Soya, Bea, Vera & annat.

Direktlänk till inlägg 6 november 2009

Matvägran...

Av Annelie - 6 november 2009 21:06

Vad gör man med en hund som inte äter...? Jo, Soya äter allt emellanåt, men vissa dagar äter hon bara 2 dl torrfoder... Och när det håller på i flera dagar så blir man ju lite orolig. Fast jag vet att hon inte svälter och hon är pigg som en mört, men man vill ju att hon ska äta!


I alla fall ska jag ställa ut henne nästa söndag i Mjölby på en inofficiell valputställning! Då lär jag väl få höra om hon är för mager... Fick papprena idag och blev genast nervös! Har väl inte tränat på att ställa henne som jag borde, men det kommer ju gå som det går! Det var ytterligare 4 beardisar på utställningen och det kommer bli väldigt kul att se dem!


  

Det är väldigt synd om Soya när hennes matte åker till jobbet... Ni ser på hennes blick hur uttråkad hon är! Rynkar på näsan Stackars lilla hund!


I eftermiddags åkte Cajsa och kompisarna i bandylaget till Nattacupen i Örebro. Hon kommer hem på söndag igen! Kyss  Jag känner för att åka dit i morgon och titta på de två matcherna de spelar i morgon. Men det beror på väder och vind och på hur Chrille mår... Han är på fest ikväll, och jag vill inte sitta och köra ensam så långt. Och väl där lär jag inte hitta till bandyhallen... Men vi får se! Hoppas det går bra för tjejerna iaf!


Tidigare ikväll åkte Olle, Soya och jag upp till idrottsplatsen och lekte på grusplanen. Soya älskar att springa omkring där som en tok!!! Och så här trött blir man efter så mycket lek!

  


Nu ska jag koncentrera mej på tv´n och godisskålen!


Hoppas ni har en bra fredagskväll! Flört

 
 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

6 november 2009 21:42

Hej:)
När våra hundar inte vill äta så brukar jag ge dem falukorv köttbullar. Ja lite mat som de inte bruka äta men tycker om. Och det brukar de äta. Håller det i sig för länge så kanske hon har blivit lite sjuk.
Hoppas du får henne att äta:) det är aldrig roligt när de inte äter.
Kul att du också ska på valptävling vi ska till Malmö på söndag med vår valp.

Ha nu en underbar skön fredag, kjamen från Ronneby.

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Farmor Anka

7 november 2009 12:10

Har ni prövat med pizza eller kebab det gillar iallafall jag

 
Pernilla & pojkarna i Lidhult

Pernilla & pojkarna i Lidhult

7 november 2009 12:11

Beardisarna brukar komma in i en period när dom slutar att äta bra.
Häll på en dutt med lite majsolja eller liknande och rör runt, det är bara nyttigt och framför allt så här i vintertider.
Börjar man blanda i matrester, så förväntar dom sig det alltid.
Vi håller tummarna på söndag, glöm inte träna på att stå och trava fint.

http://www.beardieboys.com

 
carina

carina

7 november 2009 16:11

Hon kanske har fått anorexia!

http://www.beardie.bloggagratis.se

 
Cajsa

Cajsa

7 november 2009 20:08

joo, kanske kom hem lite tidigare än väntat...

http://cajsasvard.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 oktober 2016 18:33

I fredags mötte vi upp Pernilla och Marianne med hundar hos Susanna, där vi brukar valla. De ville prova att valla med fyra av sina hundar, som de planerade att åka och göra vallanlagstest med på söndagen. Jag passade även på att låta Bea valla lite....

Av Annelie - 18 september 2016 21:46

Idag var det dax för hundklubbens gemensamma hundpromenad. Det brukar vara såna här promenader ca var tredje söndag, och detta var första gången för mej... Är ju ofta iväg och tävlar på helgerna så det har inte funkat innan... Promenaderna har varit ...

Av Annelie - 12 september 2016 20:45

... klass 2!!! I går var vi till Falköping och tävlade agility. Där tog vi vår andra agilitypinne och har därmed "bara" en kvar innan vi kan flytta upp till tvåan! I hoppklassen är vi redan klara, men vill inte flytta upp henne innan hon är färdig me...

Av Annelie - 20 augusti 2016 11:22

... jag jobbat i en hel vecka efter semestern, och överlevt även det!  Det är ju faktiskt ganska skönt att komma in i de dagliga rutinerna som jobbet innebär, även om det är så himla superskönt med semester.    För ett par veckor sedan åkte Cajsa...

Av Annelie - 28 juli 2016 22:36

.... är fortfarande på vår sida! Det är så himla skönt med solen och värmen!    Idag hade vi bestämt träff med Felicia, Axel och hundarna på vår klubb. Där fick hundarna springa fritt och leka medan vi satt och pratade. Chrille startade grillen o...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards