Acke. Tidigare har Acke inte varit så intresserad av henne, men idag luktade hon nog lite godare... Han nosade henne i rumpan flera gånger, sen lyfte han på benet och kissade på väggen!!! Så nu kanske Soya äntligen börjar löpa!!! (Om hon inte redan gjort det, så jag har missat det...) Iaf så gick vi en sväng med hundarna när vi ändå var där.


Nu är det dax att lägga sej och sova sin skönhetssömn... (Tyvärr hjälper det nog inte... men det är värt ett försök!) "Soptunnan" Soya hälsar!    



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards