Soya, Bea, Vera & annat.

Direktlänk till inlägg 20 februari 2010

Snö, snö, snö och snö

Av Annelie - 20 februari 2010 10:11

Ja, det finns inte mycket annat att skriva om! Förutom Anna Haag! Vilken spurt! Jag ryser bara jag tänker på det!   


I morse gick Soya och jag ut i det underbara (not) vädret! Jag skottade av snön på trappan och vid ingången till oss! Sen gick vi en liten sväng. Jag fixar inte att gå speciellt långt i uppförsbacke, med snö i motvind och en temperatur på - 9 grader...! Soya var nog oxå lite trött när vi kom hem, eftersom hon hoppar upp i snön och "simmar" och kämpar sej fram.  När vi kom hem efter högst 10 min syntes det knappt att jag skottat!

Snömonstret! 


Med blåst i pälsen.  

 

Tur jag tog kort på entrén eftersom det inte såg ut så speciellt länge.


Idag skulle vi bjuda hem Lena och Rothko för en lekstund, men det känns inte speciellt lockande att stå ute med hundar som knappt kan springa i snön... (eftersom det är så djupt...) Men Cajsa ska baka lite så de kanske kan komma och fika. Vi får se!


Ha en bra dag! 

 
 
Chrissie

Chrissie

20 februari 2010 10:40

Ja fy tusan vilket väder! Snart är vi nog uppe i en meter snö! Varken hundar eller hästar går någon annanstans än på väg. De drunknar ju annars. Helt makalös vinter. I mitt nästa liv ska jag bo i Kalaharaöknen:-) Hellre sandstorm än snöstorm.
Ha en bra dag och skotta lugnt! Lär ju säkert behöva göras ett antal gånger under det kommande dygnet!
Pussa på Soya !

//

http://dromisar.bloggagratis.se

 
Rose-Marie

Rose-Marie

20 februari 2010 11:08

Har precis tagit en långpromenad med Ludde. Isande vindar och vass snö i ansiktet. Ludde trivs. Tack och lov för overallen säger jag bara. Ludde går inte på cykelbanan. Han plöjer i snödrivorna. Syns knappt. Men kul har han.
Anna Haag...... vilken stjärna. Jättekul.
Ha en bra dag i snöstormen. Det kommer ljusare tider. Vi måste tänka positivt.

http://www.ludde.webgain.se

 
Anette

Anette

20 februari 2010 12:06

Man hinner inte skotta klart förens det är dags igen :-(.
Det verkar som vintern håller ett fast grepp om oss ett tag till... suck.
Söt hon är Soya med sin fina boll i snön.
Ha det så bra och ta det lugnt med snön.

http://www.toppens.se

 
Pernilla & pojkarna i Lidhult

Pernilla & pojkarna i Lidhult

20 februari 2010 12:31

Trodde väl aldrig att jag skulle tröttna på snö, men kommer det mer nu, och jag måste skotta mer, då bli jag tokig.
Men vi ska komma ihåd det tills nästa vinter, när det är +5 och regn.....
Ha en skön lördag, och pussa på Soya från oss.

http://www.beardieboys.com

 
Aamor

Aamor

20 februari 2010 15:52

Hej!
Kan tänka mig att du också får tovor med din päls, söt är du!
Ni har väl inte så latjo väder hos er nu?
Får du också snöbollar när du går i blötsnö?

Kul att du hittade mig och ha det bra.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 oktober 2016 18:33

I fredags mötte vi upp Pernilla och Marianne med hundar hos Susanna, där vi brukar valla. De ville prova att valla med fyra av sina hundar, som de planerade att åka och göra vallanlagstest med på söndagen. Jag passade även på att låta Bea valla lite....

Av Annelie - 18 september 2016 21:46

Idag var det dax för hundklubbens gemensamma hundpromenad. Det brukar vara såna här promenader ca var tredje söndag, och detta var första gången för mej... Är ju ofta iväg och tävlar på helgerna så det har inte funkat innan... Promenaderna har varit ...

Av Annelie - 12 september 2016 20:45

... klass 2!!! I går var vi till Falköping och tävlade agility. Där tog vi vår andra agilitypinne och har därmed "bara" en kvar innan vi kan flytta upp till tvåan! I hoppklassen är vi redan klara, men vill inte flytta upp henne innan hon är färdig me...

Av Annelie - 20 augusti 2016 11:22

... jag jobbat i en hel vecka efter semestern, och överlevt även det!  Det är ju faktiskt ganska skönt att komma in i de dagliga rutinerna som jobbet innebär, även om det är så himla superskönt med semester.    För ett par veckor sedan åkte Cajsa...

Av Annelie - 28 juli 2016 22:36

.... är fortfarande på vår sida! Det är så himla skönt med solen och värmen!    Idag hade vi bestämt träff med Felicia, Axel och hundarna på vår klubb. Där fick hundarna springa fritt och leka medan vi satt och pratade. Chrille startade grillen o...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards