Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 1 november 2009

Av Annelie - 1 november 2009 14:50

Igår var det bandypremiär för denna säsongen för oss. Eller rättare sagt för Cajsa och hennes lagkompisar! Det spelade en internmatch mot lite yngre killar. Tyvärr blev det förlust med 7-0!

På kvällen skjutsade jag Cajsa och två av hennes kompisar till Frida, som hade fest! Därefter gick Chrille och jag till Lena och Stefan, som bjöd oss, Per, Marie, Johan och Helene på en mumsig middag! Hade väldigt trevligt! Vi gick hem vid halv ett tiden, eftersom Chrille och Petter skulle upp tidigt för att åka till Halmstad och spela hockey.


Ja, klockorna ringde vid 6 i morse... Jag gick oxå upp hjälpte till att väcka Petter och se till så att han tog med matsäck osv! 6.50 hade de avresa... När de åkt gick jag och la mej igen och sov till halv nio, när Olle kom och väckte mej! Skönt med sovmorgon! Flört


Började morgonen med en lekstund på trädgården!

 

Soya kan inte bestämma vilken boll eller leksak hon ska ha, så hon tar alla... Och närmar man sej nåt hon inte har för tillfället springer hon dit och tar det mitt framför näsan på en, och vill att man ska jaga henne och försöka ta tillbaka saken...Tungan ute


Efter frukost, promenad och dusch åkte Lena, Alma, Cajsa, Olle och jag till Brostorps gård på julmarknad! Har inte varit på julmarknad där förut, men det var mysigt. Lite lagom mycket saker!  Hade i och för sej gärna sett att de haft lite mer tomtar och sånt... Men pengar gick det åt ändå!

  

Olle hade premiär på hästryggen! Första gången han red i sitt liv! Han tyckte det var jättekul! Eftersom han vill bli riddare så var det perfekt,tyckte han, att lära sej rida....Flört


I ett tält på marknaden satt själve "Hästmannen". För ett par år sedan gick det en dokumentär om honom, Stig-Anders Svensson, som han heter, på tv´n. Han lever sitt liv som de gjorde förr i tiden! Han har inga traktorer osv, utan använder sina tre hästar när han ska bruka jorden! Väldigt intressant! Det finns även en bok om honom med väldigt fina bilder!


  

Köpte en fin fågelholk! Och även älgkorv och vildsvinskorv, som jag ska spara till jul, om jag kan låta bli dem...!


  

När vi kom hem fikade vi på blåbärssaft och saffrans- och kardemummabullar, inköpta på marknaden!


Ska fixa middag, och sedan följa med Olle till hans träning.


Har haft en bra helg och i morgon är det måndag med allt vad det innebär!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards