Soya, Bea, Vera & annat.

Direktlänk till inlägg 9 november 2009

Kleptomanen....

Av Annelie - 9 november 2009 19:10

Soya har just nu kommit in i ett stadie av kleptomani!!!! Hon stjäl allt från strumpor, bh:ar, skor, vantar, mössor, mobiler, telefoner, lypsyl  mm... Det senaste och dyraste objektet var laptopen som hon förstört!!! Jättekul! Vi kan inte placera nåt lägre än 1½ meter från golvytan... Byrån i hallen, där ungarna lägger vantar och mössor (fast de har varsin låda att lägga allt i...) tar hon allt ifrån... Som tur är har hon inte gett sej upp på köksbordet ännu, och inte köksbänkarna heller... Men det kommer väl en dag när man hittar henne där! Hmmm.... Skrikandes Det är ju självklart vårt fel, som lägger saker som hon kan nå, men att ställa skor uppe på hatthyllan är ju inte så kul... så de får allt stå där de står... De vi är extra rädda om får vi ställa undan! Hon är så söt när hon snott nåt, för hon verkar veta att det egentligen är förbjudet... Hon smyger tyst och diskret fram till objektet, tar det och springer till sin bädd och lägger sej och biter... Sen ser hon alldeles oskylldig ut när man kommer på henne... Rackarhund!

 
 
Cissi

Cissi

9 november 2009 19:27

Hejsan. Söt liten vovve =) .. Har också haft hundar som förstört allt mellan glasögon och toaborstar.. Man får försöka vara hård. Även om dom är lite söta i början när dom tuggar på skor och sånt. Men de är inte kul i längden. Lycka till...

http://ceciliadarling.bloggagratis.se

 
Pernilla & pojkarna i Lidhult

Pernilla & pojkarna i Lidhult

9 november 2009 23:31

Jag hittar fortfarande mina skor i trädgården emellanåt, och då är Rebus 15 månader ;)
Men han förstör tack och lov ingenting, utan han bara "lånar" lite ;)
Krama den lilla tjuven från oss.

http://www.beardieboys.com

 
Cissi

Cissi

10 november 2009 13:48

Jo det är lite skönt att ha fått diagnosen... Det förklarar en hel del saker som jag gjort och så under mitt liv. Äventyrat mitt liv ganska mkt kan man ju säga. Ja du är jättevälkommen att titta in =) ha de fint.

http://ceciliadarling.bloggagratis.se

 
Cissi

Cissi

12 november 2009 21:01

Hej.. Nja, har något som kallas mobila teamet. Dom kommer hem till mig om jag behöver. Men när jag mår såhär vill jag inte ha någon här. Min pojkvän skulle komma och inte ens de orkar jag :( Men men, sånt är livet. Synd att det är såhär bara när man är så ung. Men har mått dåligt större livet av mitt liv. Vissa dagar är okej, andra dagar är skit. Men nu går de mest neråt... Kram

http://ceciliadarling.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 oktober 2016 18:33

I fredags mötte vi upp Pernilla och Marianne med hundar hos Susanna, där vi brukar valla. De ville prova att valla med fyra av sina hundar, som de planerade att åka och göra vallanlagstest med på söndagen. Jag passade även på att låta Bea valla lite....

Av Annelie - 18 september 2016 21:46

Idag var det dax för hundklubbens gemensamma hundpromenad. Det brukar vara såna här promenader ca var tredje söndag, och detta var första gången för mej... Är ju ofta iväg och tävlar på helgerna så det har inte funkat innan... Promenaderna har varit ...

Av Annelie - 12 september 2016 20:45

... klass 2!!! I går var vi till Falköping och tävlade agility. Där tog vi vår andra agilitypinne och har därmed "bara" en kvar innan vi kan flytta upp till tvåan! I hoppklassen är vi redan klara, men vill inte flytta upp henne innan hon är färdig me...

Av Annelie - 20 augusti 2016 11:22

... jag jobbat i en hel vecka efter semestern, och överlevt även det!  Det är ju faktiskt ganska skönt att komma in i de dagliga rutinerna som jobbet innebär, även om det är så himla superskönt med semester.    För ett par veckor sedan åkte Cajsa...

Av Annelie - 28 juli 2016 22:36

.... är fortfarande på vår sida! Det är så himla skönt med solen och värmen!    Idag hade vi bestämt träff med Felicia, Axel och hundarna på vår klubb. Där fick hundarna springa fritt och leka medan vi satt och pratade. Chrille startade grillen o...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards