Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 5 juli 2011

Av Annelie - 5 juli 2011 19:53

Idag har vi varit ute och åkt igen. Det är så vackert häromkring. Men börjar med att sätta in foton som Cajsa tog igår här i Furudals bruk, som ligger en kort bit härifrån.


             Det är vackert  här i Furudal oxå!



Efter Olles första ispass i morse åkte vi till Leksand. Där blev första stoppet ishallen.... Chrille gick in för att kolla om det var öppet, och det var det, men helt nersläckt och ingen is. 
   
 Därefter gick vi till en Japansk park som låg nära Siljans strand. Otroligt vackert!

   
Fortsatte man längre ner mot Siljan fanns det en fantastisk promenadväg utmed vattnet.

       
Efter Leksand styrde i kosan mot Tällberg. Och utmed den vägen fanns väldigt många hus och stugor, som jag gärna hade bott i...

  Utsikt från Tällberg.      Här är en affär som jag minns att jag besökt tillsammans med mamma och pappa när jag var liten.


     

Ikväll har vi åkt iväg för att doppa oss i sjön... Ja, inte jag, men Chrille och Cajsa... Soya ville heller inte bada, mer än doppa tassarna... Fast Chrille lyfte ut henne och hon simmade så fint och lugnt in mot stranden. Det fick hon göra ett par gånger, men sedan ville hon inte mer...


           
Nu är Chrille i ishallen för att titta på Olle och de andra backarnas Back-träning, och Cajsa och jag sitter i soffan och kollar på Allsång från Skansen!


Hoppas ni fått se solen lika mycket som vi fått idag! Må så gott! 



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards