Soya, Bea, Vera & annat.

Direktlänk till inlägg 13 februari 2010

Välkomna till...

Av Annelie - 13 februari 2010 07:49

... cirkus Svärd-Eek´s morgonföreställning!


06.15 : Jag slår upp ögonen, sätter mej vid datorn en liten stund. Olle vaknar och kommer upp. Chrille sover.

06.45 : Chrille stiger upp. Olle ska äta frukost. Olle: "- Kan jag ta vaniljyoughurt?" Jag: "- Javisst!"

06.47 : Jag:"- Olle du tar väl en macka med...?" Olle: "- Nä!" Efter vissa påtryckningar gör han det!

Soya gnäller och vill ut! Chrille tar datorn "en kort stund bara",

06:48 - 06:56 : Soya och jag går en liten kissesväng.

06:56 : Jag: "- Olle, kissa och borsta tänderna!"

06:57 : Olle är på toan.

07:00 : Olle klär på sej. Olle: "- Mamma, var är tröjan?" Chrille går upp.

07:05 : Jag letar fram tröjan. Chrille fixar matsäck! (Med Soya hack ihäl...)

07:06 : Olle plockar upp alla sakerna i hockeytrunken för att se så allt finns, jag plockar fram rent underställ, handduk, kalsonger och strumpor.

07:10 : Olle packar i allt  igen! Pustar ut eftersom allt fanns!  Chrille: "-Annelie, har du tvättat några joggingbyxor?" Jag: "- Vet ej, finns kanske i rena högen i tvättstugan...?"

07:11 : Jag "- Olle, börja klä på dej jacka och mössa nu!" Olle börjar gosa med Soya... Jag letar fram ett par joggingbyxor till Chrille. Men de passar inte...

07:12 : Chrille tar på sej andra byxor och packar ner matsäcken. Olle börjar klä på sej.

07:15 : (Nu är det samling för Olles hockey lag uppe vid ishallen...) Chrille kör ut trunken och all matsäck till bilen. Olle : "- Finns det toa i bussen?" Jag : "- Vet ej. Men du har väl kissat nu på morgonen?" Olle: "- Nä!" Jag : "- In och kissa NU!" Olle kissar.

07:17 : Olle tar på sej ytterkläderna igen! Han går ut till Chrille i bilen.

07:18 : Lugnet lägger sej... Nej föresten, Soya börjar grymta och skälla, som hon alltid gör när hon hör vår bil åka iväg...


Halv 8 går bussen till cupen i Västervik.


Jag vet att man kan underlätta allt genom att packa dagen innan osv. Men av någon outgrundlig anledning tänker jag jämt att det hinner vi på morgonen... Och visst vi hann ganska bra, men det blev ju en massa onödig stress. Och Cajsa, som vaknar lätt på morgonen, har nog något att säga oss, om ljudnivå osv.


Nu ska jag äta frukost (i lugn och ro) och läsa morgontidningen!


Ha en bra dag, gott folk!   


 
 
Anette

Anette

13 februari 2010 13:38

Oj vilken morgon :-).
Hoppas att ni får lite lugn och ro senare idag ;-).
Ha det bra!!

http://www.toppens.se

 
Rose-Marie

Rose-Marie

13 februari 2010 15:48

Visst är det härligt med såna här mornar. Vi har också idrottsungar, så jag vet precis hur det är när man ska i väg i ottan. Men tack och lov att vi har aktiva barn. Jag jobbar i skolan, så jag ser den andra sorten också av våra ungdomar.
Hoppas kvällen blir lugnare och att matchen gick bra.

http://www.ludde.webgain.se

 
Pernilla & pojkarna i Lidhult

Pernilla & pojkarna i Lidhult

13 februari 2010 17:04

Hmm..... tur att inte jag bor hos er, innan klockan är 11,00 är jag inte människa överhuvudtaget och går knappt att prata med.
Ni får ha en skön helg, stor kram till er alla.

http://www.beardieboys.com

 
Ingen bild

Carina

13 februari 2010 19:08

Usch vad jobbigt, jag blir stressad bara av att läsa detta, fattar inte att ni orkar! Kram syrran!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 oktober 2016 18:33

I fredags mötte vi upp Pernilla och Marianne med hundar hos Susanna, där vi brukar valla. De ville prova att valla med fyra av sina hundar, som de planerade att åka och göra vallanlagstest med på söndagen. Jag passade även på att låta Bea valla lite....

Av Annelie - 18 september 2016 21:46

Idag var det dax för hundklubbens gemensamma hundpromenad. Det brukar vara såna här promenader ca var tredje söndag, och detta var första gången för mej... Är ju ofta iväg och tävlar på helgerna så det har inte funkat innan... Promenaderna har varit ...

Av Annelie - 12 september 2016 20:45

... klass 2!!! I går var vi till Falköping och tävlade agility. Där tog vi vår andra agilitypinne och har därmed "bara" en kvar innan vi kan flytta upp till tvåan! I hoppklassen är vi redan klara, men vill inte flytta upp henne innan hon är färdig me...

Av Annelie - 20 augusti 2016 11:22

... jag jobbat i en hel vecka efter semestern, och överlevt även det!  Det är ju faktiskt ganska skönt att komma in i de dagliga rutinerna som jobbet innebär, även om det är så himla superskönt med semester.    För ett par veckor sedan åkte Cajsa...

Av Annelie - 28 juli 2016 22:36

.... är fortfarande på vår sida! Det är så himla skönt med solen och värmen!    Idag hade vi bestämt träff med Felicia, Axel och hundarna på vår klubb. Där fick hundarna springa fritt och leka medan vi satt och pratade. Chrille startade grillen o...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards