Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 20 februari 2010

Av Annelie - 20 februari 2010 16:48

Det har inte gjort uppehåll i snöandet på hela dagen! Det är ju inte speciellt skönt  ute och nästan helt omöjligt att ta sej upp på vår gata till skogen. Det är snorhalt under snön så benen far åt alla håll!


Sötnosen!


   

Idag har Cajsa bakat! Mums! Hon fick även hjälp av Soya, som gärna hade slickat skålarna!


 

Medans vi väntade på fikat, som Cajsa utlovat, gick vi ner till Lena och Tessa och lekte en stund. Skönt för både Lena och mej, som då slipper gå  någon långpromenad idag! Och hundarna hade ju enormt kul! Men Soya blev så trött att hon la sej i sin bädd och sov när vi kom hem!


 

Och sen blev det dax för det efterlängtade fikat! Det var lika gott som det ser ut!!!! Tack, Cajsa!   


Nu är Chrille uppe i ishallen och hämtar Olle, som haft träningsläger där idag. Så snart kommer han nog hem med en väldigt trött kille! Då ska vi åka till Hemmakväll och köpa godis!


Ha en bra lördagskväll!      

Av Annelie - 20 februari 2010 10:11

Ja, det finns inte mycket annat att skriva om! Förutom Anna Haag! Vilken spurt! Jag ryser bara jag tänker på det!   


I morse gick Soya och jag ut i det underbara (not) vädret! Jag skottade av snön på trappan och vid ingången till oss! Sen gick vi en liten sväng. Jag fixar inte att gå speciellt långt i uppförsbacke, med snö i motvind och en temperatur på - 9 grader...! Soya var nog oxå lite trött när vi kom hem, eftersom hon hoppar upp i snön och "simmar" och kämpar sej fram.  När vi kom hem efter högst 10 min syntes det knappt att jag skottat!

Snömonstret! 


Med blåst i pälsen.  

 

Tur jag tog kort på entrén eftersom det inte såg ut så speciellt länge.


Idag skulle vi bjuda hem Lena och Rothko för en lekstund, men det känns inte speciellt lockande att stå ute med hundar som knappt kan springa i snön... (eftersom det är så djupt...) Men Cajsa ska baka lite så de kanske kan komma och fika. Vi får se!


Ha en bra dag! 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards