Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 25 november 2009

Av Annelie - 25 november 2009 18:46

Igår tog jag barnen med mej till Parkhallen för vaccination. Denna vecka är det för oss mellan 30 - 40 år. Vi får även ta med resten av familjen, men eftersom Chrille får spruta på jobbet nästa vecka, valde han att vänta. Vi fick iaf köa i ca 2 timmar... 1 ½ av de två fick vi stå utomhus i snålblåst... Men till slut var det ändå vår tur... Jag var lite orolig för att Cajsa, som är väldigt rädd för sprutor, skulle balla ur totalt och ställa till en scen... Men det gick jättebra! Hon protesterade lite först men sedan fick sköterskan sticka henne, och hon sa inte ett ljud!

I natt har väl ingen av oss sovit speciellt gott! Jag har haft ont i armen och nacken, och det har de andra oxå haft.. Cajsa har haft lite feber oxå, och jag har känt att jag inte har varit riktigt pigg... Men nu hoppas vi det är över och att vi kan gå till jobb och skola i morgon!


Soya tycker inte att vi är speciellt roliga här hemma idag... Ingen orkar leka och busa, eller gå långa promenader... Min svärfar gick en sväng på förmiddagen med henne och jag tog en skogspromenad för en stund sedan. Jag gick väldigt sakta och orkade inte leka när hon kom med pinnar till dragkamp... Fast det är ju skönt att hon kan springa lös, så hon kan rasta av sej lite trots en seg matte!

 

Soya brukar alltid hitta pinnar som hon kommer dragandes med! Så ska vi dra i ena änden och hon i andra... Kastar man den hämtar hon alltid samma pinne tillbaka. Och hittar hon den inte brukar jag säga "leta" och då börjar hon nosa efter den och hittar samma pinne oftast igen!

   

Att sträcka ut kroppen i full galopp är skönt!


Jag hoppas på mer energi i morgon, så jag kan städa av i huset, hänga upp lite stjärnor och sätta upp stakar och sätta ut lite växter på trappan! Har faktiskt börjat i köket idag... Dammade ur fönstret, satte upp staken och bytte växter... Sen var jag helt slut och sov i 1 ½ timme... Men som sagt var, i morgon tar vi nya tag!


Ha en bra kväll! 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards