Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 28 februari 2010

Av Annelie - 28 februari 2010 12:03

Igår kväll när Soya kom hem från min svärmor och svärfar (hon var där eftersom jag målade i ungarnas rum...) började hon hosta. Det lät som om hon hade nåt i halsen eller magen som måste komma upp. Hon fick upp lite slem, men inget annat kom upp. Men hon fortsatt hosta (det lät nästan som när ungarna hade krupp förr...) och hosta! Vi blev självklart oroliga! Och jag sov inte många timmar den natten...Jag var uppe så fort hon hostade och torkade bort slem!

Ringde djursjukhuset i morse och de tyckte det lät som Kennelhosta... Hmm... Hon är ju vaccinerad mot det, men fick lära mej att de kan få det ändå. Men att fördelen med vaccinet är att hostan går över fortare.

Hon skulle vara i stillhet i några dagar. Tror att hon kommer ha svårt att var lugn, men hon är väl trött eftersom hon blir störd i sömnen av hostan.

Jag ringde även Pernilla, (Soyas "farmor") eftersom jag visste att hon satt i bilen mot Jönköping. Hon berättade att vi skulle undvika andra hundar ca 5 dagar efter att hon slutat hosta!


Nu ska jag lägga mej och sova ett par timmar! (Om jag inte blir störd... av hostningar...) I eftermiddag ska Cajsa och jag åka till Åhléns och titta på matta och kuddar till hennes nya rum!


 

Stackars lilla sjuka Soya!   


Hoppas ni har haft en bra helg! 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards